Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Körde förbi en bank idag där det troligen var bidragsutdeling :)
20260525_095813.webp

Tror registreringen för Co payment scheme (Pootang?) startade 0600 idag.
T.ex. köpa lunch och skattebetarna betalar hälften upp till 4k thb har jag för mig.
Frugan och de flesta gjorde det online antar jag för är inte vaken den tiden, så antagligen en snabb krash i systemet vilket fick de som kan ställa sig i kön till banken att ställa sig där.

/ SatanG

Nytt larm i 112-appen idag om villa som ev brinner i byn, idag 150 meter från oss och ett antal brandbilar, ambulanser och poliser körde förbi nyss så hoppas inget allvarligt har hänt. Kan inte så någon rök över taken i alla fall

Edit: riktigt brand denna gången men snabbt släckt

IMG_20260525_162759.webp

Senast ändrad:
Här i Thailand brukar jag kolla svenska nyheter framåt kvällen, brukar bör med TV4 som oftast har nyheter från 13:00 samma dag, går sedan till SVT-Play som erbjuder Rapport ifrån 22:30 kvällen innan!
Och svenska Radionyheter På en Minut kan man glömma bort att höra från lördag och söndag för då jobbar man inte på SR!
SR/SVT vilka skitbolag.

Det gör inte reklamen i TV4 bättre.
Du får be om att få betala lite mera skatt till SR och SVT så att de kan producera bättre nyheter till dej.

Det blev en lång och trevlig dag på Österlen igår. Lunchen på Kiviks Musteri blev tyvärr en besvikelse för min del, kocken hade tappat saltpaketet i min mat så den var i princip oätlig. Tyvärr saknades tid att få in en ny portion så det glufsades pizza härhemma på kvällen. Bortsett från lunchen blev det dock en härlig dag.

Nu har jag läst en del av din blogg, jag har nog hälften kvar att läsa innan jag kommit ikapp.
För er som inte vet så har @Captain Thailand en webbsida och är ni intresserade av att titta dit och läsa så finns den under länkvänner längre ner på TS sida.

Vad roligt att du läser!

Jag har inlett lite svagt med en del ganska intetsägande inlägg, men kommer försöka bättra mig nu när designen och kodningen börjar falla på plats.

Var mycket gräs i potatis och löklandet fått rensat när kom hem, får väl bli mer rensning sen, skördat första 4 peppar och nu börjat lägga ut markskruven var dom skall sättas samt städat köket och klippt gräset.
Alltid fullt upp första dagen.
Nu ett glas vitt vin på baksidan.
Liten återställare efter gårdagen, vi hade många timmar på flygplatsen ;)

20260526_144257.webp

20260526_162037.webp

20260526_162328.webp

Lagt ut markskruven på ca och blir väl lite större projekt, skall riva hela träfasaden på uterummet med, den är i dåligt skick.
Skall sätta ny fasad som skall oljas i lyster som passar till gult tegel för ser förjävligt ut nu.
På ena gaveln skall det bli vägg som på bilden med utekök och grillhörna.

20260526_171336.webp

06ae0954539af5e758e2d6de76804eba.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7