Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nu är det tid att tjära skogsskidorna så dom sedan är klara till nästa säsong..
Sen får dom ligga uppe på taket till förrådet så att tjäran får torka in.
Det här hör våren till.
Antar att Norrland ligger lite efter i årstiderna, men här har vi nu årets mest fantastiska veckor. Tiden mellan Hägg och Syren är speciell, så för egen del kommer jag, i en framtid, att vilja anlända tidig april.
Antar att Norrland ligger lite efter i årstiderna, men här har vi nu årets mest fantastiska veckor. Tiden mellan Hägg och Syren är speciell, så för egen del kommer jag, i en framtid, att vilja anlända tidig april.
I år var det barmark i början av april och det är nog rekord.
Tidigare år brukade jag åka hem runt 25 april men det är dags att ändra på om det fortsätter att våras tidigare.
Björkarna slog ut två veckor tidigare än normalt.
Att få bort rosten är nog minsta problemet. En plåt som blivit så där är väl ett helvete att hålla ren efter. Min mor hade ovettet att rengöra påtar med olika metallföremål och då såg plåtarna ut därefter. Har det engång börjat bli repot i ytskiktet så är det svårt att får rent.
I år var det barmark i början av april och det är nog rekord.
Tidigare år brukade jag åka hem runt 25 april men det är dags att ändra på om det fortsätter att våras tidigare.
Björkarna slog ut två veckor tidigare än normalt.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.