Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Blir det dåligt väder kan jag rekommendera "Tom Tits Experiment" i Södertälje. Skulle grabbarna gilla väldigt mycket !
Tack men vi skall hålla oss i centrala Stockholm, inga aktiviteter är bokade eller spikade men hotell är bokat så där blir vi.
Det är Stockholm vi skall uppleva inget annat denna gång.
Men tack för tipset, kanske nästa ledighet.

Testar på @Tallviking vardagsnöje.
Grönalund, Skansen och nåt mer dom kommande dagarna.
Vi tar det efter hur det passar med vädret, inget är bokat eller spikat, är det regn kan det bli andra planer.

20260614_095118.webp

20260614_095544.webp
Nu finns alla gamla Waxholmsbåtar i sjön. Har du SL biljett är det gratis från Stockholm till Vaxholm. Nedanför Wasa finns några gamla båtar att titta på och gå in i. Mina barnbarn uppskattar Grönan mest av allt.

I dag var frugan och jag och tittade på Stockholms stadshus tillsammans med turister och andra intresserade. Vi gick runt och tittade på de rum som har anknytning till nobelpriset. Tre turer minst gick runt samtidigt. Numera finns det massor med rep och vakter som förhindrar onödig förslitning.

Frugan dokumenterade för att kunna skicka till BKK. Hade nobelpriset inte funnits hade det nog inte varit lika många besökare även om huset är exklusivt med målning av en prins.

Förbereder en av mina båtar som ska säljas,har en köpare till den.
Han ville även köpa båtvagnen men den är ej till salu just nu iaf.

20260614_112306.webp
Tja lite för stor för min del, skall försöka göra slag i saken och köpa en flatbottnad Aluminium mindre sak för pick up flaket. Dels för ån som rinner för bi våra ägor, är uppdämt där. Vi har väldigt bra kräftfiske där. Så jag tänkte ta upp lite kräftfiske till hösten.
Sedan har jag några tjärnar som farsan och jag hade några ekor som tjänat ut. Sik, öring abbore . Där vi brukade lägga nät. Är en liten bit att bära så nått behändig. Men nu är det dags för att fiska bäcköring på torsdag. Detta till midsommar lunchen. Ingen sill här inte

Innan poletten ramlade ner tolkade jag det som att hela röntgenprocessen var automatiserad utan personal :D
Ja det är nästan också automatiskt.
När man ligger på bänken ställer maskinen in sig automatiskt och man får instruktioner via ljud och symboler innan man åker in i underverket fram och tillbaka några gånger.

Skulle tro att granskningen efteråt är datoriserat med hjälp av AI.

Väntar på att dom skall duschat klart sen blir det Grönalund som man ser från hotellrumsfönstret, sovit länge idag men det skall man på semestern.
Vaknade ju och såg halva matchen-somna om-frukost-somna om men nu kl 11 öppnar Grönalund så när dom är klara tar vi färjan över.
Dock molnigt men vinden har avtagit lite iaf, var blåsigare tidigare.

20260615_110014.webp

Ja det är nästan också automatiskt.
När man ligger på bänken ställer maskinen in sig automatiskt och man får instruktioner via ljud och symboler innan man åker in i underverket fram och tillbaka några gånger.

Skulle tro att granskningen efteråt är datoriserat med hjälp av AI.
Har ju varit så länge så inget nytt

En fördel Grönalund är att lite folk så ingen kö till attraktionerna jämfört med Liseberg.
Men annars en liten park, känns omodern och tråkig jämfört med Liseberg.
Storleksmässigt känns det som att 5st Grönalund får plats i Liseberg.

En fördel Grönalund är att lite folk så ingen kö till attraktionerna jämfört med Liseberg.
Men annars en liten park, känns omodern och tråkig jämfört med Liseberg.
Storleksmässigt känns det som att 5st Grönalund får plats i Liseberg.
Ja nog tycker jag att Liseberg vinner över Gröna Lund alla dagar. Mycket vackrare och som du säger betydligt större. Inget svårt val om jag skulle välja.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K