Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Men märkte på elförbruket, igår var lägsta denna månaden trots -5 grader ute och 22-26 grader inne, gick i t-shirt och uppkavlade byxor. 65kwh igår jämfört med 132kwh i förrgår på totalen i huset.
Ja får man tag på ved till bra pris så kan man mysa till lite högre inomhus temp utan att bli ruinerad. Därför jag sade till exfrun att vi värmer till max 20 med el. Vill vi (hon) ha varmare så blir det att elda. Hon var ju nöjd uppemot 28 någonstans men då fick man ju gå runt i bara fillingar :laugh2:

Då var det bokat första 2 nätter i Bkk 2-4 februari, därefter blir det att åka hem till Korat. Fick bli Grand Diamond för det låg bra i pris och får se hur det är nu jämfört med 2016 tror jag vi bodde där senast.

IMG_5569.webp

Ja där har man bott några gånger men senast 2011 om jag minns rätt

Enis

Det var jag uppe och gjorde kl 05, kommer väl eldas lite extra i början. ;)
Men märkte på elförbruket, igår var lägsta denna månaden trots -5 grader ute och 22-26 grader inne, gick i t-shirt och uppkavlade byxor. 65kwh igår jämfört med 132kwh i förrgår på totalen i huset.
Jag tycker din förbrukning är för hög med tanke på din nya VP, har du fått bukt på att elpatron inte går in för tidigt?

I huset har vi elpanna + llvp i tvättstugan i källaren och ligger på ungefär samma siffror som dig när allt är igång.

Jag tycker din förbrukning är för hög med tanke på din nya VP, har du fått bukt på att elpatron inte går in för tidigt?

I huset har vi elpanna + llvp i tvättstugan i källaren och ligger på ungefär samma siffror som dig när allt är igång.
65kwh som igår var väl ok?
Det var med allt.
Vi har innan farsan och styvmor drog till Spanien igår haft 2 tv apparater, 2 stationära gamingdatorer, 2 laptop, 6 mobiler, här uppe lagades det mat på spis, airfryer, ugn, micro ca 4-5 gngr om dagen, dom lagar där nere mat på spis och i micro 1 gngn om dagen.
Allt går ju inte vid varje matlagning, diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare 6 personer, varmvatten 6 pers, uppvärmning 3 våningar, kyl/frys + 1 extra frys.
Så används ju en del el.
Men dom 132kwh den dagen var mer än gått tidigare sen ändrade, gick väl lite extra tvätt den dagen med och lite kallare.
Får vi se när dom har åkt nu om går ner.

Senast ändrad:
Hela dagen igår tillbringades i den fjällnära urskogen letandes efter tjädertuppar & visst finns dom där ute men hade lite stolpe ut så inget med i ryggsäcken hem,men en fin dag och inte alls kallt så kunde åka utan mössa mest hela dagen.
Sedan på kvällen nån tim i garaget då montage av ett bukskydd på nya skotern & sen ska även ett förhöjt handskfack och gps dit.

Idag helt andra planer då det blir en turboresa ner till huvudstaden för att köpa bil...

20260121_101734.webp

20260121_130753.webp

20260121_130812.webp

20260121_095654.webp

20260121_130252.webp
Sabaru....

Det var jag uppe och gjorde kl 05, kommer väl eldas lite extra i början. ;)
Men märkte på elförbruket, igår var lägsta denna månaden trots -5 grader ute och 22-26 grader inne, gick i t-shirt och uppkavlade byxor. 65kwh igår jämfört med 132kwh i förrgår på totalen i huset. Nu åkte även pensionisterna mot Spanien igår så en våning mindre med strömförbruk.
Skall åka och köpa ved, läste att 1m3 stjälpt ved motsvarar ca 0,6m3 staplad.
Kan jag lika gjärna köpa 40l säckar med staplat i vedomaten här, skiljde sig bara 10 öre per L på priset för ved om man räknade på 0.6m3 och enklare att hantera.

Kollar även på flygresa t&r 3-20 April, 26.000kr för 3 personer, bokar kanske ikväll.
Jag stannar nog hemma och antingen bygger en altan eller slipar parketten på undervåningen.
Blir ingen bilförsäljning då ändå, den vill dom ta sig runt med, dom kör ju till byn.
Kanske jag åker ner själv senare och säljer, ingen lust under songkhran och till byn ändå.
Skulle jag få lust köper jag egen biljett när det närmar sig.

20260122_052639.webp
Igår motivera du vår dyngs förbrukning...43 Kwh när vi var i Isan? Å nu ä du glad 165....lugn det är våra älsklingars välmående i uppvärmt badvatten, hahaha ;) .

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K