Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tågar från Trollhättan söderut mot hemmet

IMG_20250819_183112.webp
Bra att du sliter ned spåren så man får svetsjobb sen! :xmas_smiley:

Vart en sväng till Göteborg idag köpte mat på Saigon och en sväng till Backaplan.
Tänkte kolla in om byggt ut efter @Tallviking påstående att Göteborgare åkte dit och shoppade, såg likadant ut som för 15 år sen.
Inte nåt speciellt där och finns bättre shopping center än det i Gbg och Sisjön har väl minst 10x butiker, även Nordstan bättre utbud.
Fick dock handlat en hel del kläder på XXL och inte vart det mycket folk, ingen kö i kassan.

"En sån dag" som Olle i Pistvakt brukade säga. Blev hämtad av taxi 07 i morse sen väntan på buss i Arvidsjaur som tog mig till Luleå. Ny väntan på buss till slutmålet Sunderby sjukhus. Mera väntan där innan starroperation av ena ögat, tog ca; 30 min. Därefter samma långsamma resa hem som dit och henna 18:30.
Nåväl, jag ser lite dimmigt med det ögat men så ska det vara sa doktorn som även sa att operationen var lyckad så jag klagar inte. :)

Gjutit en bottenplatta till värme pumpen.
Elektriker har installerat riktigt elskåp.
Innan det har det vart mycket körning idag, först yngste till grundskolan och äldste till gymnasiet och efter det hämtat dom och kört till tandläkarn.
Har gått i ett sen man kom hem men nu är det kväll och snart läggdags.

20250821_084902.webp

20250821_194515.webp

20250820_190011.webp

FB_IMG_1755762543701.webp

"En sån dag" som Olle i Pistvakt brukade säga. Blev hämtad av taxi 07 i morse sen väntan på buss i Arvidsjaur som tog mig till Luleå. Ny väntan på buss till slutmålet Sunderby sjukhus. Mera väntan där innan starroperation av ena ögat, tog ca; 30 min. Därefter samma långsamma resa hem som dit och henna 18:30.
Nåväl, jag ser lite dimmigt med det ögat men så ska det vara sa doktorn som även sa att operationen var lyckad så jag klagar inte. :)
En gråstarrsoperation brukar gå fint. Men var vaksam på efterstarr senare, det fick jag. Märkte att synen blev allt dimmigare på det ögat. Men det åtgärdades av läkaren på ca 20 sekunder med hjälp av laser, helt smärtfritt.

Senast ändrad:
Vi är bortskämda i Skåne som har nästan allt på "några" mils avstånd.

En gråstarrsoperation brukar gå fint. Men var vaksam på efterstarr senare, det fick jag. Märkte att synen blev allt dimmigare på det ögat. Men det åtgärdades av läkaren på ca 20 sekunder med hjälp av laser, helt smärtfritt.
När jag vaknade i morse hade jag svårigheter att läsa tidningen men nu går det betydligt bättre, peppar peppar ta i trä. :)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K