Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

På dagordningen idag blir en tur till Biltema och handla ett nytt startbatteri till min gamla Subaru Forester batteri nu bara har kvar 50% kapacitet.

Subarun kommer fr.o.m. nu bli bilen som troligen körs mest när det nu börjats att saltas på vägarna och det blir den där brunsörjan som under vissa förhållanden kan leda till att förbrukningen av spolarvätska blir jättehög så det blir inköp av färdigblandad och koncentrerad spolarvätska också.

Hoppas grabben kommer idag för att byta från sommarhjulen till vinterhjulen för börjar bli trött att tjata om detta och det är lag om vinterdäck från 1 december.

I dag blev det färd till en stor blomstermarknad. Frugan och en kompis köpte växter till nya huset. Vi lyckades precis få in allt i bilen med de flesta säten fällda. Nästa vecka är bokad för hantverkare och plantering. Själv ser jag fram mot en börsuppgång som utvecklas till ett tomterally.

Sådär ja. Nu är batteriet utbytt och håller på att ladda så det blir riktigt fulladdat och laddar även upp det gamla batteriet som passar även till min sons bil om han råkat tömma batteriet helt eller som t.ex. starthjälp…

Tog fram vinterhjulen till min sons bil och fyllde på luft och tyvärr var ett av hjulen tomt på luft. Det har tyvärr varit mycket problem med dessa gamla originalfälgar på både vinter som sommarhjulen att täta perfekt mellan däck och fälgarna (smygläckor).

Laddat på med ett ordentligt förråd av spolarvätska då jag brukar fylla på mina barn bilar när de parkerat utanför mitt hus och garage och även ge dem en dunk att ha i bilarna på vintern för de är inte så preventivt tänkande som jag utan kan köra tills det inte kommer någon spolarvätska.

Jag är nog inte lite skadad från mitt arbetsliv med att tänka väldigt preventivt. Det är bra med både livrem och hängslen men det skadar ju inte att ha en bit snöre i fickan också...

IMG_0183.jpeg

IMG_0181.jpeg

IMG_0179.jpeg

I dag har svetsjobben blivit nästan klara. Vi åkte till ett centrum för att titta på festligheterna. Småbarnen som det fanns många av hade det roligt. Föräldrar tog kort men det tyckte inte alla barn var roligt. Svenskar tar kort när barn leker. Thais förefaller mer roade av att barn ska stå stilla mot en bakgrund som föräldrarna bestämmer.

I morgon görs nog svetsjobben klara. Möjligen kommer en nong med köksinredning och en som ska jobba med frugan för att göra trädgården klar.

I dag har svetsjobben blivit nästan klara. Vi åkte till ett centrum för att titta på festligheterna. Småbarnen som det fanns många av hade det roligt. Föräldrar tog kort men det tyckte inte alla barn var roligt. Svenskar tar kort när barn leker. Thais förefaller mer roade av att barn ska stå stilla mot en bakgrund som föräldrarna bestämmer.

I morgon görs nog svetsjobben klara. Möjligen kommer en nong med köksinredning och en som ska jobba med frugan för att göra trädgården klar.
25 % kvar oxygen i kroppen efter en astma attack , nu var det nära!

387494425_179060278624465_3496179494989378712_n.jpg

Det började snöa och det är snorhalt på vägarna och jag ville inte att min son skulle köra till mig med sommarhjulen…Så jag lastade Forestern med vinterhjulen och domkraft samt verktyg och körde till han istället. Fast lät han göra grovjobbet. Nu är de på vilket är det viktiga .

Det kan eventuellt vara en snökanon på ingång då snön kommer in från öster och några dagar framåt enligt väderleksrapporterna. Sista gången det hände för några år sedan klarade sig Kalmartrakterna med endast lite snö men det kom 50-70 cm snö i Oskarshamnsområdet på mycket kort tid!

IMG_0185.jpeg

IMG_0184.jpeg

Vi firade Loi Kratong (Småland style) då jag kommit hem :D

Snö och lite is på havet och 3 minusgrader ute…

När vi varit i Udon Thani på Loi Kratong så har vi oftast åkt till Nong Prajak parken där det finns en jättestor gul anka mitt i sjön som man kan gå runt. Nej en så stor anka går då varken in i huset eller får plats i badkaret så det fick barn barnens badankor istället 555

IMG_5975.jpeg

IMG_5976.jpeg

IMG_0189.jpeg

Vi firade Loi Kratong (Småland style) då jag kommit hem :D

Snö och lite is på havet och 3 minusgrader ute…

När vi varit i Udon Thani på Loi Kratong så har vi oftast åkt till Nong Prajak parken där det finns en jättestor gul anka mitt i sjön som man kan gå runt. Nej en så stor anka går då varken in i huset eller får plats i badkaret så det fick barn barnens badankor istället 555

IMG_5975.jpeg

IMG_5976.jpeg

IMG_0189.jpeg
Bad ankan fick vara med också :)

Sådär ja. Nu är batteriet utbytt och håller på att ladda så det blir riktigt fulladdat och laddar även upp det gamla batteriet som passar även till min sons bil om han råkat tömma batteriet helt eller som t.ex. starthjälp…

Tog fram vinterhjulen till min sons bil och fyllde på luft och tyvärr var ett av hjulen tomt på luft. Det har tyvärr varit mycket problem med dessa gamla originalfälgar på både vinter som sommarhjulen att täta perfekt mellan däck och fälgarna (smygläckor).

Laddat på med ett ordentligt förråd av spolarvätska då jag brukar fylla på mina barn bilar när de parkerat utanför mitt hus och garage och även ge dem en dunk att ha i bilarna på vintern för de är inte så preventivt tänkande som jag utan kan köra tills det inte kommer någon spolarvätska.

Jag är nog inte lite skadad från mitt arbetsliv med att tänka väldigt preventivt. Det är bra med både livrem och hängslen men det skadar ju inte att ha en bit snöre i fickan också...

IMG_0183.jpeg

IMG_0181.jpeg

IMG_0179.jpeg
Gillar "dögrävar" vantar redo på spade :beer:

Fixar käk till jyckarna.
20231128_062757.jpg
Fin bild och det får mig undra hur det är för Er som på riktigt bor där ute, inga låtsas farmare, ja du förstår hoppas jag.
Jag kommer om jag minns rätt från samma landskap som dig fast ännu mer ute på vishan..och på grund av det har det aldrig snurrat en tanke på att återvända till byn. Ja inte samma by i samma land, men mer typ som du Stefan. Sommarstugor har passerat i revy, men har aldrig igen identifierat mig med byn.

Har fortfarande svårt att verkligen tänka mig detta liv, men denna bild är kittlande och jag kan nästan känna dofterna och höra tuppen och hundarna, :unsure: shit nästan filosofisk här. Mer berättelser från Era liva och vardag med foto vore något det. Skit i gubbträffar, barrundor och fester på svensksyltor i Pattis, det har jag sett för mycket av IRL. Tja ...trevlig dag.

Letar landplätt i HuaHin och har insett att agenter och mäklare är oerhört mycket mindre kunniga än jag om allt angående hus, lagar och regler.

De skapar sin egen lögn om marknaden och hoppas tjäna nån mille genom att bara skapa en FB sida och ett namn med Realestate inkluderat.
Har dessutom förutom alla Thailändskor som är inblandade i detta och som ofta verkligen försöker, men kunskapen tja vilken kunskap:rolleyes::confused::'(??
Och så toppas HH fastighets scam av en svensk enligt rykte, samt ja även en sanning jag nu insett själv.

Så nu kör jag och älskilingen runt och gör samma som agenterna, fast själva. Tar foto på till salu skyltar, på landplättar vi gillar, och markerara samtidigt platsen på Google Map då minnet är ......going downhilll.....
Sedan hem och ringa, samt till landoffice för att leta ägare direkt, ej via sjuttioelva:sick:mellan händer som alla ska ta del av kakan.:poop:

IMG_7190.png

IMG_5394.jpeg

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7