Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Fixat till ugnsbakad lyonerkorv.
20250606_091920.webp

Blev lök och tomater över som jag fräste till.
20250606_092933.webp

Har ingen flaggstång men flaggan sitter i en hållare utanför dörren. Jag sitter i uterummet och lyssnar på regnet som smattrar ihärdigt mot taket så det är verkligen inget vidare väder här. Dessutom börjar det blåsa upp, inget uteväder överhuvudtaget. 13 grader.

Jag har funderat och gjort ett kalkylerat val baserat på mina behov, kostnader, nyttoeffekter och inser ganska enkelt att det är inte jag som ska rädda svenska företag som inte kan konkurrera på vettiga villkor. Detta lärde vi oss redan på 70-talet med Teko och varvsindustrin. Den globala ekonomin funkar bäst om marknadens egna krafter får styra inom gällande internationella regler. Och det är detta jag predikar.

Har för mig du ofta skrivit om produkter du köpt på Lazada.....
Hur många "produkter" köper du handlar det om
många tusen eller vad. i min värld finns allt jag behöver nära mej

Jag har firat dagen med att skicka 5.000 kr till "Läkare utan gränser" och skrivit in ordet Gaza. I går visade man några läkare i Gaza som redogjorde för vilken verklighet de har. Den är fruktansvärd och jag som en vanlig liten man har svårt att göra något för att underlätta för dem som gör jobbet på plats mer än att satsa pengar. Som belöning får jag en del tillbaka i nästa deklaration.

I kväll ska jag till några thaidamer och tala med deras män så att damerna kan tala artigt och belevat om stora frågor. I morgon blir det en färd till Åland över dagen.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K