Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Dax o lämna Thailand, den där religion har verkligen satt mitt tålamod på prov
Sista templet var byggd av stora termit angripet trä.

20251102_080654.webp

20251102_080854.webp

20251105_193550.webp

För 10 år sedan idag fick jag min dödsdom , en vecka max, Ackis i Uppsala.
Resan från där till nu är… rätt jobbig för mig, men unik och mitt mål är att visa att det är aldrig för sent. Så jag sket i domen och tänkte, jag tror på karma …. Bad och ber, och vet att oavsett vad du tror på, det kan förändra allt.

Idag, ännu inte helt färdig med vår ide, och vi kommer säkert be Er här om hjälp.

Just nu njuter jag så av fullmånen och att jag lever, idag HuaHin,,,,,, imorgon…..

att.dX1hnq_bs1CK8l_eIzvEslejZ2OBG9rWtodIocwt6Dg.webp

IMG_7301.webp

IMG_9034.webp

IMG_9019.webp
Grattis Vaxet :)
Men måste ha varit en mycket inkompetent läkare som uttalar sig så? Hoppas hen blev av med sin legitimation?
Får man fråga varför domen var max en vecka?

Men måste ha varit en mycket inkompetent läkare som uttalar sig så? Hoppas hen blev av med sin legitimation?
Min lever la av i det närmaste, och det ska inte kunna läka. Medvetslös i det närmaste under 2 månader.
Men 5 månader senare klev jag ut från sjukhuset då jag uppenbarligen levde, flög till annat land i Europa och fick en behandling som inte landstinget i Uppsala erbjuder.......

Dyrt, men ..... jag lever, och nej jag bytte inte lever, den hänger med.

Dubbla Dengue feber I Thailand med lång sjukhusvistelse i Pattis 2009, samt ett liv som kanske inte var helt nyttigt, med övervikt och ..... ett liv i baren, lite väl ofta. :kewl_transparent:

Det verkar ju lite knepigt och svårt att bli av med en läkarlegitimation i Sverige.
Jag kommer ihåg när jag blev inlagd p.g.a. kraftiga magsmärtor, och efter div. undersökningar fick veta att här var det en stomioperation som gällde.
Jag bröt ihop och grät som ett barn, men tyckte att jag repade mig ganska bra efter en halvtimma när nästa doktor dök upp och menade att det nog var lite onödigt att operera något som kanske skulle kunna klaras av med intravenös antibiotika.
Jag blev givetvis anhängare till denne sympatiske doktorns kloka, kunniga och intelligenta åsikter och nickade ivrigt bifall!

Jag låg där med dropp i ca: två veckor och fick sedan åka hem och självmedicinera med antibiotikapiller.
Detta fick njurarna att börja krångla så jag blev inlagd igen för att få detta åtgärdat, men jag har fortfarande ingen påse på magen.
Nu fungerar allt som det ska, men jag funderar ofta varför man kan få så olika besked?
Jag undrar varför den kvinnliga läkaren (den jävla satkärringen!) sa som hon sa, medans den stilige manlige (riddaren i skinande rustning) läkaren kom med mycket vettigare besked?

Börjat döstäda lite. Köpte för någon vecka sedan presentpapper till en av frugans kompis födelsedagspresenter. Hittade nu x antal i bara ett skåp.
IMG_20251106_112243.webp

Vet inte om man skall fortsätta att förnedra sig själv
eller låta ungdjävlarna få ha lite roligt om hur dum gubben var.

Du kan ta dig en tur till mig och fortsätta.
Det är fan inte bättre här

Kört kompisen till sjukhus för koll hos urologen.
Medan han var där åkte jag och köpte mjuka träskor och lite goda bullar till 3 kaffet.
På hemväg stopp i Mantorp Rasta och åt kycklingklubba m tillbehör.
Nu blir det nog lite matkoma i soffan.
Kan det vara ca 25 år sedan det stället var i privat regi med mycket bra mat. Sedan har det bara gått utför.

Kan det vara ca 25 år sedan det stället var i privat regi med mycket bra mat. Sedan har det bara gått utför.
Ja det var det säkert.
Hette ju Frasses en längre tid med mediokra dyra hamburgare.
Nu är dom som vilken vägkrog som helst tycker jag.
Inget ställe jag besöker ofta.men stannade där idag för att jag känner en som jobbar där.

Verkligen olustigt nu för att det verkar som man behöver både en second och third opinion när man varit till doktorn.
De verkar vara i en dålig situation med så många doktorer som knappast uppfyller kraven skulle man förmodligen måsta dra in legitimationen för så många att bristen på staffetläkare skulle bli omöjlig att täcka. Man kör till det blir ohållbart istället.

Min lever la av i det närmaste, och det ska inte kunna läka. Medvetslös i det närmaste under 2 månader.
Men 5 månader senare klev jag ut från sjukhuset då jag uppenbarligen levde, flög till annat land i Europa och fick en behandling som inte landstinget i Uppsala erbjuder.......

Dyrt, men ..... jag lever, och nej jag bytte inte lever, den hänger med.

Dubbla Dengue feber I Thailand med lång sjukhusvistelse i Pattis 2009, samt ett liv som kanske inte var helt nyttigt, med övervikt och ..... ett liv i baren, lite väl ofta. :kewl_transparent:
Hade själv problem med levern för länge sedan..men har numera bra levervärde.
Levern är ett fantastiskt organ.

Levern har en unik förmåga att reparera och regenerera sig själv, vilket gör att den läker bättre än många andra organ
. Levern kan växa tillbaka förlorad vävnad, men allvarliga skador som cirros (skrumplever) kan inte läka helt, även om ytterligare försämring kan stoppas.

Leverns regenerativa förmåga
  • Regenerering: Levern är det enda inre organet som kan reparera sig själv genom att producera nya friska celler för att ersätta skadade.
  • Restkapacitet: Levern kan fungera normalt även om upp till fyra femtedelar av den tas bort, och den kan sedan växa tillbaka till sin ursprungliga storlek.
  • Läkningstid: Efter att skadeorsaken (som alkohol) har upphört kan levern börja reparera sig själv ganska snabbt.

Kollat på resor till Thailand, inte för att jag vill dit men vill bli av med bilen.
Känner mindre och mindre för att åka till Thailand igen så att ha något ståendes som man kanske aldrig kommer använda igen och bara kostar känns meningslöst.
Tur jag gick upp tidigt för sonen hade försovit sig, bussen går om 25 min.
Annars skall jag byta till vinterdäck idag och göra klart det sista i tvättstugan sen kanske en sväng till bolaget och köpa en vinare. Rött vin till torsk med bacon ;)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K