Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Huset är nymålat och det blev snyggt. :thumbsup:
IMG_1834.jpg

Gick ut för att vittja postlådan och såg något på tomten en bra bit bort och tänkte först det var en snöhög som ännu inte smällt bort men det visade sig vara en ung svan. Den levde men kunde bara röra huvudet och halsen så antog den var skadad men det går ju tyvärr fågelinfluensa smitta så jag tar gärna inte i fåglar. Fick fatt i en av kommunens jägare som kom och drog ett hagelskott i svanen som levde fortfarande innan den stoppades i en plastpåse och in i jägarens bil för närmare undersökning för några minuter sedan.

IMG_0340.jpeg

Gick ut för att vittja postlådan och såg något på tomten en bra bit bort och tänkte först det var en snöhög som ännu inte smällt bort men det visade sig vara en ung svan. Den levde men kunde bara röra huvudet och halsen så antog den var skadad men det går ju tyvärr fågelinfluensa smitta så jag tar gärna inte i fåglar. Fick fatt i en av kommunens jägare som kom och drog ett hagelskott i svanen som levde fortfarande innan den stoppades i en plastpåse och in i jägarens bil för närmare undersökning för några minuter sedan.

IMG_0340.jpeg
Stoppade jägaren ned svanen i en påse levandes, skadeskjuten? :oops:

Stoppade jägaren ned svanen i en påse levandes, skadeskjuten? :oops:
Nej han väntade några minuter och kollade att den ordentligt död. Det hade blivit mörkt så han skulle kolla på svanen mera noggrant när han kommit hem men det var sannolikt skador på vingarna. Det flyger tyvärr då och då speciellt svanar på kraftledningarna en bit bort på andra sidan vägen från mitt hus. För ca 20-25 år sedan så kom det en hel flock med svanar lite längre bort precis vid havet norrifrån och såg havet och gick in för att landa men såg inte kraftledningarna iaf inte i tid och svanar kan ju inte ändra kurs fort och lätt då de är tunga. Det var då sådär 40-50 svanar på ett bräde döda som levande och glömmer aldrig detta och var med med min lilla båt för de som låg i havet…Sydkraft som senare blev EON satte dit röd-vita plastklot som såg ut som badbollar på ledningarna men de förde ett jävla oväsen och fick tas bort igen. Den enda ändringen blev att översta toppledningen tog bort. Tyvärr flyger dock det på svanar oftast då och då fast har inte samma mängd på en och samma gång. Vi i området har varit i strid med Sydkraft och senare med EON sedan väldigt många år att ledningarna måste komma ner i marken men ”Staten” har gått på Sydkrafts och EON sida varje gång det kommit till beslut i domstol i ärendet…

Nu är vulkanutbrottet vid Grindavik igång. Jag har senaste dagarna kollat läget då trenden har vänt från att varit positiv ett tag till att bli negativ igen men det var väldigt överraskande att det bröt ut så snabbt och så kraftigt.

Rätt kul analys. Nog är Bangkok billigt när man ser till vad man får i jämförelse med andra storstäder. Samtidigt ser nog kalkylen betydligt sämre ut med barn om man vill ha dem på konkurrenskraftiga internationella skolor.

Jet Gunther har gjort väldigt många väldigt bra och trevliga Youtube reportage och speciellt många vad det gäller att visa Condos (lägenheter) i Bangkok regionen i många olika prisklasser. Tycker det varit kul att titta på lyx segmentet som ligger utan räckhåll bara av nyfikenhet men vill personligen inte bo i en storstad och gillar att bo i hus vilket kan ha sina problem då utlänningar inte får äga mark i Thailand. Jag har kollat på Jet Gunthers Youtube reportage med bland annat Siam Legal och även deras hemsida för att läsa på om vad som man bör tänka på både vid köp av ondo och hus. Det är rätt många som vad det gäller hus och mark som gett sig in i Thai bulvan bolag för att för att kringgå thailändska lagar vilket jag speciellt vill avråda ifrån…

IMG_6645.png

Nu är vulkanutbrottet vid Grindavik igång. Jag har senaste dagarna kollat läget då trenden har vänt från att varit positiv ett tag till att bli negativ igen men det var väldigt överraskande att det bröt ut så snabbt och så kraftigt.

Verkar inte vara så allvarligt som dom först befarade. Lavan rinner inte mot varken Grindavik eller kraftverket vid "Blue Lagoon"

Verkar inte vara så allvarligt som dom först befarade. Lavan rinner inte mot varken Grindavik eller kraftverket vid "Blue Lagoon"

Blåa lagunen har jag simmat i! Tappade en guldring där ned i leran, borrttttta! Hoppas det går bra för Islandet!

Då har man fått bekräftat att rederiet betalar flyget från Malaga så blir ju bra.
Får ta mig till norska konsulatet någon dag med och se om dom signerar och bekräftar kopia på passet.
Ny regel för D-nummer, sätts i vila om äldre än 5 år och måste skicka in signerad passkopia för att återaktivera.
Kollega var på norska konsulatet i gbg igår men där vägra dom signera kopia på utländskt pass, får se hur det går här.

Jet Gunther har gjort väldigt många väldigt bra och trevliga Youtube reportage och speciellt många vad det gäller att visa Condos (lägenheter) i Bangkok regionen i många olika prisklasser. Tycker det varit kul att titta på lyx segmentet som ligger utan räckhåll bara av nyfikenhet men vill personligen inte bo i en storstad och gillar att bo i hus vilket kan ha sina problem då utlänningar inte får äga mark i Thailand. Jag har kollat på Jet Gunthers Youtube reportage med bland annat Siam Legal och även deras hemsida för att läsa på om vad som man bör tänka på både vid köp av ondo och hus. Det är rätt många som vad det gäller hus och mark som gett sig in i Thai bulvan bolag för att för att kringgå thailändska lagar vilket jag speciellt vill avråda ifrån…

IMG_6645.png

Själv gillar jag denna agency bäst, täcker dock tyvärr endast Bkk. Utmärkta och ingående analyser och ur ett investeringsperspektiv snarare än de glättiga säljpresentationerna som de flesta kör med:

Jo, nog gäller det att vara på sin vakt när det gäller fastighetsaffärer i Thailand.

Elysium Residences i Pratamnak är ett exempel på ett sånt projekt jag hade älskat hade det bara varit för läget och byggkvaliteten. Men när det är gråzon på det legala och icke-standardupplägg kring själva hanteringen och det operativa, faller det direkt för min del även om jag nog kör mer hängslen och livrem än man egentligen behöver.

Själv gillar jag denna agency bäst, täcker dock tyvärr endast Bkk. Utmärkta och ingående analyser och ur ett investeringsperspektiv snarare än de glättiga säljpresentationerna som de flesta kör med:

Jo, nog gäller det att vara på sin vakt när det gäller fastighetsaffärer i Thailand.

Elysium Residences i Pratamnak är ett exempel på ett sånt projekt jag hade älskat hade det bara varit för läget och byggkvaliteten. Men när det är gråzon på det legala och icke-standardupplägg kring själva hanteringen och det operativa, faller det direkt för min del även om jag nog kör mer hängslen och livrem än man egentligen behöver.
Jag köpte condo av Global Top Group.
Jag hyrde först i en av deras condominium och fick bra erfarenhet, Israeliskt bostadsföretag inte Thailändskt men även där var det en del lögner, skulle vara golf driving range på en av roof top, butterfly garden plus lite mer men i det stora hela så är jag nöjd och området sköts bra.
Hus köpte vi från Pompatta som också har bra ryckte, köpte inte genom mäklare men kollade in deras områden efter tips från en mäklare att hade bra ryckte.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K