Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Måste iväg till Bangkok och ambassaden.
Migrationsverket har tappat bort fruns biometri till ut-kortet.
Fram och tillbaka för fingeravtryck.
10k är dyra biljetter med kort varsel.
Packat bilen med grejer & på släpvagnen är skotern lastad för imorgon bär det av på en resa,planerad hemresa blir fredag efm alternativt kväll.
Boendet kommer att vara i tält med en värmare,så få se om det nappar nå fisk för oss nu. Det som oroar lite nu är att dom lovar temp ner mot minus 20-25.
Packat bilen med grejer & på släpvagnen är skotern lastad för imorgon bär det av på en resa,planerad hemresa blir fredag efm alternativt kväll.
Boendet kommer att vara i tält med en värmare,så få se om det nappar nå fisk för oss nu. Det som oroar lite nu är att dom lovar temp ner mot minus 20-25.
För lite snö dit vi ska,jodå snöka fungerar utmärkt men är besvärligt att göra och man blir så blöt av allt krypande i snön.
Tar sedan lång tid att göra jämfört med att slå upp tältet.
Ansiktsmaskbehandling, kört sonen till skolan och sen en ägg/falukorvsmacka.
Nu ryggläge på soffan och en bok tills jag somnar om, sen får man se om det blir en promenad och städa lite.
Ensam hemma tills 14:30 idag
Ansiktsmaskbehandling, kört sonen till skolan och sen en ägg/falukorvsmacka.
Nu ryggläge på soffan och en bok tills jag somnar om, sen får man se om det blir en promenad och städa lite.
Ensam hemma tills 14:30 idag
Här blir det också egentid fram tills efter lunch när jag skall iväg till skolan och mellanstadiets sista utvecklingssamtal med Lilleman och mentor. Upp till bevis för honom alltså.
Beställt 20 säckar ved som levereras till helgen.
Gick 4 säckar på 7 dagar men då har jag eldat mer än behov för.
Tom frugan har sagt ifrån par gånger " not put in more, to hot" .
Beställt 20 säckar ved som levereras till helgen.
Gick 4 säckar på 7 dagar men då har jag eldat mer än behov för.
Tom frugan har sagt ifrån par gånger " not put in more, to hot" .
Jag eldar inte så varmt.
Kör 1- max 2 vedklampar åt gången men braskaminen värmer bra.
Någon värme utanpå murstocken har jag aldrig känt. Kändes aldrig genom när körde pellets heller, sotaren sa att nu med ved så kommer du göra det men nej, inte nåt.
Nu är vi på plats & tältet uppe,men resan hit var rejält kallt.
Nu har vi ca 20 minus. Väldigt dålig sikt med nån slags kalldimma men hoppas få se solen imorgon.
Kom hem ganska nyss efter att ha varit med pojken till Vänersborg där han gjorde sitt teoriprov hos Trafikverket, vi var lite oroliga men det gick bra, han hade 60 rätt av 65 möjliga, så nu återstår en testuppkörning i trafikskolan med en annan lärare än den han brukar ha, sen är det dags för uppkörning i februari.
Kom hem ganska nyss efter att ha varit med pojken till Vänersborg där han gjorde sitt teoriprov hos Trafikverket, vi var lite oroliga men det gick bra, han hade 60 rätt av 65 möjliga, så nu återstår en testuppkörning i trafikskolan med en annan lärare än den han brukar ha, sen är det dags för uppkörning i februari.
Snyggt, det är inte lätt nuförtiden. Ibland känns det som att teorin är svårare än själva uppkörningen. Frugan klarade teorin på sjätte försöket och uppkörningen på första.
Snyggt, det är inte lätt nuförtiden. Ibland känns det som att teorin är svårare än själva uppkörningen. Frugan klarade teorin på sjätte försöket och uppkörningen på första.
Ja det kändes inte alls givet att det skulle gå bra, pojken har ju gjort ett eller flera prov per dag under ganska många veckor nu, resultaten har legat på både underkänt och strax över godkänt, men själva provet idag upplevde han som lättare än övningsproven på nätet, men kanske hade han tur och fick ett hyfsat lätt prov eller så passade frågorna honom bra idag.
Ja det kändes inte alls givet att det skulle gå bra, pojken har ju gjort ett eller flera prov per dag under ganska många veckor nu, resultaten har legat på både underkänt och strax över godkänt, men själva provet idag upplevde han som lättare än övningsproven på nätet, men kanske hade han tur och fick ett hyfsat lätt prov eller så passade frågorna honom bra idag.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.