Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Skulle bara jävlas lite med @PanPan . Förr i tiden var väl Fords personbilar inte kända för att hålla högsta kvalitet, det är säkert annorlunda nu. Så inga problem med någon egentligen vad jag vet. :)
Tänkte väl, at det var så :)
För övrigt har jag god erfarenhet med Ford.
Jag har fortfarende en Ford Focus diesel år 2009 kvar i Sverige.
Två fel på 14 år, annars bara service och vanliga slitdelar.

Idag blev en skit dag på kneget, åkte på slagg bekämpning i ugnen & är ju hett som f*n där:( Först ca 150 skott med industri kanonen,sedan försökte fortsätta med vattenspräckning...men snart hemma och där väntar god mat,Lilla sambon och kalla bira ;)

20231223_144221.jpg

20231223_151450.jpg

Alla som har eller haft en vän ägandes av en "Fårrd", känner till uttrycket "Fordbult" och har säkert använt sig av en sådan i nödens reparationer...

@JBK.Ltd.

Farsan hade denna modell : Ford Tanus 17M

ford-taunus-kombi-front-side-kosta-classic-2015-1-73327.jpg

Vi hade den fram till 1973(oljekrisen).
Men 1966-67 så skaffade vi en "tattarlåda" som släpades fram och tillbaka mellan Sverige och Finland, men farsan tyckte att det var dåligt klös i fyran, så han snackade med mecken som servade bilen och han fick tag i en sexa istället från en bil som hade varit med om trafikolycka.
Så farsan sa okej! och mecken hällde ner V6:an I bilen och helt plötsligt så blev det en 20M, men på bakluckan stod det 17M.
Farsan hade kul som f--n vid rödlysen eller vid omkörningar och farsan nämnde att med V6:an gick det lättare att dra husvagnen(a.k.a. Tattarlådan).
Så jaa! Har erfarenhet från/av Ford ägande farsan hade en!

@JBK.Ltd.

Farsan hade denna modell : Ford Tanus 17M

ford-taunus-kombi-front-side-kosta-classic-2015-1-73327.jpg

Vi hade den fram till 1973(oljekrisen).
Men 1966-67 så skaffade vi en "tattarlåda" som släpades fram och tillbaka mellan Sverige och Finland, men farsan tyckte att det var dåligt klös i fyran, så han snackade med mecken som servade bilen och han fick tag i en sexa istället från en bil som hade varit med om trafikolycka.
Så farsan sa okej! och mecken hällde ner V6:an I bilen och helt plötsligt så blev det en 20M, men på bakluckan stod det 17M.
Farsan hade kul som f--n vid rödlysen eller vid omkörningar och farsan nämnde att med V6:an gick det lättare att dra husvagnen(a.k.a. Tattarlådan).
Så jaa! Har erfarenhet från/av Ford ägande farsan hade en!

@JBK.Ltd.
Vi kunde ju ha resjat lite då, jag hade en Dodge Challenger 71 med 440" och 380 klena hp!

Sådär då var Julostkaka, grädde och jordgubbssylt inköpt inför julen och var det enda jag behövde att bistå med i år i matväg.

Julklapparna är packade och klara sedan ett bra tag sedan.

IMG_0344.jpeg
En favorit men jag föredrar med hjortron sylt, själv tänkte jag mig lite lutfisk denna veckan. Nått jag sa fy fan åt när man var liten och farsan älskade. Vet inte om smaklökarna förbättras eller försämras med åren. Eller om det kroppen ställer om till lätt tuggad kost inför ålderdomen på nåt hem.
Finska kongolser (Åland) uppskattar denna rätt har jag noterat på båtar. Får bli att jag tillreder den på bogserbåten.

På tal om Jul och Finska kongolser. Så var jag på en båt då skepparen, en jävla typ från finska Kongo. Jag var Rep där och det var julbord ombord. Var väl en del brännvin involverat efter som det var jul. Hur som helst så , ombord hade vi en duktig motorman som var Singapore kines. Av nån anledning så kom Kongolesen och kinesen ihop sig om ja jag tror det var att kinesen tog av den garvade laxen, före kapten. Vart ett jävla liv var på skepparen skrek typ nått -you fucking chinese asshole. Var på kinesen skrek f*** you fucking finska kongo. Vart väl inte så mycket mer av det på julaftonen.
Men dagen efter så var jag kallad till skeppsnämnden (typ av rättegång ombord på fartyg ). Jag var manskapets representant. Så kapten hade upplevt situationen under gårdagen väldigt hotfull och var väldigt stött för att blivit kallad fucking finska Kongo. Jag menad på det var ju bara en skitgrej jävla fjanterier.

Chiefen satt tyst som var en jävla bra äldre gubbe och lugnet själv. Tills sist brast det för chiefen och skepparen fick en sån jävla utskällning och hotade med att hela jävla maskin avdelning åker hem nästa hamn.

Tja det flöt ut i sanden och både skeppare och motorman seglade tills dom blev pensionärer.
Bilder från en jul och ett annat julbord en annan båt, men på min god vän Singapore kinesen Heng Aik

FB_IMG_1703399810945.jpg

FB_IMG_1703399841779.jpg

FB_IMG_1703399855997.jpg

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar