Vad kostar det att skicka ett brev till Nakhon Nowhere?

BTT, trovärdig? eller inte? allt jag säger är sant, skryter BTT, och Selma håller med, en 500 b till Stefan "glömmer" vi lätt i inflationens kalla vindar, men en 100 b, det finner jag i mitt gömsle, den kan jag skicka, men måste först till Forex och växla, ajdå, sa växlings-grisen, det kostar 200 b att växla, jublar gör BTT, som sparar utgiften för portot att skicka....

Nej det är sant. Men likväl så borde även han kunna ha ett liv utanför det området.

Jag har tillbringat ungefär lika mycket tid utanför barområdena i Thailand.

Bodde ett år i Nonthaburi vid soi Peebol Songkram. Plus att jag bott på Soi Potisarn vid Naklua Road i Pattaya under ett par år då jag inte ofta besökte några bargator.

Tiden bland bargatorna sträcker sig från 1994 och fram till 1997.

Skulle tro att det finns medlemmar på forumet som tillbringat betydligt mer tid än vad jag gjort på bargatorna.

BTT

Kostar 33 kronor att skicka ett 20 grams brev till Thailand,

Så när jag kört 16 mil tur och retur till forex så skickar jag 500 baht till dig så får vi hoppas att ingen thailändare lägger beslag på stålarna.

BTT
Lova inte något du inte kan hålla. Billigare och smartare att fråga på forumet om någon har 500 baht att sälja till dig, då kostar det bara ett frimärke inom Sverige + frimärke för 33kr.
Det blir bra mycket billigare än 16 mil i bensin.

Kostar 33 kronor att skicka ett 20 grams brev till Thailand,

Så när jag kört 16 mil tur och retur till forex så skickar jag 500 baht till dig så får vi hoppas att ingen thailändare lägger beslag på stålarna.

BTT
:laugh2: :laugh2: Så som du har gnällt och skrivit var jag bor och att jag har flera timmar till sjukhus och Seven Eleven för att du inte vet något och hittar på, så bor du själv längre ifrån banker och affärer än vad jag har:laugh2:.

Jag som trodde du bodde vägg i vägg eller mittemot bank, post/affärer, forex med mera.

Du frågar du i tråden hur mycket det kostar att skicka ett brev till Thailand och sen ska du växla hos Forex där du får den sämsta kursen, ja jag tar mig för pannan.

Det går ju att skicka ett brunt kuvert och lägga brevpapper om sedeln.
Han kan skicka sedeln till någon av oss andra medlemmar i Sverige så tar den av oss som får sedeln med den till dig. Det går nog fortare än att han själv ska lösa det.
Ooopps, jag missade att han hade ingen sedel hemma, utan behövde köpa en sedel.
Då hade det vart bättre att ha vadslagningen i kr.

Han kan skicka sedeln till någon av oss andra medlemmar i Sverige så tar den av oss som får sedeln med den till dig. Det går nog fortare än att han själv ska lösa det.
Han får göra precis som han vill, tycker bara det ynkligt att behöva påminna honom efter 2 månader om han skickat några pengar men han försökte väl smita undan och trodde jag skulle glömma det hela.

Det viktiga var att han skulle signera sedeln så jag kunde rama in den som ett minne :)

Han kan Swisha beloppet i kronor till någon som reser riktigt som växlar till thb och postar det i en brev i Thailand.

Hur blir då sedeln signerad av BTT, som är det viktigaste :)
Ja alla idioter verkar har ha det bästa svaret på det fast det inte funkar.

Jag kan tycka att en crowdfunding av en 100 baht eller 500 baht sedel verkar smartast. Den medlem som har en sådan hemma kan skicka sedeln till BTT med ett förbetalt kuvert adresserat till dig. Allt BTT har att göra är att signera sedeln och lägga den på postlådan.

Fan jag skulle döda för att ha en sedel signerad av BTT!

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar
2
Visningar