Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jo men gäller det ett helt hus med källare så blir det drygt. Och har köparna något eventuellt klagomål får dom vända sig till städfirman direkt.
Det är Sverige ja....
Här är det nog mer köp det som det är på ett begagnat boende....
Husen här i området säljs många gånger möblerade också och hyrs ut under tiden man väntar på köpare.
Så kommer ske med både condo och hus för oss också.
Hyr man långtidsboende här runt Pattaya iaf så läggs vanligtvis 2 månaders deposition som kan hållas.

Funderar på om jag skall ta hit en städfirma istället, ligga här och skura i 14 dagar....
Kan vi ägna oss åt bara tömma huset, städa ute och göra småfix, skall ju hinna sälja bilen, hämta UT och få hit mäklare med.
Känns som skulle behövt dubbel ledighet denna gången.

Om du inte värderar din egen arbetskostnad till lägre än en thailändsk städerskas så borde det väl vara ett rätt lätt beslut?

Fast det är rätt lättstädat när allt är bortflyttat. Hyllor och skåp är i o f sig rätt jobbiga.
Här kommer ju allt stå igen, jag har bott i många condo och hus i Pattaya som både vart till uthyrning och försäljning och alltid varit fullt möblerat.
Inte som Sverige tömmer och ett tomt skal iget att vaska ut.
All möblering förutom säng och soffa i stora sovrummet och vardagsrum är built in så mycket att torka och fräsha upp.
Nu är bänkar, skåp och hyllor i stora sovrummet tömda på all skit vi samlat på oss under åren och avtorkade iaf, blir det att sätta lamineringstejp runt skarvarna på dom imorrn.
Tror blir detta rummet som tar längst tid, bar ner allt till vardagsrummet så har frugan suttit och sorterat och lagt i säckar medans jag skurat.
Men nu sovdags får vi se imorrn, har ju hyrt en condo men ingen orkade åka tillbaks ikväll så blir huset i röran ;)

Här kommer ju allt stå igen, jag har bott i många condo och hus i Pattaya som både vart till uthyrning och försäljning och alltid varit fullt möblerat.
Inte som Sverige tömmer och ett tomt skal iget att vaska ut.
All möblering förutom säng och soffa i stora sovrummet och vardagsrum är built in så mycket att torka och fräsha upp.
Nu är bänkar, skåp och hyllor i stora sovrummet tömda på all skit vi samlat på oss under åren och avtorkade iaf, blir det att sätta lamineringstejp runt skarvarna på dom imorrn.
Tror blir detta rummet som tar längst tid, bar ner allt till vardagsrummet så har frugan suttit och sorterat och lagt i säckar medans jag skurat.
Men nu sovdags får vi se imorrn, har ju hyrt en condo men ingen orkade åka tillbaks ikväll så blir huset i röran ;)
Ja det är när man ska flytta som man blir medveten om hur mkt prylar man har.

Här vågade man inte svänga till höger! ;)

20250705_135815.webp

Jag har tömt yngsta sonen rum nu på morgonen och sonen har börjat med sitt, så mycket skräp, fyller väl än container.
Får se vad vi gör med allt.
Nu skall jag slappa i några minuter

20250706_084116.webp

20250706_093125.webp

20250706_093139.webp

20250706_093141.webp
Ja att flytta är ett mindre helvete, särskilt om man skall flytta till mindre antar jag. Och än värre är det givetvis när man skall flytta till ett annat land. Finns det inga välgörenhetsorganisationer, barnhem etc som kan ha glädje av sakerna om ni inte kan sälja något?

Ja att flytta är ett mindre helvete, särskilt om man skall flytta till mindre antar jag. Och än värre är det givetvis när man skall flytta till ett annat land. Finns det inga välgörenhetsorganisationer, barnhem etc som kan ha glädje av sakerna om ni inte kan sälja något?
Jo det finns det, så får slänga sakerna på flaket och köra dit, var ju prat på en sväng till svärföräldrarna och dumpa där ;)
Nu är övervåningen tömd på det som inte skall vara där iaf.
Nu skall det bara ur huset och sorteras ut så inget viktigt åker med.
Cyklar och grillen åker nog på auktion.
Enda vi skall ha är väl lite papper.
Jag och ungarna har vart och handlat lite jag skall roa mig med.
När så mycket built in kommer en del tid att gå till att få det att se lite nyare ut igen ;)

20250706_133815.webp

20250706_133924.webp

20250706_134130.webp

Sitter hemma och är arg. Har råkat ut för ett nytt bedrägeriförsök. Denna gång på Facebook. En av mina kompisar fick sin identitet kapad och kaparen skickade div meddelanden till mig. Till att börja med frågor om semestern och sedan om jag fått erbjudanden om pengar. Han påstod sig ha sett mitt namn å en vinnarlista och själv hade han fått 150.000 Sek. När jag ringde honom var han helt oförstående och jag avbröt mailkonversationen med kaparen.

Min son I Spanien berättade att han också utsatts för ett blufförsök.

En liten varning till er på TS. Se upp för alla erbjudanden trots ett era kompisar är inblandade . Någon kan ha blivit kapad.

Jo det finns det, så får slänga sakerna på flaket och köra dit, var ju prat på en sväng till svärföräldrarna och dumpa där ;)
Nu är övervåningen tömd på det som inte skall vara där iaf.
Nu skall det bara ur huset och sorteras ut så inget viktigt åker med.
Cyklar och grillen åker nog på auktion.
Enda vi skall ha är väl lite papper.
Jag och ungarna har vart och handlat lite jag skall roa mig med.
När så mycket built in kommer en del tid att gå till att få det att se lite nyare ut igen ;)

20250706_133815.webp

20250706_133924.webp

20250706_134130.webp
Borde väl finnas massa thai som driver marknad/loppis som med glädje hämtar det ?....Går nog att få en skälig summa också.
Enkelt å slipper krångla själv med det.... Krister kan nog det där?

Borde väl finnas massa thai som driver marknad/loppis som med glädje hämtar det ?....Går nog att få en skälig summa också.
Enkelt å slipper krångla själv med det.... Krister kan nog det där?
@Krister är antikhandlare och handlar med europeiska antika varor.
Fast har väl stor loppiserfarenhet från tidigare dock?

Frugans syster och hennes man lever på att sälja på loppis, dom verkar inte visa något intresse av det.
Det där är saker köpta på loppis, där frugan handlar det mesta och ofta 2nd hand.
inget av värde av det, är bara gamla kläder, täcken, kuddar typ i högen.
Har stor marknad i Rong Poo, frugan har hyrt ett bord där och försökte sälja gamla kläder, lågt intresse.

Tv och databänk inte som ny men en klar förbättring iaf, innan sprickor längs skarvarna och silikonen bak hade släppt..
Men nu får strax övervåningen vara klar, allt är tömt förutom det sonen behöver i sitt rum innan dom flyger.
Dom flyger ca 3 veckor efter mig så huset kommer vara bebott i 5 veckor till, vill bara få tömt så mycket som möjligt och klart för mäklare att komma och ta foton.
Skall vi ta in städfirma är det bäst göra det par dagar innan dom flyger.

Nu klar för idag iaf, nu blir det åka till condon vi hyrt, stoppa och äta påvägen, kanske tar par öl och förstör någons Söndag här ;)

20250706_152653.webp

20250706_153123.webp

20250706_172511.webp

20250706_172629.webp

20250706_172759.webp

20250706_172811.webp

20250706_172906.webp

20250706_173534.webp

20250706_173707.webp

Liknande trådar

Svar
5