Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Munkarna (5st) har precis flyttat dit. Tror det var den 23 Maj det skulle vara invigning, med en mängd munkar där. Är absolut inte säker på datumen. Var riktigt mycket folk där idag.

Munkarna (5st) har precis flyttat dit. Tror det var den 23 Maj det skulle vara invigning, med en mängd munkar där. Är absolut inte säker på datumen. Var riktigt mycket folk där idag.
Eftersom det är nära Gekås så blev det ett besök där för frugan, (jag var tvungen att åka på ett av mina barnbarns 7-årskalas).
Tänkte det blir dyrt, men under 300.
IMG_20260425_185550.webp

Detta är templet i en vanlig villa i Ätran.
IMG_20260425_192749.webp

Det var nog "momsfritt".

Hade varit bättre om de hade slopat momsen på grönsaker och frukt istället för den där allmänna sänkningen.
Alltid svårt med mat för det finns alltid någon det inte passar. För mig skulle ren naturlig och oprocessad mat vara snudd på momsfri. Alltså kött, fisk, ägg, smör (även vissa andra mejeriprodukter) och de flesta grönsaker.
Frukt är inte så nyttigt som de flesta tror speciellt inte i större mängder.

En sådan matmoms skulle passa mig men inte så många andra troligtvis.

Jag har startat en challenge med min mor. Den går ut på att under en månad nå sitt eget uppsatta mål om antalet steg per dag. Min mor är mindre rörlig för att uttrycka sig milt men hon satte sitt eget mål till 1000 steg per dag under en månad. Jag satte mitt mål till 10 000 steg per dag. Utmaningen börjar 1a maj och håller på till sista maj.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar