Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Kollat på resor till Thailand, inte för att jag vill dit men vill bli av med bilen.
Känner mindre och mindre för att åka till Thailand igen så att ha något ståendes som man kanske aldrig kommer använda igen och bara kostar känns meningslöst.
Tur jag gick upp tidigt för sonen hade försovit sig, bussen går om 25 min.
Annars skall jag byta till vinterdäck idag och göra klart det sista i tvättstugan sen kanske en sväng till bolaget och köpa en vinare. Rött vin till torsk med bacon ;)
Har du bra kontakt med säljaren du köpte bilen av kan du ju kolla om dom kan hjälpa dig sälja den mot kommission. De kan kanske få så mycket för den hos sig så du tjänar på det jämfört med att sälja privat trots kommissionen.

Har du bra kontakt med säljaren du köpte bilen av kan du ju kolla om dom kan hjälpa dig sälja den mot kommission. De kan kanske få så mycket för den hos sig så du tjänar på det jämfört med att sälja privat trots kommissionen.
Var ju det jag gjorde sist.
200.000 under vad samma årsmodeller med 3gngr så mycket km ligger ute för på one2car.
Kan jag lika ge bort den till någon som vill ta över ett lån med 0% ränta.

Kollat på resor till Thailand, inte för att jag vill dit men vill bli av med bilen.
Känner mindre och mindre för att åka till Thailand igen så att ha något ståendes som man kanske aldrig kommer använda igen och bara kostar känns meningslöst.
Tur jag gick upp tidigt för sonen hade försovit sig, bussen går om 25 min.
Annars skall jag byta till vinterdäck idag och göra klart det sista i tvättstugan sen kanske en sväng till bolaget och köpa en vinare. Rött vin till torsk med bacon ;)
Inget fel på rött till fisk. Beror på vilket rött och vilken ”kryddning ” på fisken.

Samma gamla slagdänga, jag har vart ute med dig och vet hur du låter och går på repeat, som en senil surgubbe.
Själv har jag kört sonen till skolan och lämnat bilen för däckbyte nu på morgonen och skall efter det köra in till stan.
Inte fasen sitter jag och pratar politik på en bar till 2 på natten. Det är en ren lögn, men du är duktig på dessa Nu lägger vi ner skitsnacket . Främjar bara den osämja du skapat tidigare genom att snacka skit , Djäkligt korkat

Det verkar ju lite knepigt och svårt att bli av med en läkarlegitimation i Sverige.
Jag kommer ihåg när jag blev inlagd p.g.a. kraftiga magsmärtor, och efter div. undersökningar fick veta att här var det en stomioperation som gällde.
Jag bröt ihop och grät som ett barn, men tyckte att jag repade mig ganska bra efter en halvtimma när nästa doktor dök upp och menade att det nog var lite onödigt att operera något som kanske skulle kunna klaras av med intravenös antibiotika.
Jag blev givetvis anhängare till denne sympatiske doktorns kloka, kunniga och intelligenta åsikter och nickade ivrigt bifall!

Jag låg där med dropp i ca: två veckor och fick sedan åka hem och självmedicinera med antibiotikapiller.
Detta fick njurarna att börja krångla så jag blev inlagd igen för att få detta åtgärdat, men jag har fortfarande ingen påse på magen.
Nu fungerar allt som det ska, men jag funderar ofta varför man kan få så olika besked?
Jag undrar varför den kvinnliga läkaren (den jävla satkärringen!) sa som hon sa, medans den stilige manlige (riddaren i skinande rustning) läkaren kom med mycket vettigare besked?
Ingen är felfri allra minst du.

Hej

Idag har jag varit och vaccinerat mig mot både Influensa och Covid-19, det var några år sedan sist gång 2022, men vi har ju hört att det går lite influensa i Thailand så jag tänkte att det var lika bra att passa på att vaccinera sig när man nu ändå blir erbjuden detta.

Mvh isan lover

Lite grillning och kalla bärs sitter aldrig fel :)

IMG_5681.webp

IMG_5682.webp

De som flyttar till Sverige frivilligt måste gå SFI och söka jobb.
Gör dom inte det blir det ingen förlängning av Uppehållstillståndet med utvisning.

Flyktingar slipper det kravet och gör som dom vill.

Det är väl så att man inte kan få PUT om man inte har basala svenskakunskaper? Vi är iaf på väg dit.
För UT måste man inte gå på SFI, om jag förstår rätt.

Vad jag inte förstår är varför alla väljer SFI, det finns ju svenskakurser på Universitet, folkhögskolor t.ex. Varför hör man ingen som går den vägen om det är som det låter en massa arabiska kärringar som bara sitter och tjatar/stör på SFI?
Flyttar vi till Sverige mer permanent så är ju SFI den sista vägen att gå låter det som.

/ SatanG

Det är väl så att man inte kan få PUT om man inte har basala svenskakunskaper? Vi är iaf på väg dit.
För UT måste man inte gå på SFI, om jag förstår rätt.

Vad jag inte förstår är varför alla väljer SFI, det finns ju svenskakurser på Universitet, folkhögskolor t.ex. Varför hör man ingen som går den vägen om det är som det låter en massa arabiska kärringar som bara sitter och tjatar/stör på SFI?
Flyttar vi till Sverige mer permanent så är ju SFI den sista vägen att gå låter det som.

/ SatanG
SFI ger dig behörighet att läsa Svenska som andraspråk på Komvux. Svenska som andraspråk ger dig behörighet att läsa in grundskolan så du kan läsa gymnasiet...
.
.
.

Senast ändrad:
Hej

Ja det är absolut inte försent att plocka kantareller ännu, Thailändskorna här plockar och säljer fortfarande. Även ICA och Coop har kantareller i butikerna.

Mvh isan lover
Apropå kantareller, är det bara jag som blir väldigt sömnig av kantareller?
Upptäckte det för ca 30 år sen åt lunch i Sundsvall det var kyckling med med kantareller efter 40 minuter körning till Umeå var jag tvungen att stanna och sova 2 timmar i en parkering efter Härnösand.
Sedan dess äter jag det bara på kvällen, det måste vara någon drog.

Apropå kantareller, är det bara jag som blir väldigt sömnig av kantareller?
Upptäckte det för ca 30 år sen åt lunch i Sundsvall det var kyckling med med kantareller efter 40 minuter körning till Umeå var jag tvungen att stanna och sova 2 timmar i en parkering efter Härnösand.
Sedan dess äter jag det bara på kvällen, det måste vara någon drog.
Hej

Det är inget jag har lagt märke till, ska tänka på det nästa gång jag käkar kantareller.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar