Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Har typ felix köttbullar och gulash, chokladpudding, fonder. Nyponsoppa marsan... ättiksprit. Lingonsylt.. alltså det är inte nåt besvär att ha det kvar men trevligt om det kan komma till användning.

Flyger till Sverje inatt
Det var väl inte så intressant men om jag ber riktigt snällt kanske du kan handla lite annat till mig.

2 paket bruna bönor och 2 Kvibille cheddar som väger cirka 500 gram styck.

Tar några bärs iBang Saray

IMG_5664.webp

IMG_5665.webp

Den osten tillverkas fortfarande i Kvibille, det är inte många andra ostar tillverkade av Arla som tillverkas där de har sitt ursprung.
Var har dom sitt ursprung? Arla är ju danskt och har etablerat sig i Thailand med.
Finner Arla ost på på Big-C, Lotus's, Villa Market, Tops etc.
Big-C Arla produkter från Arlas hemland Danmark där huvudkontoret ligger.

Screenshot_20251103_204232_Chrome.webp

Screenshot_20251103_204216_Chrome.webp

Senast ändrad:
Idag var jag hos min iranske tandläkare för (förhoppningsvis) sista gången till nästa ettårskontroll.:)
Denna perioden blev det en krona..utdragning av en infekterad kindtand (guldkrona) som ersattes med en brygga.
Jag tillhör den generationen där man borrade upp hela tanden för det minsta lilla hål och fyllde sedan med amalgam..så det har blivit ett antal sönderbitna tänder och tappade plomber genom åren.
Tur iallafall att man har högkostnadsskydd.:laugh2:
1762277111062.webp

1762277292669.webp

På hemvägen blev det drop in vaccinering..både säsongsinfluensa och covid.
Så nu ska man väl förhoppningsvis inte bli allvarligt sjuk om man blir smittad.:)
1762277648902.webp

Var har dom sitt ursprung? Arla är ju danskt och har etablerat sig i Thailand med.
Finner Arla ost på på Big-C, Lotus's, Villa Market, Tops etc.
Big-C Arla produkter från Arlas hemland Danmark där huvudkontoret ligger.

Screenshot_20251103_204232_Chrome.webp

Screenshot_20251103_204216_Chrome.webp

ARLA har svenskt ursprung, det var en ekonomisk förening ägd av de svenska bönderna från början, det slogs samman med danska MD Foods för ca 25 år sedan.

Jag har just tittat på ett avsnitt av "Kompani Svan" som jag tycker är ganska bra, kanske framför allt p.g.a. att det spelas in på gamla A9 i Kristinehamn där jag själv delvis gjorde lumpen.
Någon mer av er som var beväring där?

För 10 år sedan idag fick jag min dödsdom , en vecka max, Ackis i Uppsala.
Resan från där till nu är… rätt jobbig för mig, men unik och mitt mål är att visa att det är aldrig för sent. Så jag sket i domen och tänkte, jag tror på karma …. Bad och ber, och vet att oavsett vad du tror på, det kan förändra allt.

Idag, ännu inte helt färdig med vår ide, och vi kommer säkert be Er här om hjälp.

Just nu njuter jag så av fullmånen och att jag lever, idag HuaHin,,,,,, imorgon…..

att.dX1hnq_bs1CK8l_eIzvEslejZ2OBG9rWtodIocwt6Dg.webp

IMG_7301.webp

IMG_9034.webp

IMG_9019.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M