Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Idag ska mammas lägenhet besiktigas, går det bra kan jag börja att se framåt igen. Sen jag kom hem ifrån Thailand i januari har jag bara stått och stampat på ruta 1, förhoppningsvis är jag på ruta 2 i morgon, och sen bara framåt.
Idag ska mammas lägenhet besiktigas, går det bra kan jag börja att se framåt igen. Sen jag kom hem ifrån Thailand i januari har jag bara stått och stampat på ruta 1, förhoppningsvis är jag på ruta 2 i morgon, och sen bara framåt.
Du behöver förhoppningsvis inte vara orolig! Lägenhetsbesiktningar är inte alls lika omfattande som en villabesiktning. Man äger ju inte lägenheten, bara rätten att bo där. Vid en villaförsäljning överlåter man hela fastigheten med alla risker det för med sig. Bl a har säljaren ansvar för ev dolda fel i 10 år. Men det finns försäkringar mot sådant.
Lägenheten är besiktigad och godkänd, nycklarna är överlämnade.
Jag tror vi fått alla räkningar nu, så bara att betala dom nu innan månadsskiftet. Sen skulle Skatteverket ta 4-6 veckor innan dom var klara, det var tydligen kö/väntetid.
Jepp, men det är tiden innan bouppteckningen tilldelas en handläggare och räkna med ca: 2 månader till innan allt är klart. Det är den information jag fått direkt från Skatteverket.
Jepp, men det är tiden innan bouppteckningen tilldelas en handläggare och räkna med ca: 2 månader till innan allt är klart. Det är den information jag fått direkt från Skatteverket.
Ok
Mem min mamma dog den 3/3, vi hade bouppteckningen den 10/4, lite tidigare än vanligt pga min bror var här ifrån Perth. Veckan efter fick vi brev ifrån skatteverket att det tar minst 4 veckor till innan allt är färdigt.
Ok
Mem min mamma dog den 3/3, vi hade bouppteckningen den 10/4, lite tidigare än vanligt pga min bror var här ifrån Perth. Veckan efter fick vi brev ifrån skatteverket att det tar minst 4 veckor till innan allt är färdigt.
Då är det bara att gratulera. Jag önskar att jag fått samma besked angående bouppteckningen efter min bror. Men nu lämnar vi detta och hejjar på Luleå som möter Brynäs
!
Då är det bara att gratulera. Jag önskar att jag fått samma besked angående bouppteckningen efter min bror. Men nu lämnar vi detta och hejjar på Luleå som möter Brynäs
!
Tar en "Chockodream" på firman innan arbetet startar, samtidigt tinar upp "Rallybilen" en aning p.g.a. frost på framrutan.
Vi fick här i "träsket" en ofrivillig kall natt, ingen höjdare när man hoppar på Elmoppen för att ta sig till jobbet.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.