Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tack Andrej för detta tips, Varit här i krokarna i fem år och inte sett eller hört någonting om detta ställe i Soeng sang.
20260207_120001.webp

Tipset kommer ursprungligen från @SoengSang
Det är inte världens bästa ställe, men i obygden så får man vara glad för det lilla.

Idag skall jag till mäklaren och fixa deklarationen för försäljningen av huset. Det blir ett sexsiffrigt belopp att fyllnadsinbetala till Skatteverket vilket borde glädja folk som älskar skatter. Jag räknas inte till dom.

Senast ändrad:
Efter närmare 13 timmars hemresa(08/02-26)med Thai Airways, så satte man fötterna på jorden igen på Arlanda.
Så söndagen användes hålla sig vaken så länge som kroppen kunde och till sist sova bort "Jetlegen", idag måndag så känns kroppen & knoppen klart mycket bättre, har också hunnit fått en leverans från Coop som beställdes igår eftersom jag tömde kylen innan jag åkte hem till familjen på saker som kunde bli dåliga.
Nu, på morgonen så ringde jag också till firman och talade om man är hemma igen, så imorgon tisdag kl. 10:00 ska jag vara där och värma upp för arbete.
Annars har tiden med familjen varit helt jäla underbara veckor/dagar, så det kändes lite surt att behöva sätta sig på planet igen för att börja jobba igen.

@JBK.Ltd.

Efter närmare 13 timmars hemresa(08/02-26)med Thai Airways, så satte man fötterna på jorden igen på Arlanda.
Så söndagen användes hålla sig vaken så länge som kroppen kunde och till sist sova bort "Jetlegen", idag måndag så känns kroppen & knoppen klart mycket bättre, har också hunnit fått en leverans från Coop som beställdes igår eftersom jag tömde kylen innan jag åkte hem till familjen på saker som kunde bli dåliga.
Nu, på morgonen så ringde jag också till firman och talade om man är hemma igen, så imorgon tisdag kl. 10:00 ska jag vara där och värma upp för arbete.
Annars har tiden med familjen varit helt jäla underbara veckor/dagar, så det kändes lite surt att behöva sätta sig på planet igen för att börja jobba igen.

@JBK.Ltd.
Sikte inställt på nästa tur?

Hej

Ligger på soffan och hostar, har huvudvärk och feber, det började med att pojken blev sjuk i fredags, sen har han legat hela helgen och är hemma idag, han hade 39.5 grader som högst i lördags.

Nu är det som sagt min tur, jag bkev sjuk igår och det är första gången sedan jag operarade hjärtat 2024.

Jag har ju astma så när jag drabbas av sånt här blir det oftast värre, i natt sov jag nästan inget p.g av hosta, huvydvärk och feber.

Jag tar Cocillana mot hostan som ju innejåller morfin, trots det hostsr jag tills luften tar slut, jag fick ont i revbenen på ena sidan av allt hostande och idag gjorde det så ont att jag är säker på att något revben har knäckts eller fått en spricka.

Det är ju inte första gången så jag bad frugan linda bröstkorgen och sen spänna en livrem när jag haze andats ut, detra rakt över det ställe som gör mest ont.

Detta hjälper så nu kan jag hosta utan att det gör så ont att man tror att man ska svimma.Två dagar på soffan med Cocillana så blir det nog bättre igen.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Ägnat morgonen åt att ringa till kliniker för läkarintyg sjöfolk.
Tänkte först använt mig av lokal klinik men 2000kr jämfört med 800kr i Gbg.
Får bli Gbg så kan vi passa på åka till Saigon och köpa thaimat innan påmönstring.

Har just tvättat bilen i en självtvätt så nu fryser jag.
Det är minus 8,5gr ute nu, men jag var tvungen att få bort allt salt från bilen.
Bilen ställd i varmgarage och jag ska ta mig en varm kopp te.
Jag har inte tillgång till ett varmgarage så tvätten får vänta tills det blir plusgrader. Bilen är rejält skitig men man kan fortfarande se reg numret till skillnad från en del andra man ser.

Jag sitter och tänker på om det är sant att en advokatbyrå i Bangkok kan översätta till thai legalisera och registrera mitt svenska äktenskap i thailand utan att vi är närvarande. Pris 30000bath vill dom ha. Jag har alla dokument från Sverige legaliserade och översatta på UD och royal thai ambassaden i Stockholm. Stämmer det också att jag bara kan förlänga mitt visum där jag har min adress det lokala migration kontoret eller kan man skicka in ansökan varsom i landet.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K