Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Myter har en sällsynt egenskap att krypa fram i alla led. Särskilt om de berör och är populära.

Jag tror faktiskt ingen har skrivit att Boa bränner själv, vilket tyvärr inte är tillåtet, dricka dunk är dock faktiskt helt ok i reglerade Sverige.

Hade Ulf Lundell fått bestämma hade dock även framställningen varit lagligt.

Maskrosvin får vi dock äntligen brygga i Sverige.
Är inte innehav av hembränt olagligt längre?

På tal om hembränt.

På 80-talet när Rolf Kläppe var polischef i Kalmar så fick han för sig att beslagta alkohol under midsommarhelgen:confused::confused:.

När vi kom upp till Borgholm såg vi en polisbil vid en bensinstation så vi körde in och tankade och samtidigt så tog vi fram 2 5-liters dunkar från skuffen och ställde utanför bilen, det såg ju snuten som snabbt var framme och tog dunkarna men saken var ju bara att vi hade laddat dunkarna med vatten så där fick Kläppe tji med sitt fula tilltag :laugh2: :laugh2: .

Imorrn går flyget hem till Sverige då blir det nog ett altanbygge, blir ca 36m2 och om tiden räcker till hyra en skylift och måla vindskivorna.
Sen lite semester bla en tur till Stockholm, bo på sjöfartshotellet och besöka lite turistmål.
Se om inte för kallt nattetid om vi skall testa tältet en helg med på camping i närområdet, hyra båt och fiska samt paddla lite kanot.
Och såklart rensa i trädgårdslandet, fullt upp.
Blir första sommaren i Sverige för familjen.

20260524_041729.webp

På tal om hembränt.

På 80-talet när Rolf Kläppe var polischef i Kalmar så fick han för sig att beslagta alkohol under midsommarhelgen:confused::confused:.

När vi kom upp till Borgholm såg vi en polisbil vid en bensinstation så vi körde in och tankade och samtidigt så tog vi fram 2 5-liters dunkar från skuffen och ställde utanför bilen, det såg ju snuten som snabbt var framme och tog dunkarna men saken var ju bara att vi hade laddat dunkarna med vatten så där fick Kläppe tji med sitt fula tilltag :laugh2: :laugh2: .
Såg en dokumentär för länge sedan om midsommar på Öland helt jävla underbar. Glad midsommar tro jag den hette där var bla beslag av spriten med.

Du skrev att du inte har provat @Boa52 hembrända . Det tolkar jag med att du vet att han har hembränt eller att du antyder det.
Jag har inte smakat Boas hembrända helt rätt, jag vet inte heller om han har något. Det skrivs dock väldigt ofta att han inte ska gå på dunken. Han brukar då svara att han inte dricker i alla fall så .mycket starksprit, det låter rimligt med tanke på Boas aktansvärda ålder, har ett antal bekanta som är i samma ålder och de orkar helt enkelt inte dricka starksprit utan nöjer sig med en pilsner då och då istället.

Boas Dunk kommer dock troligen att leva vidare, återstår att se när den kommer på tal igen.

Fan jag kommer ihåg på 90.talet då hade jag en 25 liters dunk med hembränt på en hylla i mitt jätte skafferi, liggande med en sån där röd vit tappkran på. Hehe tider det.

Såg en dokumentär för länge sedan om midsommar på Öland helt jävla underbar. Glad midsommar tro jag den hette där var bla beslag av spriten med.
Den dokumtären, gjord av en amerikan eller engelsman, skulle jag vilja komma över, har en bekants.bekant som är med i den. Jäkligt bra.

Året efter att den sändes så städade Öland upp sitt midsommarfirande, endast familjer kom in på varenda camping.

Lyckades köpa en burk saltgurka i stället för smörgåsgurka och fick en smärre chock när jag tog en tugga av mackan. Dom borde sätta varningtext på burkarna. För det kan väl inte finnas någon som frivilligt köper skiten?
Hade en kompis som käkade saltgurka rakt ur burken och tyckte det var jättegott men håller med dig helt.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K