Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tar igen oss i tältet, nu är jag inte längre orolig om att temperaturen ska falla.
Här inne värmer kaminen suveränt och nu sitter vi bara i underställ...Och ute visar termometern på -20.

IMG-20260128-WA0002.webp

Jag fick erbjudande från Carspect idag om att besiktiga bilen i februari för 469 kr. Lite väl tidigt tycker jag dock, sista dag det måste vara gjort är 30 juni. Det lär säkert dyka upp erbjudanden från andra aktörer också. Det blir till att vänta till framemot maj.
Förklareligt...pengen skall in och extra nu hårt beskattade verksamheter:sick:. Tror att skatte trycket som redan är värst i hela världen nu har ökats på :(. Som anställd så smetas det i bruksedlig vana ut på inkomsten, men som företagare har det försämrats...Typ avsättningar i fonder mm. Det viktiga är att skattemedlen går till det det är tänkt för och inte arvoden så klart.
Amen :wai:

För min del blir det kurs/konferens det mesta av dagen. Eslöv nästa och Höör sen!
Kurs som pensionär usch.
Dom frågade om jag ville ta kurs i Måndags, var dock inte krav för positionen jag har nu så jag skulle inte få ersättning så sa nej, jag gör ingen heldags onlinekurs hemma utan ersättning.
Nåt dom skicka ut till alla styrmän under överstyrman och säger att inget krav på nuvarande position så dom skall slippa betala, så gnidet, aldrig vart med om så snålt innan.
Jag är oambitiös nu för tiden så spelar inte med i det spelet.

Kurs som pensionär usch.
Dom frågade om jag ville ta kurs i Måndags, var dock inte krav för positionen jag har nu så jag skulle inte få ersättning så sa nej, jag gör ingen heldags onlinekurs hemma utan ersättning.
Nåt dom skicka ut till alla styrmän under överstyrman och säger att inget krav på nuvarande position så dom skall slippa betala, så gnidet, aldrig vart med om så snålt innan.
Jag är oambitiös nu för tiden så spelar inte med i det spelet.
Nja inte så farligt för min del. Lunch och fika ingår och ämnet intresserar mig. Lite avbrott i vardagslunken.

Nja inte så farligt för min del. Lunch och fika ingår och ämnet intresserar mig. Lite avbrott i vardagslunken.
Här är principen.
Har vi en kursdag skall vi ha dagsersättning för det.
Är ju så tydligt att det bara är för att slippa betala, kursa innan uppryck och skylla på att inte krav för positionen.
Förra rederiet kursa dom med innan uppryck så var klart den dagen men dom betalade för det.
Men nu är jag i positionen att skiter i om blir uppryck, ingen lust att segla ÖS med skandinaviska matroser ändå, så kan säga nej, dom yngre mer ambitiösa hoppade dock nog på.

Här är principen.
Har vi en kursdag skall vi ha dagsersättning för det.
Är ju så tydligt att det bara är för att slippa betala, kursa innan uppryck och skylla på att inte krav för positionen.
Förra rederiet kursa dom med innan uppryck så var klart den dagen men dom betalade för det.
Men nu är jag i positionen att skiter i om blir uppryck, ingen lust att segla ÖS med skandinaviska matroser ändå, så kan säga nej, dom yngre mer ambitiösa hoppade dock nog på.
Så var det när jag jobbade ombord också, ingen kurs utan betalning. Men nu är det skillnad när jag sysslar med saker av eget intresse.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K