Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Frugan kom precis hem från blåbärsplockning så nu middag.

20260721_195806.webp

20260721_200102.webp
Snygga tallrikar, har likadana.

På torget säljer säkert folk per/kilo.
Men på fb är det per/liter häromkring.
Jag har förstått att det är skillnad.

Jag har hitintills bara sett per kilo på Facebook .

Men det kan bero på att Västerbotten historiskt är ett stort bärdistrikt där plockare både säljer privat och samtidigt till uppköpare.
De som hittar större mängder klarar inte av att sälja allt privat och leverera.

Det har varit bra med hjortron längs kusten och det är 180kr per kilo.
Billigare än tidigare år.

Hade allt planerat, farsan lånar bilen idag så tänkte att då passar jag på att storstädar när vi inte kommer nånstans.
Så har frugan redan gjort jobbet, var städat och klart i huset, jag är i chock.
Jo så är det mestadels, kom ihåg jag tidigare nämt att "förvaltra" förtroendet och det är nog det viktikaste vi kan erbjuda:wai:. Kultur och olikheter skillj.. Så ska det säkert vara om vi prioiterar nån slags om mångfalld.. Nu tänk jag mer globalt...o in' i skogen bara. Alla vi kan tänk till o få till avtal med naturen på alla nivåer;).
1000013152.webp

Jo så är det mestadels, kom ihåg jag tidigare nämt att "förvaltra" förtroendet och det är nog det viktikaste vi kan erbjuda:wai:. Kultur och olikheter skillj.. Så ska det säkert vara om vi prioiterar nån slags om mångfalld.. Nu tänk jag mer globalt...o in' i skogen bara. Alla vi kan tänk till o få till avtal med naturen på alla nivåer;).
1000013152.webp
Vi har bott ihop i 15 år, att hon städar när jag är ute på jobb är varken nåt jag skall se på kultur eller tacka för.

Du må ha udda syn och tycka du skall vara lyckligt lottad för du fått en fru.
Jag anser att lika ansvar och inte en som skall dra dubbelt lass.
Så jag varken tackar, jublar eller berömmer för något som ligger under varje vuxens ansvar i ett gemensamt hemförhållande.
Håller med dig men den här gången när hon hade städat när du kom hem så bör du berömma henne för då händer det troligtvis igen.

Beröm kan vara så enkelt som ”Vad fint det är!”

Äh hon städar allt ibland, hon hade inte städat för jag kom hem utan drack kaffe och blev rastlös.
Men inte bra på att hålla det städat.
Nä jag vet, har varit i samma situation. Hittade aldrig någon morot som höll i längden. Jag kom ju hem varje dag så en viss skillnad.
Fick ju se raset flera gånger varje vecka. Ganska slitsamt att städa huset på kvällen när man kommit hem efter 12-15 timmars arbetsdag och samtidigt vara ensam att dra in familjens hela ekonomi.
Fy fan vad less jag var många gånger. Man biter ihop för kärnfamiljens skull.
Idag bär jag samma ansvar fast bara över mig själv och min son vilket känns superenkelt mot innan. Så jäkla nöjd men skulle helst dela min tillvaro med någon men bara om det funkar. Har blivit ”sjukt kräsen” vad gäller förhållanden.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K