Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Det viktiga är att det är du som ger dom positiva komplimangerna och in't en ful gubbe på internet, eller hur? Säkert kommer detta att red ut sig :thumbsup: . Du får kasta tillbaka ljusen med glimten i ögat;).
Är väl ingen direkt hemlighet hur det vill opereras, byta både utseende och kön i Thailand.
Är nog inte någon västerlänning som påverkar utan vad andra thai gör som påverkar.
På Central Festival är det en egen våning med dessa kliniker, på sukhumvith ligger dom på rad.
Plastik och könsbyte känns som vardag där nere medans något vi knappt ser här men ökat även här med alla influencer och måste se perfekt ut.

Är väl ingen direkt hemlighet hur det vill opereras, byta både utseende och kön i Thailand.
Är nog inte någon västerlänning som påverkar utan vad andra thai gör som påverkar.
På Central Festival är det en egen våning med dessa kliniker, på sukhumvith ligger dom på rad.
Plastik och könsbyte känns som vardag där nere medans något vi knappt ser här men ökat även här med alla influencer och måste se perfekt ut.
Tyvärr och enligt mig är det skrämmande. Särskilt då s k skönhetsoperationer som ibland misslyckas med ett katastrofalt resultat som följd. Fåfänga och ren idioti faktiskt.

Gör ren kylskåpet här på kvällskvisten. Perfekt temperatur utomhus så passar bra. Klantade mig och sprängde en hylla. Glas överallt :mad:
Första gången jag haft sönder en glashylla till ett kylskåp så får väl ta det. Kylskåpet är av märket Siemens och jag hoppas det finns som reservdel. Jobbigast är att ta hand om allt glas. Det bara small :oops:

IMG_6272.webp

IMG_6273.webp

Gör ren kylskåpet här på kvällskvisten. Perfekt temperatur utomhus så passar bra. Klantade mig och sprängde en hylla. Glas överallt :mad:
Första gången jag haft sönder en glashylla till ett kylskåp så får väl ta det. Kylskåpet är av märket Siemens och jag hoppas det finns som reservdel. Jobbigast är att ta hand om allt glas. Det bara small :oops:

IMG_6272.webp

IMG_6273.webp
Ny glashylla beställd, 585kr med frakt :clap_tranparent:

Jag misstänker att det också är en fråga om riskbenägenhet. Om thais vill göra något finns det inga risker medan vi svenskar ofta funderar över vad som kan gå snett. Det finns flera beskrivningar av skönhetsoperationer som gått fel och i en del fall har man inte kunnat rätta till felen.
Det är också en fråga om för vem man gör en operation. Thais påverkas ofta av att "alla andra" gör något och vill själva vara med i svängen. Vissa skönhetsoperationer gör att man åldras snabbare men troligen diskuterar man inte detta med läkaren.

IMG_6272.webp

IMG_6273.webp
Herr Sjöberg tog 3 av oss förra veckan då det rullade kraftig och någon glömt haspen på kylskåpet .

Vi håller på att installera en "Tak monterad" AC i vardagsrummet, har velat ha en sån sen länge tillbaka.

IMG_20260119_131759.webp

Nu, är det bara stort hål i det som en gång var vårt tak.

IMG_20260119_131805.webp

Det är samma modell som frugan installerat i vårat kontor.

IMG_20260119_131843.webp

Några oklarheter så är det bara att kontakta oss.

IMG_20260119_132530.webp

@JBK.Ltd.
Lämnar endast ut telefonnummer om så önskas här på forumets PM.

Senast ändrad:
Vi håller på att installera en "Tak monterad" AC i vardagsrummet, har velat ha en sån sen länge tillbaka.

IMG_20260119_131759.webp

Nu, är det bara stort hål i det som en gång var vårt tak.

IMG_20260119_131805.webp

Det är samma modell som frugan installerat i vårat kontor.

IMG_20260119_131843.webp

Några oklarheter så är det bara att kontakta oss.

IMG_20260119_132530.webp

@JBK.Ltd.
Lämnar endast ut telefonnummer om så önskas här på forumets PM.

Enheten är äntligen uppe i takhöjd..

IMG_20260119_142153.webp

Nu, ska bara "fin justering" infinna sig, så taket ser "hyffsat" snyggt ut igen..

IMG_20260119_142548.webp

Yttre delen av hela AC konceptet är monterat på plats och ihop kopplat med kondensering rör från kontorets AC(Blå rör!).

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
Enheten är äntligen uppe i takhöjd..

IMG_20260119_142153.webp

Nu, ska bara "fin justering" infinna sig, så taket ser "hyffsat" snyggt ut igen..

IMG_20260119_142548.webp

Yttre delen av hela AC konceptet är monterat på plats och ihop kopplat med kondensering rör från kontorets AC(Blå rör!).

@JBK.Ltd.

Förbaskade "Thai", som inte följer ritningar.
När vi visade hur vår stålstomme ska vara på ritningen.

IMG_20260119_153208.webp

Jag hade räknat med att AC:n skulle hamna mitt i rummet, men mina beräkningar var rätt men inte thais följande av ritningar.
Så nu blir allting fel, 40 cm fel, enligt hur undertaket installerat från första början och var AC:n har möjlighet att monteras
Visst! Kunde rivit ner hela undertaket och satt upp ett nytt för anpassa till den nya placeringen.
:mad:

Nu, måste våra grabbar lösa problematiken som uppstått med undertaket..

IMG_20260119_155130.webp

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:

IMG_20260119_153208.webp

Jag hade räknat med att AC:n skulle hamna mitt i rummet, men mina beräkningar var rätt men inte thais följande av ritningar.
Så nu blir allting fel, 40 cm fel, enligt hur undertaket installerat från första början och var AC:n har möjlighet att monteras
Visst! Kunde rivit ner hela undertaket och satt upp ett nytt för anpassa till den nya placeringen.

IMG_20260119_155130.webp

@JBK.Ltd.
Är det inte samma firma som sköter hela installationen?

IMG_20260119_153208.webp

IMG_20260119_155130.webp

@JBK.Ltd.

IMG_20260119_165930.webp

Påväg till att få ett avslut, men det blir ett två dagars jobb..

@JBK.Ltd.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar