Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nu ska vi iväg och hämta en av hennes bästa väninnor & så ska dom laga käk hos oss.
Vi har fått låna storasyrrans merca i ungefär en vecka då hon är i Japan.
Man blir ju jäkligt sugen på köpa en sån här nu :)

20251123_054530.webp
Cls 300 e vansinnigt billiga begagnat.

Cls 53 var jag sugen på tidigare men trafiken är såpass illa att man aldrig kommer ha användning för de extra hk...

Körde jämt 180 - 200 under covid nu 120 typ , så trist

Ja det minns man väl. Morsan och farsan hade först en svart och sedan en röd bubbla. Men när syrrorna kom blev den för liten och första Amazonen köptes.

Detta är pappas gamla 1200 som jag tror var en 62:a. Jag och kompisen åkte alltid bak i utrymmet bakom baksätet när vi åkte ut och badade på sommaren. Vet att när vi åkte ner till vänner i Malmö hade den lite jobbigt i Glumslövsbackarna

Skärmbild 2025-11-23 135744.webp

Återkommit till BKK efter några dagar i trakterna runt Dödens Järnväg. Mycket att se tillsammans med andra turister. Naturen är fin och folk verkar flitiga och välmående och har olika typer av odlingar. Mycket socker och majs men inget eller lite ris. I dag tittade vi på en bambu-och grododling. Någon form av valkampanj verkar ha startat med högtalarbilar.

Jag tycker om området därför att det finns mycket att titta på och uppleva.

Mitt intryck är att det skiljer mycket mot berättelserna av IL om fattiga risböner. Gissar att det beror på att odlingsförutsättningarna är helt olika.

Återkommit till BKK efter några dagar i trakterna runt Dödens Järnväg. Mycket att se tillsammans med andra turister. Naturen är fin och folk verkar flitiga och välmående och har olika typer av odlingar. Mycket socker och majs men inget eller lite ris. I dag tittade vi på en bambu-och grododling. Någon form av valkampanj verkar ha startat med högtalarbilar.

Jag tycker om området därför att det finns mycket att titta på och uppleva.

Mitt intryck är att det skiljer mycket mot berättelserna av IL om fattiga risböner. Gissar att det beror på att odlingsförutsättningarna är helt olika.
Jag tillbringade 2010-2012 i nedre delen av Kanchanaburi och det var övervägande socker, majs och uppfödning av kor.
Tillgång på vatten var väldigt bra med flera floder.
I Ban Pong låg flera sockerbruk som är förutsättningen för att få lönsamhet med socker och det är korta transporter.

Klev på vågen igen och nu är det 3kg ner på ca 2veckor.
Dags för dagens promenad i solskenet.
Samma här fast på 1 månad.
Nu på samma vikt som för 30 år sen, ner 2kg till sen är jag nöjd.
Får se om klarar det tills avmönstring.
Också ingen mer feströkning på det, det är då blodtrycket sticker iväg då jag kedjeröker ibland efter par öl.
Rökfri annars.
Nu ner och ta en promenad på rullbandet.

Var på IMM i dag för en ettårsförlängning. Blev besvärligt för jag hade missat att de hade ändrat reglerna. Numera räcker det inte med ett intyg om pension. Jag borde ha anat detta eftersom Svenska ambassaden bara skriver intyg om inkomst året ut. Nu har jag knappt ett år på mig att fundera över vad jag vill göra nästa år. De var snälla och släppte igenom mig i år men jag fick skriva på ett intyg att de upplyst mig om det nya. De tog ett kort av mig med intyget i mina händer.

Nytt för i år var att de satt upp papper att de har en policy mot mutor. Undrar om alla känner till detta?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K