Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Har man problem med sockret från en banan då och då så känns det lika extremt som vara emot rött kött då och då.
Dom diskuterade att leva på gräs när bananer kom på förslag. Läs tidigare i tråden. Ja en person med diabetes eller pre diabetes så gör sockret i en banan en jävla skillnad. Du utgår alltid efter dig själv. Nu gillar jag inte bananer men självklart skulle jag kunna äta någon banan då och då utan problem men jag har heller inte diabetes och inte ens i närheten.

Dom diskuterade att leva på gräs när bananer kom på förslag. Läs tidigare i tråden. Ja en person med diabetes eller pre diabetes så gör sockret i en banan en jävla skillnad. Du utgår alltid efter dig själv. Nu gillar jag inte bananer men självklart skulle jag kunna äta någon banan då och då utan problem men jag har heller inte diabetes och inte ens i närheten.
Jag utgår inte från mig själv, jag skrev en banan då och då, vs rött kött då och då.
Du utgår väl mer utifrån dig själv och pratat om viktproblem och vill applicera din kost på andra.
Om man käkar typ 3 bananer i veckan för en normal frisk människa vilket vi får utgå ifrån så tror jag inte det gör mer skada än en blodig Lördagsbiff.
Jag pratar väl sällan kost överhuvudtaget, var bara ett inlägg om vad jag tror.

Jag utgår inte från mig själv, jag skrev en banan då och då, vs rött kött då och då.
Du utgår väl mer utifrån dig själv och pratat om viktproblem och vill applicera din kost på andra.
Om man käkar typ 3 bananer i veckan för en normal frisk människa vilket vi får utgå ifrån så tror jag inte det gör mer skada än en blodig Lördagsbiff.
Jag pratar väl sällan kost överhuvudtaget, var bara ett inlägg om vad jag tror.
Biffen gör ingen skada alls men bananen finns inte mycket nytta med. Det var fortfarande diskussion om att äta gräs. Hur kan jag utgå ifrån mig själv när jag skriver diabetes? Jag har ju inte diabetes.
Ja jag försöker upplysa folk att vissa saker är inte så nyttiga som dom tycks tro. Det märker man ju på detta forum.

Och jag hade mitt problem med blodtrycket men tror fortsatt inte kosten.
Var det bra när gick på sjön.
Sen när kom hem igen var det höjt till högnormalt, inte så extremhögt som i vintras, efter 1 vecka hemma nere på 119/76.
Så tror fortsatt nåt ombord.
Och vi har funnit ut att en tidigare chief har tagit bort hepap filtrerna och förbjudit maskinisterna att sätta in nya för var för dyrt.
Det kom fram nu när jag var ombord sista turen och pratade med maskinisterna.
Men blev lite fart på kontoret när jag skickade en länk från arbetsmiljödomstolen att det är ett kraftigt lagbrott som kan leda till åtal om luftmiljön för dom anställda på ett företag åtsidosätts.
Så nu skall det sa dom innan avmönstring installeras så vi kan ha säkrad frisk luft.
På luftintaget satt det ett turbofilter.
Såhär såg det ut och det stoppsr inte mer än insekter, så likadan luft får vi rakt in.
Står 24 dieseldrivna kompressorer på däck och spyr avgaser rakt ut.

20260322_145645.webp

20260310_135109.webp

Senast ändrad:
Biffen gör ingen skada alls men bananen finns inte mycket nytta med. Det var fortfarande diskussion om att äta gräs. Hur kan jag utgå ifrån mig själv när jag skriver diabetes? Jag har ju inte diabetes.
Ja jag försöker upplysa folk att vissa saker är inte så nyttiga som dom tycks tro. Det märker man ju på detta forum.
Det är väl stor skillnad på hur mycket socker en banan innehåller beroende på hur mogen den är?
Själv gillar jag inte för gula bananer, dom får gärna ha lite lite grönaktigt kvar på skalet.

Och jag hade mitt problem med blodtrycket men tror fortsatt inte kosten.
Var det bra när gick på sjön.
Sen när kom hem igen var det höjt till högnormalt, inte så extremhögt som i vintras, efter 1 vecka hemma nere på 119/76.
Så tror fortsatt nåt ombord.
Och vi har funnit ut att en tidigare chief har tagit bort hepap filtrerna och förbjudit maskinisterna att sätta in nya för var för dyrt.
Det kom fram nu när jag var ombord sista turen och pratade med maskinisterna.
Men blev lite fart på kontoret när jag skickade en länk från arbetsmiljödomstolen att det är ett kraftigt lagbrott som kan leda till åtal om luftmiljön för dom anställda på ett företag åtsidosätts.
Så nu skall det sa dom innan avmönstring installeras så vi kan ha säkrad frisk luft.
På luftintaget satt det ett turbofilter.
Såhär såg det ut och det stoppsr inte mer än insekter, så likadan luft får vi rakt in.
Står 24 dieseldrivna kompressorer på däck och spyr avgaser rakt ut.

20260322_145645.webp

20260310_135109.webp
Går du fortfarande på någon utredning eller håller du koll själv?

Ja det stämmer ju, finns ingen forskning eller studie som visar på att icke processat rött kött är skadligt, livsmedelverket använder gränserna för processat mot även oprocessat vilket det sistnämda inte har någon vetenskaplig grund på att det skulle vsra skadligt.
Skall beställa en 10kg nötlåda imorgon som jag får vid avmönstring, 11 dagar efter slakt.

Går du fortfarande på någon utredning eller håller du koll själv?
Jag kollar själv dagligen.
Tog ju prover och alla olika analyser visade på att jag hade bra värden på allt för en normalt frisk människa och läkaren förstod inte varför mitt blodtryck var så högt men han tyckte det var en bra ide att gå vidare gällande luften.
Testade flera blodtrycket ombord när jag kom tillbaka och var inte bara jag.
När jag mönstrade på igen så var blodtrycket bra.
När jag mönstrade av något förhöjt.
En vecka hemma helt normalt till optimalt.
Så det är ju ombord det höjs vad det verkar.
Skulle vart på återbesök men fick tid när var på jobb så dom har satt mig på väntelista men har köpt blodtrycksmätare och kollar hemma.

Tänkte ju på njurarna för skum i urinet, men var väl min hypokondri ;)
Pissar man rakt i vattnet är det inte konstigt med lite skum/bubblor (har fortsatt stark stråle) och var ingen missfärgning.
Dom kollade det med och visade på normalt där med.

Månd kväll bär det av mot Gbg, sover hos polare och morgonfärjan till Fredrikshamn på Tisd, nu är kompressorerna borta igen iaf, blir 1 vecka på varv sen till Peter Head i Skottland och på vanligt supplykontrakt för Conoco.
Sen tillbaka till Holland och bygga vindparker till slutet av sommaren.
Hemma hela Juni så skall köpa ett tält plus några dagar på sjömanshotellet i Stockholm.
500kr för ett familjerum för sjöman +750kr för ett tonårsrum inklusive frukost per natt Scandic sjöfartshotell vid slussen.
Farsan kommer tillbaka från Spanien imorrn, färjan kommer in på kvällen men hinner inte träffas innan jag drar.

En dag fylld av möten idag, börjar med ett revisionsmöte nu på förmiddagen. Men nu väntar gröt och kaffe innan det är dags att ge sig iväg.

Tar en morgonkaffe framför skärmarna :kaffe:

Och förfasas över latheten och dumheten hos folk som börjat använda inklistrade sammanställningar från olika AI-modeller som nån källa för sina påståenden. Och sen anger källa som "AI"......

Man baxnar......:afro:

Börjat kapa från sista högen med björk idag & klyver allt eftersom och travar in det i hundgården som nu blivit vedboda.
Räknade lite snabbt och fick det till nästan 8 kubik travat nu.
Beräknar att vara klar med det mesta denna vecka om det inte blir fiske nån dag.
Gick ut redan före kl 08 & det blåser kallt så snoret rinner från näsan hela tiden :) men då blir man inte heller svettig i kylan.

20260427_092404.webp

20260427_101236.webp

20260427_101446.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar