Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hänger inte med i svängarna, ni hade trasig ac men köper en ny kyl. Får ni plats båda eller kyler ni ner er en åt gången 555.
AC får vi installerad först på torsdag. Eftersom ingen av oss fick plats i den gamla.la kylen, så uppgraderade vi en större. Den kom inom ca en timme. Vi kör skift. Vi har tre andra AC kyler de inte nog löser vi det med att krypa in i kylen.

Äter lyxlunch idag.
Chalawan, hårdbrödostmacka med tandkräm.
20251007_130841.webp

Satt en hel del sik och 2 gäddor i näten, skönt att det ej var fler av dom.

20251007_071845.webp
Gäddorna gör thailändarna fantastiskt god fiskbiff av. Grannens grabb höll på att första sig av dom. Han trodde att det var av kyckling. Han var allergisk mot fisk så när mamman fick reda på att det var fisk blev hon inte glad.
Lite fel årstid numera det gör nog inte så mycket.

Jo gäddorna har lilla sambon
Gäddorna gör thailändarna fantastiskt god fiskbiff av. Grannens grabb höll på att första sig av dom. Han trodde att det var av kyckling. Han var allergisk mot fisk så när mamman fick reda på att det var fisk blev hon inte glad.
Lite fel årstid numera det gör nog inte så mycket.
Jo även lilla sambon har gjort biffar och det blir gott,men nu blir det hundmat av den större av dom här gäddorna.
Ska koka en av dom mindre sikarna & en harr som också fastnat i näten, det får bli min lunch här idag.
Sen blev det nog nästan ett kg rom av sikarna.

20251007_092506.webp

20251007_103328.webp

Varit och veckohandlat.
Köpte även en del att stoppa i frysen efter min miss med dörren så allt tinade.
Dom hade problem med kassor idag så det gick inte att blippa som vanligt.

Inte ett dike jag grävt ;) men nu blir det bättre plats för båten.. Strax blir det att lägga ut näten igen men endast 3 st.
Pratade med sambon tidigare idag och hon hämtar mig på torsdag bestämde vi..Så nån dag till här i skogen & säkert lite flera fiskar med hem.

20251007_134054.webp

20251007_141133.webp

Nu har det blivit dags att riva denna lilla byggnad som min 88 åriga gamla jaktkompis haft som ställe då han fiskade här tidigare,han hade lite sänken och hängde näten på tork där.
Inte mycket som går att spara så det fick bli en ordentlig brasa av nästan allt.

20251007_154357.webp

20251007_161017.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7