Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Fortsätter uppdatera sedan förra veckan.
Fick hotellrum med fin utsikt.
20250710_173612.webp

Rummet fungerade inte så jag fick den här utsikten istället.
20250711_013901.webp

Ser ju ut som Umeå, fast inte många byggnader jag känner igen, så kanske inte.

Ser ju ut som Umeå, fast inte många byggnader jag känner igen, så kanske inte.
Bilder tagna från Winn.
En riktning mot Lottas, fast man ser bara taken och byggställning.
Den andra mot älven, vita Uman hotellet sticker ut. Normalt tar man inte bilder från 9-10 våningen.
Men den här bör du känna igen.
Kanske bättre än om de valt en isbjörn. Fast jag har inte heller sett fyrbenta pumor i stan.
Hur gick det valet till?
20250710_220722.webp

Är det väldigt trögt om man vill sälja ett hus i Thailand? Jag har fått uppfattningen att bankerna nästan bara lånar ut pengar till de som köper de fastigheter som banken vill bli av med eller varit inblandande i nybyggnadsprojekt.

Mäklarna där nere verkar jobba väldigt annorlunda mot de i Sverige. Vi har försökt sälja en tomt i Bhan Pee och där händer inte mycket.

Nog bra att ha kvar en lägenhet trots allt, man vet aldrig om det blir intressant att bo där nere längre eller kortare perioder i framtiden.
Jag vet inte hur försäljningsmarknaden är nu, vi har lagt ut hos mäklare som främst inriktar sig mot utlänningar.
På uthyresmarknaden så ser jag att alla hus under 22.000 baht är uthyrda redan på deras sidor, bara vårt som kom ut idag som finns tillgängligt för det priset hos dom 2 mäklarna jag använt.
Det är mäklare jag har hyrt av och hyrt ut genom innan.

Jag vet inte hur försäljningsmarknaden är nu, vi har lagt ut hos mäklare som främst inriktar sig mot utlänningar.

Ja, det är säkert stor skillnad i hur marknaden fungerar, om man säljer på ställen där kundkretsen kanske domineras av faranger. Samarbetar mäklarna med bankerna, eller utgår man från att köparna har ordnat finansieringen själva?

Den genomsnittlige thailändare (liksom svensken) verkar knappast kunna köpa hus utan rejäl andel banklån.

Var med en son och två barnbarn på Arsenalen i dag. Det är ett museum för fordon nära Strängnäs. Barnen fick se verkligheten av det som sorgligt nog visas ofta på TV. Barnens perspektiv var att titta och hålla reda på vilka grejer man fick klättra upp på. Efter en timma började de tycka att det blev för mycket. En glass på hemvägen piggade upp i samband med att bilen laddades.

Själv hittade jag en del bekanta saker från min egen militära tid. Uniform 60 och 58, kpist m 45B, RAP 915 och en del civila bilar.

Rekommenderas för vuxna entusiaster och barn som tycker om att klättra.

Sörmlands regemente hade en egen utställning där man berättade om ryssarnas härjningar i närmiljön.

IMG_0601.webp

IMG_0600.webp

IMG_0599.webp

IMG_0598.webp

IMG_0597.webp

IMG_0596.webp

IMG_0595.webp

IMG_0594.webp

IMG_0593.webp

IMG_0592.webp

IMG_0591.webp

IMG_0590.webp

IMG_0589.webp

IMG_0588.webp

IMG_0587.webp

IMG_0586.webp

Var med en son och två barnbarn på Arsenalen i dag. Det är ett museum för fordon nära Strängnäs. Barnen fick se verkligheten av det som sorgligt nog visas ofta på TV. Barnens perspektiv var att titta och hålla reda på vilka grejer man fick klättra upp på. Efter en timma började de tycka att det blev för mycket. En glass på hemvägen piggade upp i samband med att bilen laddades.

Själv hittade jag en del bekanta saker från min egen militära tid. Uniform 60 och 58, kpist m 45B, RAP 915 och en del civila bilar.

Rekommenderas för vuxna entusiaster och barn som tycker om att klättra.

Sörmlands regemente hade en egen utställning där man berättade om ryssarnas härjningar i närmiljön.

IMG_0601.webp

IMG_0600.webp

IMG_0599.webp

IMG_0598.webp

IMG_0597.webp

IMG_0596.webp

IMG_0595.webp

IMG_0594.webp

IMG_0593.webp

IMG_0592.webp

IMG_0591.webp

IMG_0590.webp

IMG_0589.webp

IMG_0588.webp

IMG_0587.webp

IMG_0586.webp
Har du varit på flygvapnets museum i Bangkok?
Jag har själv inte vart där men min bror var där förra veckan och sa att det var väldigt intressant.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K