Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Så där ja!
Då var årets första resa avklarad med Elmoppen, den har stått stilla sen första snön föll 2023 i Sthlm trakten och det kändes helt okej, de flesta stora vägarna var i stort isfria, det enda man fick vara uppmärksam var när man kom in på små och gångvägar de visade sig vara riktigt lömska och där det låg mest ytligt grus/sand där körde man för att undvika en vurpa...

@JBK.Ltd.

Så där ja!
Då var årets första resa avklarad med Elmoppen, den har stått stilla sen första snön föll 2023 i Sthlm trakten och det kändes helt okej, de flesta stora vägarna var i stort isfria, det enda man fick vara uppmärksam var när man kom in på små och gångvägar de visade sig vara riktigt lömska och där det låg mest ytligt grus/sand där körde man för att undvika en vurpa...

@JBK.Ltd.
Du får reijsa ned till Orminge på en fika! :beer:

Öppnat paket, Lazada är bra de.

Riktig senap så man slipper köpa det amerikanska skräpet som säljs i butikerna här.

IMG_20240127_120103_598.jpg

2 kilo bryggkaffe.

IMG_20240130_102943_117.jpg

Har haft några trista dagar p g a frugans kristallsjuka. Har följt Tata Steel Chess 2024. Togs hem av en kines i kamp med flera indier.
Räknar med att frugan är bättre i morgon. Har också haft tid att följa läget i världen. Inte mycket positivt men risken finns att det blir värre.
Har du försökt med Epleys manöver? Kolla på yrsel.com, där finns demonstrationsfilmer om hur man gör. Mina kristaller kommer ofta i olag och då ber jag någon kärring om hjälp med att göra em Epley på mig själv.

Åkte i väg till ett köpcentrum i vår närhet för att få lite mat i oss och omväxling. Bifogar bilder från en pöl i anläggningen där det finns en svart svan bland de vita. Vid sidan av anläggningen finns ett område med små marknadsstånd med musik och trevlig belysning. Poppis och risk att det traditionella centrumet får besvär med konkurrensen.

IMG_2539.jpeg

IMG_2538.jpeg

IMG_2536.jpeg

IMG_2535.jpeg

IMG_2534.jpeg

Titta ordentligt så ser du den svarta svanen med den röda näbben
IMG_2533.jpeg

IMG_2532.jpeg

Man har ju hört talas om arbetstillstånd i Thailand,men om man nu gör saker på sitt eget hus,målar,murar osv skulle nån kunna anmäla,nu har sambon lejt sin morbror till att göra saker jag lätt kunnat göra.
Var går egentligen gränsen för vad man får göra?

Man har ju hört talas om arbetstillstånd i Thailand,men om man nu gör saker på sitt eget hus,målar,murar osv skulle nån kunna anmäla,nu har sambon lejt sin morbror till att göra saker jag lätt kunnat göra.
Var går egentligen gränsen för vad man får göra?
Vet inte exakt vart gränsen går men jag har alltid fixat med vårt hus och känner mig trygg i det. Känner inte att det skulle kunna bli ett problem.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K