Vad händer med väder och klimat i Thailand?

Först vet du vad hon vill och avslutar med att hon inte vill någonting?

Tror du att en högstadieelev på något sätt kläckte en plan som gick ut på att lura alla "dumskallar" i världen, räknat med att få en massa pengar, utmärkelser och genomfört denna plan?

Hon har offentligt bett och ursäkt och tagit avstånd från AFA och all form av våld. Barn som tagit på sig tröjor med ett budskap som inte är särskilt bra finns det många av. Vi är nog rätt många här inne som haft någon tröja eller liknande med ett budskap vi inte förstod på den tiden eller i alla fall tar avstånd från idag... Jag har definitivt haft på mig tröjor vars budskap jag inte står bakom i min ungdom när jag var ute och festade och härjade...

Varför så förvånad när det visar sig att hon inte är allvetande? Räknar man med att en 16-åring utan utbildning inom området ska ha svaren på komplexa frågor så får man kanske fundera över sina egna förväntningar mer än ett barns kunskaper i frågan.
När jag var i övre tonåren så var det modernt med palestinasjal. De flesta hade en sådan och självklart även jag. Min Far frågade mig om jag visste vad jag gick omkring med?
Jag hade den för den var snygg, modern och praktiskts.

9BA95FB9-8336-4375-9746-14E9509CF947.png

Jag skulle vilja fråga Greta eller de som står bakom henne vad som gör att min generation kommer dö av ålderdom men hennes av klimatet?
Är det värme eller kyla hon e rädd för? Torka eller översvämningar?
Det rymms mycket i ordet "klimat"..
Ursäkta men jag har inget hat mot henne, känner inget speciellt alls utan är mest bara förundrad...

Ja alla behöver en sån faktiskt. Den fyller en viktig funktion för mänskligheten och bör inte ses som något negativt... ;)
Vad gör du ikväll då?
Själv drar jag till Sverige imorrn, ännu en kurs, leka brandman och rökdykning i 4 dagar plus livräddning.
Blir väl 1 dag på brandkårens träningcenter i Torslanda resten på Öckerö.
Hoppas på go pizza så änna sen blir det ner till Gibraltar och sola igen.

Vad gör du ikväll då?
Själv drar jag till Sverige imorrn, ännu en kurs, leka brandman och rökdykning i 4 dagar plus livräddning.
Blir väl 1 dag på brandkårens träningcenter i Torslanda resten på Öckerö.
Hoppas på go pizza så änna sen blir det ner till Gibraltar och sola igen.
Låter bra! Nä ja blir kvar här typ tre veckor till sedan blir det Ringön i 5-6 dagar sedan tillbaka hit..
Betalade av 500k på huslånet idag.. 3.5 mille kvar.. men det känns skönt att ha börjat. Blir nog merca i början av nästa år om kronkursen håller i sig. Har fått en som hämtar grejer åt mig i UK nu så jag kanske inte åker dit nå mer.. det e inget kul ställe att vara ensam på...
Köpte en soundboard till tv idag Jbl.. får den imorgon. Jag återkommer med en recension då...

Vi hörs gubben . Håll fingrarna i styr nu på tangentbordet 555

Låter bra! Nä ja blir kvar här typ tre veckor till sedan blir det Ringön i 5-6 dagar sedan tillbaka hit..
Betalade av 500k på huslånet idag.. 3.5 mille kvar.. men det känns skönt att ha börjat. Blir nog merca i början av nästa år om kronkursen håller i sig. Har fått en som hämtar grejer åt mig i UK nu så jag kanske inte åker dit nå mer.. det e inget kul ställe att vara ensam på...
Köpte en soundboard till tv idag Jbl.. får den imorgon. Jag återkommer med en recension då...

Vi hörs gubben . Håll fingrarna i styr nu på tangentbordet 555
Betalade månadsavgiften idag har 1,7 miljoner baht kvar att betala, käkar gräs nu för har ju gått all in och vet inte hur vi skall klara morgondagen 55555.
Tur man har hjälp av alla domedagsprofeter så vi vet hur vi skall skydda oss ;) stora pengar och opålitliga fruar 5555.
Slänger väl ut oss så snart det är betalt om man skall tro all stenbordsfakta ;)

Betalade månadsavgiften idag har 1,7 miljoner baht kvar att betala, käkar gräs nu för har ju gått all in och vet inte hur vi skall klara morgondagen 55555.
Tur man har hjälp av alla domedagsprofeter så vi vet hur vi skall skydda oss ;) stora pengar och opålitliga fruar 5555.
Slänger väl ut oss så snart det är betalt om man skall tro all stenbordsfakta ;)
Haha vi behöver nog inte va så oroliga.

Snackade nyss med farsan och räknade lite på huset vi har... köpt för 4.2 mille för 2 år sedan, 1 Mkr var det då. Nu säljer dom husen.här fòr 5 MB.. och efter kursjustering blir det 1,56 Mkr..
Ganska bra.. jag tror det kommer vara värt mer än morsans hus i Sverige om 5-6 år. Om inte Sek dör helt som i Venezuela..

Först vet du vad hon vill och avslutar med att hon inte vill någonting?

Tror du att en högstadieelev på något sätt kläckte en plan som gick ut på att lura alla "dumskallar" i världen, räknat med att få en massa pengar, utmärkelser och genomfört denna plan?

Hon har offentligt bett och ursäkt och tagit avstånd från AFA och all form av våld. Barn som tagit på sig tröjor med ett budskap som inte är särskilt bra finns det många av. Vi är nog rätt många här inne som haft någon tröja eller liknande med ett budskap vi inte förstod på den tiden eller i alla fall tar avstånd från idag... Jag har definitivt haft på mig tröjor vars budskap jag inte står bakom i min ungdom när jag var ute och festade och härjade...

Varför så förvånad när det visar sig att hon inte är allvetande? Räknar man med att en 16-åring utan utbildning inom området ska ha svaren på komplexa frågor så får man kanske fundera över sina egna förväntningar mer än ett barns kunskaper i frågan.
Är även hennes Morsa ett barn med AFA tröja då kanske ?? AfA är yttersta militanta vänstern , dessa mötts i en sluten cirkel med NMR Nazisterna , dessa är extrema politiska organisationer och har inget existensberättigande . Hur fasen man kan anse att dylika är nåt att se upp till , riktiga avskum dessa ytterligheter . Tyvärr ser många bara halva sanningar och läser inte mellan raderna , sväljer all vänsterpropaganda med hull och hår

Snackade nyss med farsan och räknade lite på huset vi har... köpt för 4.2 mille för 2 år sedan, 1 Mkr var det då. Nu säljer dom husen.här fòr 5 MB.. och efter kursjustering blir det 1,56 Mkr..
Ganska bra.. jag tror det kommer vara värt mer än morsans hus i Sverige om 5-6 år. Om inte Sek dör helt som i Venezuela..
Man kan ju hoppas för Er bådas skull , men jag skulle inte vara så förb . säker , Allt kan hända , även i Thairiket . Alla valuta tappar ju i stort sett, Mina besparingar är i alla fall inte i sek , som vanligt bara guld som är säkert i kristider.

Igår kom nioåriga Nicole hem och berättade att dom hade haft prat om miljö och nedskräpning hela dagen i skolan.

Lärare hade satt upp bilder på en flicka som sagt att man inte ska skräpa ner.

Så börjar det se ut runt om i världen.

Budskapet når nu ut i byarna borta i spenaten.

Cawayan East Elementary School.

Det verkar som varje fredag ska få miljö på schemat

Vetenskap är inget man röstar fram om en slutsats är sant och korrekt utan det måste bevisas eller motbevisas.
På Einsteins tid var det kanske max tre personer på Jorden som kunde förstå de matematiska beräkningarna bakom hans Relativitetsteori. Hade vart jobbigt om han var tvungen att förklara för alla världens forskare hur han räknat ut sin teori. Nä snarare var det så att de som inte trodde på uträkningarna måste motbevisa att han hade fel. Till idag har ingen lyckats med detta.
Om nu forskare är oeniga i frågan om klimatet så har det en förklaring. Ingen har lyckats bevisa att det just höjningen av CO2 som ligger bakom temperaturhöjningen. Så det finns inget som forskare kan vara överens om att det stämmer för ingen kan bevisa den.

Ungefär som om Bigfoot finns men ingen har lyckats fånga den men likt förbannat så tror de flesta att den finns... eeeh. Ok tro det då om du vill.

Nedskräpning försurning, förbrukning av jordens resurser är däremot problem som man kan bevisa att de existerar. Mycket lättare att lägga en budget på att motverka dessa problem. Bara att hosta upp de stålars som behövs.
Som Panpan säger det kan vara en bra effekt av Gretafenomenet. Hon kanske tom. e värd Nobelpris eller andra pris.
Oavsett tycker ja Nobelpriset i just fredskategorin är lite godtycklig och saknar krav på just en konkret prestation. Obama startade tex. ett antal krig.. Arafat var ingen ängel o.s.v. men det är en annan femma.

God morgon gubbs...
Ps. @PanPan alla e vi numera gubbar inget fel i att bli gammal heller.

Det finns många som sitter på alltför stora lägenheter/villor på grund av att beskattningen är så hög vi en försäljning. Hur är det med vinstbeskattning i Thailand? I Spanien gäller att om man är pensionär och har betalt skatt de tre senaste åren behäver man inte betala skatt på vinsten. Vi köpte vår villa kontant för 200.00 Euro (Pesetas då) och får en enligt banken ut 430.000 Euro. Sådana pensionärer blir ingen ekonomisk belastning för staten.

Vi skall vara glada att ungdomen är engagerade, låt Greta göra sin grej, för att få upp ögonen på världsledarna.
Är som @PanPan säger, hon vill att man skall ta forskningen på allvar.
Sedan att hon har en stab runt sig, är väl bara positivt.
Onekligen har hon fått igång något i världen, som tydligen många avundas henne.

Har läst argument här, som att Greta är utnyttjad och att hon mår skit och inte vill göra detta osv.

Kan bara upplysa er som vet allt om Greta, att vi bor i PK Sverige ;)Skulle nu Greta fara illa kan jag lova att vi har tusentals sockärringar som skulle gjort en orosanmälan för längesedan, så tagga ner gubbar.

Att jorden faktiskt blivit varmare de senaste 150 åren finns det ingen som ifrågasätter. Att mängden koldioxid i atmosfären stigit finns det heller ingen som ifrågasätter.

Man kan dock, och många gör, ifrågasätta om det finns en korrelation mellan dessa eller, i alla fall, hur stark den är. Om det är så att det inte finns någon större korrelation så innebär det att uppvärmningen istället huvudsakligen har naturliga orsaker. Det skulle innebära att vi befinner oss i en cykel där vi går mot varmare väder oavsett vår påverkan. Problemet med denna slutsats är dock att det leder till ännu hårdare krav på att vi snabbt stoppar den del vi bidrar med, typ av vi är fossilfria inom 10 dagar. De flesta klimattrender pågår under flera hundra år så ingenting tyder på att det kommer vända snart så varje kilogram CO2 blir då viktig.

Det är ovanstående som jag tycker är allra konstigast i klimatdebatten; tror man att det finns en naturlig förklaring till det mesta av uppvärmningen så blir ju Gretas demagogi ännu viktigare då marginalerna blir ännu mindre. Men så verkar konstigt nog ingen tänka.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
777
Anonym
A
G
Svar
824
Visningar