Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Sen är man gift med en kvinna från en risby så räkna med att deras kunskap om registrerade vigslar och skiljsmässor är sämre än era.
Dom är ofta vana vid buddistiska oregistrerade.
Och att ni har större ekonomiska möjligheter till advokathjälp.

Men många västerlänningar bara lämnar, tar hennes ord och tror dom inte har någon rätt.

Sitter i garaget tar en bärs och en cigg x några till.
Ikea stökigt.
Men gillar sitta här nere, go lugn och ro och lite dragen.

20260117_014652.webp

Känns ibland som man kan njuta av det jobbiga.
Frugan har vart krånglig sen jul och nyår lite up and down.
Hon ser vad "alla andra ger och deras thaifruar får på tiktok i Sverige"
Att jag mordeniserat huset för oss att bo i var bara för mig, hon vill ju ha en ansiktsoperation som är viktigare.
Går sen jul lite i vågor mellan oss.
Om skulle bli så är det svårt med barnen vid en skiljsmässa då dom vill stanna här men vem tar hand om dom när jag är på sjön.
Har kanon som jag känner det och hur ungarna utrycker det men knakar i fogarna mellan mig och kärringen för jag tål inte den fixerings idiotin och kommer aldrig betala för ett lyft ens.

Thailand: Männens paradis – 1. En enkel till Thailand

Hej
Just tittat på några avsnitt av ovanstående tv-serie. Lite kul att se även om den handlar om danska män. Hög igenkänningsfaktor på vissa av deltagarna. Gäller för tydlighetens skull även mig själv :).
Bl.a var det en man som blev överkörd av en bil och skadades allvarligt. Det var hans fru sedan 28 år och svärmor som beställt mordförsöket av en släkting.
De trodde att han hade en livförsäkring på 10 milj bath. Det var fel, han hade en sjukförsäkring på den summan. Vid dödsfall betalades det endast ut 50 000 bath:):). Båda fick livstids fängelse.

Jag har varit gift med min fru i bara 20 år, så än är det ingen fara för min del.
MVH Lilla Fridolf
Ropa inte hej förrän du är över bäcken. :)

Så vaknade frugan och lika booring sen nyår, startade med att jag är fattig farang som inte kan betala för ansiktslyft, började kasta värmeljus på mig. Alla andra thaifruar gifta med svenskar (och dom är skitrika, jag fattig) får allt, dom betalar för massa plastikoperationer, bara jag som är fattig och inte betalar.
jag lägger pengar på hus och mat, tänker bara på mig själv, bryr mig inte om henne och barnen,undrade hur ett ansiktslyft för henne var ett bättre tänk på barnen än ett bra hem, fick ett nytt värmeljus på mig.
Allt detta startade under julhelgen och antar hon sett nån betalat för sin frus upplyft på någon social-media.
Börjar bli slitsamt men om jag inte tar landarbete har jag ju inget mer val än att stå ut med sådan idioti pga barnen.
Hållt på sen precis inna nyår, mellandagarna.
Undrar om hon kan ha något med mitt höga blodtryck att göra ;)

Känns sen nyår att enda som håller kvar mig nu är barnen, hus och annan skit i Thailand skiter jag i, när jag flyttar flyttar jag, hyr in en truck och dumpa skiten.
Hade vi inte haft barn ihop hade hon suttit i väntehallen på Landvetter nu med en enkel.
Allt gick så bra här i Sverige fram till mellandagarna sen klickade nåt efter vad jag antar tiktok klipp där thaikärring opererat om hela sig och en svensk betalade, har sett bilder på han och hans kärring, för det skickas ju för att visas.
Borde ta bilen och åka klappa till han ;)

Allt det här ser hon ju på Tiktok och FB hur alla thaikärringar som kommit till sverige har gift sig med rik farang och hon med en fattig.

Har nettolön motsvarande 2st i samhället har i snitt brutto men jag är fattig och mitt fel att blev -22 grader.
Dummaste var väl när hon hängde över värmeljus i veckan och svedde av del av håret, då var det mitt fel att jag inte tog hand om och visat hur farligt eld kan vara,,,,,,,,,,
Undrar om tidig demens, farmor gick ju tillbaks i barnålder när hon började få förtecken.

Allt det här ser hon ju på Tiktok och FB hur alla thaikärringar som kommit till sverige har gift sig med rik farang och hon med en fattig.
Ja jag lider med dig. Min exfru har gjort otalt med skönhetsoperationer. Vet inte varför dom kallas så för hon var vacker när vi träffades men ser ut som en häxa idag. Visst många som inte håller med om min beskrivning men för mig ser allt onaturligt ut och därmed går det bort. Jag har inte direkt betalat för några av hennes operationer men indirekt har jag ju ändå gjort det. Hjälpt henne att betala av lån samt aldrig begärt en krona av henne till hushållet. Hon har kunnat spendera sin lön på precis vad hon känt för.

Sociala media säger jag har varit en bidragande orsak till denna hysteri. Även så har sociala media gjort henne väldigt frånvarande för familjen och verklighetsfromvänd. Varje gång jag påpekat detta så blev hon arg och beskyddade sitt beteende än mer.

Dessa saker och annat som tillslut fick mig att skicka in skilsmässoansökan. Hon hade blivit en helt annan människa mot den jag träffade från början men det var alltid jag som hade ändrat mig till något dåligt. Hon är typ hjärntvättad i mina ögon.

Nu efter skilsmässan har vi faktiskt en bättre relation än på väldigt länge och jag mår bättre och bättre för varje dag. Det var många tuffa år innan jag orkade/vågade ta steget men kommer aldrig att ångra mig.

Själv är jag inte på några sociala media förutom YouTube, vilket börjar gå överstyr även det. TS räknar jag inte till sociala medier. Har ett inaktiverat konto på FB så att min Messenger funkar som jag använder för att snacka med vänner. Vet att man kan ha Messenger utan FB men det funkar bra så här. Jag kan inte logga in på FB utan att först aktivera kontot och känner ingen lust till det heller. Så jäkla skönt att slippa skiten.

Märker ju när jag åker till jobbet inne i människobyn hur mycket jag skiljer mig från många andra och deras sociala vanor men blir inte direkt avundsjuk för när jag lyssnar på dom får jag mest avsmak.

Känner mig lite gubbig och som jag inte längre hänger med i den moderna sociala biten men det gör mig inget. Jag värderar helt andra saker i mitt liv.

Ja jag lider med dig. Min exfru har gjort otalt med skönhetsoperationer. Vet inte varför dom kallas så för hon var vacker när vi träffades men ser ut som en häxa idag. Visst många som inte håller med om min beskrivning men för mig ser allt onaturligt ut och därmed går det bort. Jag har inte direkt betalat för några av hennes operationer men indirekt har jag ju ändå gjort det. Hjälpt henne att betala av lån samt aldrig begärt en krona av henne till hushållet. Hon har kunnat spendera sin lön på precis vad hon känt för.

Sociala media säger jag har varit en bidragande orsak till denna hysteri. Även så har sociala media gjort henne väldigt frånvarande för familjen och verklighetsfromvänd. Varje gång jag påpekat detta så blev hon arg och beskyddade sitt beteende än mer.

Dessa saker och annat som tillslut fick mig att skicka in skilsmässoansökan. Hon hade blivit en helt annan människa mot den jag träffade från början men det var alltid jag som hade ändrat mig till något dåligt. Hon är typ hjärntvättad i mina ögon.

Nu efter skilsmässan har vi faktiskt en bättre relation än på väldigt länge och jag mår bättre och bättre för varje dag. Det var många tuffa år innan jag orkade/vågade ta steget men kommer aldrig att ångra mig.

Själv är jag inte på några sociala media förutom YouTube, vilket börjar gå överstyr även det. TS räknar jag inte till sociala medier. Har ett inaktiverat konto på FB så att min Messenger funkar som jag använder för att snacka med vänner. Vet att man kan ha Messenger utan FB men det funkar bra så här. Jag kan inte logga in på FB utan att först aktivera kontot och känner ingen lust till det heller. Så jäkla skönt att slippa skiten.

Märker ju när jag åker till jobbet inne i människobyn hur mycket jag skiljer mig från många andra och deras sociala vanor men blir inte direkt avundsjuk för när jag lyssnar på dom får jag mest avsmak.

Känner mig lite gubbig och som jag inte längre hänger med i den moderna sociala biten men det gör mig inget. Jag värderar helt andra saker i mitt liv.
Känner igen mycket där gällande frugan förutom att jag säger prompt nej, vill inte vara gift med en plastdocka och kommer inte betala för det.
Jag använder väl digitala verkyg mycket men socialmedia börjar falla bort, typ ett fb inlägg i månaden, ibland 2.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K