Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Det senaste jag minns var att han träffade en dam i 50 års åldern och flyttade hem till henne i byn. Det var under Covid 19 perioden.

Men tydligen så misskötte han alkoholen igen och hon kastade ut honom.

Efter det försvann ju jag från maipenrai och läser inte särskilt ofta därinne.

Det senaste inlägget han lagt in på facebook är från 2021 men kontot är kvar där.

BTT
Då såg du inte hans bravader i Ghana med en mörk dam.
Glömmer aldrig bilden när han fick stå på en liten pall för att bli lika lång som henne.
Han la ut en del om detta på MPR sen blev det helt tyst.

Då såg du inte hans bravader i Ghana med en mörk dam.
Glömmer aldrig bilden när han fick stå på en liten pall för att bli lika lång som henne.
Han la ut en del om detta på MPR sen blev det helt tyst.

Jodå henne minns jag mycket väl. Dubbelt så lång och dubbelt så stor som Clion med väl tilltagen bakdel.

Har för mig hon var 19 år när Clion var 65.

Det var något med att hon eller hennes familj lurade Clion på pengar.

BTT

Istället för soffan så blev det några timmar vid älven igår kväll,fortfarande mycket högt vatten men med en hel del insekter flygande just över vattenytan så fiskarna har börjat vaka.
Fick med mig några harrar hem till sambon som blev glad,hann med en paus och grillade lite korv också:)
Fint ställe med möjligheter till att campa,men blir rätt så irriterad på allt skräp folk lämnar på stället. Dit kommer man enkelt med bil så då kan man även lätt ta med sig sopor/skräpet med tillbaka.
Eldade upp en del av skräpet som lämnats & tog med hem 2 säckar fyllda med glasflaskor och burkar men finns fortfarande kvar en hel del :(

20250706_213042.webp

20250706_192116.webp

20250706_185228.webp

20250706_205440.webp

Istället för soffan så blev det några timmar vid älven igår kväll,fortfarande mycket högt vatten men med en hel del insekter flygande just över vattenytan så fiskarna har börjat vaka.
Fick med mig några harrar hem till sambon som blev glad,hann med en paus och grillade lite korv också:)
Fint ställe med möjligheter till att campa,men blir rätt så irriterad på allt skräp folk lämnar på stället. Dit kommer man enkelt med bil så då kan man även lätt ta med sig sopor/skräpet med tillbaka.
Eldade upp en del av skräpet som lämnats & tog med hem 2 säckar fyllda med glasflaskor och burkar men finns fortfarande kvar en hel del :(

20250706_213042.webp

20250706_192116.webp

20250706_185228.webp

20250706_205440.webp
Det där är livskvalitet.
Jag fick min första harr i början på 60 talet i Indalsälven.

Skulle åkt till ambassaden imorrn men får bli senare i veckan, är ju ingen tidsbokning, bara drop in och hämta.
Hon från Ford ringde och sa att en privatperson som ville titta på den imorrn kl 13 så får åka och få den riktigt tvättad.
Skulle jag bo i Thailand och kollade efter en Ford Ranger Wildtrack så hade jag inte tvekat på att köpa.
Beredd att gå 100.000 baht under lägsta priset för billigaste på one2car låg 9st ute där och dom har många mer mil än min.
Bara så jag blir av med den till nästa vecka, så gäller ju vid snabb affär.
Sen är det valfritt om jag vill åka till Thailand igen, condon kan jag sälja och hyra ut på distans.

Skulle åkt till ambassaden imorrn men får bli senare i veckan, är ju ingen tidsbokning, bara drop in och hämta.
Hon från Ford ringde och sa att en privatperson som ville titta på den imorrn kl 13 så får åka och få den riktigt tvättad.
Skulle jag bo i Thailand och kollade efter en Ford Ranger Wildtrack så hade jag inte tvekat på att köpa.
Beredd att gå 100.000 baht under lägsta priset för billigaste på one2car låg 9st ute där och dom har många mer mil än min.
Bara så jag blir av med den till nästa vecka, så gäller ju vid snabb affär.
Sen är det valfritt om jag vill åka till Thailand igen, condon kan jag sälja och hyra ut på distans.

Frun din får ju köra i Sverige i ett år.
Kör så ofta ni kan och lär henne lite svenskt trafikvett.
Hon lär behöva bil när inte du är hemma, så tjuvstarta med ”övningskörningen” och teori.

Jag var på träff hos SiamNilsson i Mölndal bland annat plus att vi var på thaifestival och IFK Göteborg HIF på gamla ullevi.

Träffade ett antal medlemmar bland annat då Bibben och Clion.

Några forummedlemmar träffade jag aldrig i Pattaya eftersom jag mest umgicks med tjejer på skolan där jag jobbade plus då Khun Manoch yogaläraren.
I övrigt umgicks jag mest med bartjejer.

BTT
Var du hos SiamNilsson du satte vattenkokaren på spisen :D

Frun din får ju köra i Sverige i ett år.
Kör så ofta ni kan och lär henne lite svenskt trafikvett.
Hon lär behöva bil när inte du är hemma, så tjuvstarta med ”övningskörningen” och teori.
Jo det har jag allt tänkt på, hon kommer få köra när vi är ute och åker.
Fast ekonomiskare att hon måste fråga farsan eller styvmorsan, blir det ingen onödig shopping tur ;)
Teori får hon sköta själv, jag är ingen lärare, för mig stod där på komvux sfi att det fanns körkortsteoriförberedande kurs för invandrare.

Jo det har jag allt tänkt på, hon kommer få köra när vi är ute och åker.
Fast ekonomiskare att hon måste fråga farsan eller styvmorsan, blir det ingen onödig shopping tur ;)
Teori får hon sköta själv, jag är ingen lärare, för mig stod där på komvux sfi att det fanns körkortsteoriförberedande kurs för invandrare.
Nu mer finns vår teori på thai

Kollar lite på Air India kraschen och det verkar som dom inte hade flaps ute ens 5 grader. Man brukar ha mist 30 grader settings så att planet får rätt airflow och bärkraft!

Flaps var kanske inte problemet utan att de hade en motor som havererade direkt varpå de stängde av den andra motorn av misstag och utan att följa rätt procedur. Låter rätt sjukt, men finns en hel del indikationer på det samt att just detta scenario inträffat i flera tidigare krascher. Pilot error grande om det stämmer. Blir intressant att se vad de slutgiltiga rapporten kommer fram till.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K