Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Framme vid målet. Huva!

20250729_113056.webp

Framme vid målet. Huva!

20250729_113056.webp
Du besöker fler byggnader jag varit med och byggt,där jobbade jag under ca 3 års tid under mitten av 90 talet och var det sista bygget jag var på innan jag böt yrkeskarriär.
Men livet kunde ha slutat där för mig då jag gick ett år på takmontage,satte takstolar,röte och papp & en dag var jag endast centimetrar från att falla från våning 6 ner på betongvalvet. Och inte använde vi heller fallselar,fanns inga sådana krav då.

Du besöker fler byggnader jag varit med och byggt,där jobbade jag under ca 3 års tid under mitten av 90 talet och var det sista bygget jag var på innan jag böt yrkeskarriär.
Men livet kunde ha slutat där för mig då jag gick ett år på takmontage,satte takstolar,röte och papp & en dag var jag endast centimetrar från att falla från våning 6 ner på betongvalvet. Och inte använde vi heller fallselar,fanns inga sådana krav då.
Då hade det vart en thaisnackare mindre!o_O

Tränat lite lugnt och hämtat boysen på skolan.

Äldsta pojken (fyller 14 på nyårsafton) frågar om han får gå på konsert med några kompisar nästa vecka, Beabadoobee heter artisten.
Har sagt ja, blir första konserten för honom och jag plockar upp honom på plats efteråt. Man är ju klart överbeskyddande jämfört med hur man själv växte upp, måste bli bättre på det.

/ SatanG

Har varit hemma i dag p g a struligt väder. Såg att Sjöhistoriska har en utställning om Hansa, som ryssarna sänkte 1944. Bara två överlevde. En av dem, som var kapten, flyttade till Eksjö. Jag lekte med hans son för länge sedan.

Jag ska gå på utställningen innan den stänger om en vecka.

Neutraliteten hjälpte inte Hansa och dess människor. Hoppas, att Nato hjälper bättre.

Har varit hemma i dag p g a struligt väder. Såg att Sjöhistoriska har en utställning om Hansa, som ryssarna sänkte 1944.

Neutraliteten hjälpte inte Hansa och dess människor.

Ryssarna var skoningslösa i Östersjön under 2VK. Lasarettfartyg, neutrala fartyg etc., man sänkte allt och fick medalj för det.

Sitter i köket och tittar ut över en orolig himmel där lite sol blandas med tjocka moln. Akut risk för regnskurar alltså. En frisk sydvästan håller temperaturen på beskedliga 17 grader. Det får nog bli en tur för inköp av livets nödtorft lite senare och utnyttja seniorrabatten på 7%.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K