Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Får ta en stänkare innan avgång

20240115_093347.jpg
En verklig höjdare tillsammans med Nyköping

Då har ytterligare ett fartyg blivit träffat! Men lyckligtvis utan att några sjömän har dött eller blivit skadade.

Enligt Aftonbladet är M/V Gibraltar Eagle ett containerfartyg. Nej det år ett Bulkfartyg!

Vill påminna att 9 januari så angreps fartyg inklusive militära enheter då det under en kort tidsrymd av 21 blandning av missiler och drönare. lyckligtvis lyckades det att skjuta ner samtliga den gången…

Då har ytterligare ett fartyg blivit träffat! Men lyckligtvis utan att några sjömän har dött eller blivit skadade.

Enligt Aftonbladet är M/V Gibraltar Eagle ett containerfartyg. Nej det år ett Bulkfartyg!

Vill påminna att 9 januari så angreps fartyg inklusive militära enheter då det under en kort tidsrymd av 21 blandning av missiler och drönare. lyckligtvis lyckades det att skjuta ner samtliga den gången…

Det är för jävligt! Oskyldiga sjömän skall behöva riskera livet för att idioter beskjuter dom med avancerade vapen. Det finns inga argument emot att USA m fl skyddar dessa arma satar och i förlängningen den fria sjöfarten. Fan vad skönt att man är pensionär men jag lider med alla stackars sjöfarare som måste utstå dessa risker.

Mekong är det inget större fel med, duger att göra kask på eller grogga med cola med is. Det finns väl färdigblandad jadong med alkohol att köpa på topsy men vad är det för sorts alkohol i den.
Urk.
Det är nästan 35 år sen jag drack Mekong senast, nu håller jag på att spy bara av att tänka på hur det smakade, fy fan vad vidrigt men smaklökarna är ju olika hos oss människor.

En kompis la ut den här bilden på facebook och jag skulle gladerligen betala 200 Baht styck för dessa godsaker, kroppkakor är något jag saknar i Thailand.
419443766_7651330388230056_9069586043575987436_n.jpg
Öländska grov kroppkakor mums! När jag flyttade till Kalmar för att läsa maskinteknikern 1985 följt av sjöingenjören så hade jag aldrig ätit sådana och var skeptisk för jag tyckte de såg tämligen äckliga ut haha. Men det visade ju sig att de var väldigt goda och gillar att äta dessa med en smörklick och lingon och inte med mjölk som jag sett en del äter dessa med. Jag träffade en tjej redan på höstterminen första året som jag blev ihop med och som blev min fru och har två nu vuxna barn med. Det var hos hennes underbara föräldrar som jag åt kroppkakor som var hemmagjorda första gången. När vi försökte oss på att göra kroppkakor själva första gången så blev det typ en simmig soppa istället för kroppkakor 555. Vi hade gjort rätt förutom att krama ur smeten men man lär ju av misstagen och följande gånger gick det bra :) Men här i Kalmar så finns det gott om kroppkakor och blev ju lite sugen nu så det blir att köpa några plus lingonsylt i veckan när jag skall handla i Kalmar.

Öländska grov kroppkakor mums! När jag flyttade till Kalmar för att läsa maskinteknikern 1985 följt av sjöingenjören så hade jag aldrig ätit sådana och var skeptisk för jag tyckte de såg tämligen äckliga ut haha. Men det visade ju sig att de var väldigt goda och gillar att äta dessa med en smörklick och lingon och inte med mjölk som jag sett en del äter dessa med. Jag träffade en tjej redan på höstterminen första året som jag blev ihop med och som blev min fru och har två nu vuxna barn med. Det var hos hennes underbara föräldrar som jag åt kroppkakor som var hemmagjorda första gången. När vi försökte oss på att göra kroppkakor själva första gången så blev det typ en simmig soppa istället för kroppkakor 555. Vi hade gjort rätt förutom att krama ur smeten men man lär ju av misstagen och följande gånger gick det bra :) Men här i Kalmar så finns det gott om kroppkakor och blev ju lite sugen nu så det blir att köpa några plus lingonsylt i veckan när jag skall handla i Kalmar.
Jag hade ungefär samma känsla som du när jag började på Kalmarskolan 1981. Men jäklar vad gott kroppkakor är om än inte hälsokost direkt. Så jag passade på i somras när vi var på Ölands djurpark. Mums!

Har funderat på att göra kroppkakor men det är ett jäkla jobb och sen måste man få tag på rätt potatis, i Thailand vet jag inte namnet på någon potatissort.

Det stod en vagn från Arontorp på Stortorget, handlade där när jag var nere hos morsan i somras, dom ska för övrigt ätas med ovispad vispgrädde och lingonsylt!

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K