Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hon har eget sparande till pension i fonder sedan 10 år tillbaka.
1500kr i månaden som utvecklats väldigt bra.
Den kan tas ut i hela världen

I Sverige hinner hon tjäna in en mindre del men om hon sparar 3000kr i månaden själv i fonder kan det bli en bra pension.
ISK är troligen att rekommendera om hon tror på någorlunda normal avkastning.

Rullar norrut mot Göteborg

IMG_20260520_070944.webp

Jag fixar med mina domännamn och skriver blogg.

Ikväll skall jag kickboxa för första gången på en månad. Jag skadade ländryggen lindrigt så sparkar har varit en dålig idé sedan dess, men nu är den så gott som bra igen.

Hej

Kom precis tillbaka hem efter att ha varit på kommunen och diskuterat jobb i sommar, vi kom överens om att jag börjar den 1 juni och jobbar i 3-4 månader, men inte alla dagar i veckan, jag är ju pensionär och vill ha tid till annat också. Det blir på Gata, Park och Fritid där jag kommer att jobba med en tidigare arbetskamrat och sätta upp nya lekredskap, underhålla och byta ut gamla redskap, det finns 26 lekparker och då både offentliga och såna på förskolor och skolor. Sen blir det nog lite annat också.

Mvh isan lover

Vi hann precis gå en promenad innan regnet började.
Det kom en rejäl skur. Och fler ska det bli.
Ikväll ska vi ha årsmöte i föreningen.

Hej

Kom precis tillbaka hem efter att ha varit på kommunen och diskuterat jobb i sommar, vi kom överens om att jag börjar den 1 juni och jobbar i 3-4 månader, men inte alla dagar i veckan, jag är ju pensionär och vill ha tid till annat också. Det blir på Gata, Park och Fritid där jag kommer att jobba med en tidigare arbetskamrat och sätta upp nya lekredskap, underhålla och byta ut gamla redskap, det finns 26 lekparker och då både offentliga och såna på förskolor och skolor. Sen blir det nog lite annat också.

Mvh isan lover
Finns det ingen av alla arbetslösa som klarar av detta jobbet, verkar ju inte behöva vara raketforskare för att göra dessa uppgifter. Konstigt att det inte finns någon annan förutom en pensionär som är tillgänglig för att arbeta. Iofs så kanske bidrag är högre än lön. .
Gnäll inte att arbetslösheten ökar när du tar jobb för dom som behöver det.

Det fick jag med när jag var i Sverige senast, dom har väl en ny rutin som påminner om nästa 90-dagars. Det är väl bara bra och inget att bry sig om om man är ute ur landet.
Hehehe....

Känner jag Thailand rätt så kommer du bli nekad inresa nästa gång för att du inte förlängt....... ;)

Nävars, jag håller med dig. Jag tycker Thailand gjort bra saker med bla visumansökan på nätet, och att man fylla i info i förväg istället för "lappen på planet" som levde ett eget liv.
Dock tycker jag systemet i detta fallet borde ha koll på att personen rest ut ur landet. Men antagligen är det olika system som inte kommunicerar (finns massa sånt även i Sverige).....:afro:

Finns det ingen av alla arbetslösa som klarar av detta jobbet, verkar ju inte behöva vara raketforskare för att göra dessa uppgifter. Konstigt att det inte finns någon annan förutom en pensionär som är tillgänglig för att arbeta. Iofs så kanske bidrag är högre än lön. .
Gnäll inte att arbetslösheten ökar när du tar jobb för dom som behöver det.
Kanske är fattigdomen som driver ut honom...

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K