Vad händer med väder och klimat i Thailand?

 
Statens nya klimatskatt på fordon utgick säkert från denna hockeygraf...
Undrar vad man hittar på nu eller om det är locket på som gäller

Det är ingen ny skatt utan skatten ska beräknas på det nya sättet att beräkna avgasmätvärdena(WLTP) på som EU beslutat ska gälla istället för det gamla sättet(NEDC) som EU tidigare beslutat om.
 
"Klimathotet" är ett gigantiskt bedrägeri som kostat skattebetalarna en rackarens massa pengar.
Dagens klimat är väldigt dyrt för skattebetalare och privatpersoner.
Att kalla det bedrägeri känns märkligt.
Möjligen orsaker och skuldfrågan till det all mer extrema vädret som råder.
Torka, översvämning och orkaner är värre numera och drabbar fler.
 
Dagens klimat är väldigt dyrt för skattebetalare och privatpersoner.
Att kalla det bedrägeri känns märkligt.
Möjligen orsaker och skuldfrågan till det all mer extrema vädret som råder.
Torka, översvämning och orkaner är värre numera och drabbar fler.
Enligt forskningsdata är det inte riktigt på det sättet. det är det som är den delen som övertygat så många. Man "ser själv" att vädret förändrat sig, man kan relatera till det man ser och upplever själv.
Problemet är att det man ser är bara inom den egna livstiden och det egna minnet. De här förändringarna har vi haft förut. Det är bara det att varken du eller jag fanns här och kunde se och minnas. Därav lyckas bedrägeriet.
Vädret har alltid svängt på det här sättet. Det har aldrig varit stabilt som normalt.
Med det säger jag inte att vi inte skall bry oss om klimatet. Tvärtom, vi lever i ett akvarium med ett kretslopp som inte klarar den förbrukning vi står för. Vi måste ställa om för den framtida miljöns skull.
Men ett sådant problem som det skriks om nu, nej det är ett bedrägeri.
 
Men ett sådant problem som det skriks om nu, nej det är ett bedrägeri.
Jag tror tvärtom, problemen med klimatet kommer att bli väldigt kostsamt och skapa flyktingströmmar som får dagens flyktingproblem att vara en fis i rymden.
Att det till största delen är naturliga orsaker som styr spelar mindre roll.

Tror dagens forskning med kraftfulla datorprogram har koll på detta men få vill tro på vad nästa generation får uppleva.

Innevånarna på Bahamas är nog omvända nu.
 
Enligt forskningsdata är det inte riktigt på det sättet. det är det som är den delen som övertygat så många. Man "ser själv" att vädret förändrat sig, man kan relatera till det man ser och upplever själv.
Problemet är att det man ser är bara inom den egna livstiden och det egna minnet. De här förändringarna har vi haft förut. Det är bara det att varken du eller jag fanns här och kunde se och minnas. Därav lyckas bedrägeriet.
Vädret har alltid svängt på det här sättet. Det har aldrig varit stabilt som normalt.
Med det säger jag inte att vi inte skall bry oss om klimatet. Tvärtom, vi lever i ett akvarium med ett kretslopp som inte klarar den förbrukning vi står för. Vi måste ställa om för den framtida miljöns skull.
Men ett sådant problem som det skriks om nu, nej det är ett bedrägeri.
kan nog hålla med dej i vissa delar, särskilt (Vi måste ställa om för den framtida miljöns skull.) problemet är att de flesta nog behöver skräckpropaganda annars kommer inte någon ändring i beteendet
själv är jag inte bättre än nån annan flyger till thailand varje vinter sedan 14 år tillbaka men skulle överväga tåg om det vore rimligt, segelskuta går nog bort 555 när man är framme är det dags att tänka på returresan 555
 
Jag tror tvärtom, problemen med klimatet kommer att bli väldigt kostsamt och skapa flyktingströmmar som får dagens flyktingproblem att vara en fis i rymden.
Att det till största delen är naturliga orsaker som styr spelar mindre roll.

Tror dagens forskning med kraftfulla datorprogram har koll på detta men få vill tro på vad nästa generation får uppleva.

Innevånarna på Bahamas är nog omvända nu.
Nåja, det flesta problemen är nog logistiska då landmassor höjer och sänker sig och även havsnivån. Man ser också i Sverige så långt upp som i Leksand där man märkt ut vart havsnivån låg tidigare.
Nästa generation får lösa typ de naturliga problem vi ser idag som att Venedig och även Bangkok sjunker. mfl platser. Klimatförändring är en långsam process och inte så snabb som land och havsförändringar.
Även den falska hockeyklubban menade på att den spetsen skulle utlösa något annat, som då var en snabbare process.
 
Jag tror tvärtom, problemen med klimatet kommer att bli väldigt kostsamt och skapa flyktingströmmar som får dagens flyktingproblem att vara en fis i rymden.
Att det till största delen är naturliga orsaker som styr spelar mindre roll.

Tror dagens forskning med kraftfulla datorprogram har koll på detta men få vill tro på vad nästa generation får uppleva.

Innevånarna på Bahamas är nog omvända nu.
Går nog att frå fram statistik om man googlar lite

20190915_101922.jpg
 
Går nog att frå fram statistik om man googlar lite

20190915_101922.jpg
Statistik är historien, framtiden saknar statistik, finns bara teorier och modeller.
Valfritt att tro på både statistik och teorier.

Jag har valt att tro.... ;)
fast vill inte betala mer än jag gör nu.
50% dyrare ris får de mest outbildade att prata klimatet här i alla fall.
 
Statistik är historien, framtiden saknar statistik, finns bara teorier och modeller.
Valfritt att tro på både statistik och teorier.

Jag har valt att tro.... ;)
fast vill inte betala mer än jag gör nu.
50% dyrare ris får de mest outbildade att prata klimatet här i alla fall.
Ja skriver Anders Lindberg att du skall vara rädd och tömma plånboken så gör det.
555
Ha en fortsatt trevlig helg
 
Statistik är historien, framtiden saknar statistik, finns bara teorier och modeller.
Valfritt att tro på både statistik och teorier.

Jag har valt att tro.... ;)
fast vill inte betala mer än jag gör nu.
50% dyrare ris får de mest outbildade att prata klimatet här i alla fall.
Jag tror också, på vetenskapen. Det finns inga data som tyder på en snabb förändring. Alla larm som kommit genom åren har visat sig falska.
Men visst, det är som i ett akvarium, man klarar en viss nitritnivå och sedan kommer fiskdöden. I akvariumets fall kan du avläsa "bra" nivå på dagen, medan på natten kan nivån bli skadligt hög på grund av för låg bufferteffekt i vattnet.
Vi vet inte vart tröskeln ligger. Men idag finns inga tecken på en miljöförändring med den kurvan som hävdats vi har orsakat.
Jag är 100% för förbättringar för miljöns skull, men de måste komma med de teknikvinningar vi når år för år.
Det finns idag inga skäl att kasta in barnfamiljer i påtvingade nyköp av fordon de inte kan investera i eftersom de saknar betalningsförmåga, eller tidigare på grund av sin situation har anmärkningar som sätter en käpp i hjulet.
I Sverige finns det t.ex. inte allmänna kommunikationsmedel annat än vissa tätorter, det mesta har ju bantats bort. Det finns heller inga bostäder i tätorten så de kan inte flytta dit.
Förändringar måste ske i den takt vi klarar av det. Idag är miljön INTE ett skäl att ställa till ett så stort problem för folket som MP vill göra. Det är helt enkelt fel väg.
 
Jag tror också, på vetenskapen. Det finns inga data som tyder på en snabb förändring. Alla larm som kommit genom åren har visat sig falska.
Men visst, det är som i ett akvarium, man klarar en viss nitritnivå och sedan kommer fiskdöden. I akvariumets fall kan du avläsa "bra" nivå på dagen, medan på natten kan nivån bli skadligt hög på grund av för låg bufferteffekt i vattnet.
Vi vet inte vart tröskeln ligger. Men idag finns inga tecken på en miljöförändring med den kurvan som hävdats vi har orsakat.
Jag är 100% för förbättringar för miljöns skull, men de måste komma med de teknikvinningar vi når år för år.
Det finns idag inga skäl att kasta in barnfamiljer i påtvingade nyköp av fordon de inte kan investera i eftersom de saknar betalningsförmåga, eller tidigare på grund av sin situation har anmärkningar som sätter en käpp i hjulet.
I Sverige finns det t.ex. inte allmänna kommunikationsmedel annat än vissa tätorter, det mesta har ju bantats bort. Det finns heller inga bostäder i tätorten så de kan inte flytta dit.
Förändringar måste ske i den takt vi klarar av det. Idag är miljön INTE ett skäl att ställa till ett så stort problem för folket som MP vill göra. Det är helt enkelt fel väg.

Många har dessutom inte råd att köpa bostäderna nära där de jobbar om man jobbar i storstadsområdena.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
743
Anonym
A
G
Svar
824
Visningar
41 K
NilsG
N
A
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
4
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp