Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Allt färre Brittiska turister och expats i Thailand
Jag är inte 100% säker men jag tror att du numera måste vara native English speaker. Du måste ha en minimilön som inga små språkskolor är beredda att betala och du måste betala en viss mängd skatt och får inte undervisa privat. Tror det är få lärare utanför de stora internationella skolorna som uppnår alla de kraven och därmed är helt legala, och det var just det som var min poäng.
Kravet på att det MÅSTE vara Native English Speaker låter konstigt. Finns väl en rejäl brist i Thailand på duktiga engelsktalande lärare.
Att då förbjuda engelsklärare från länder utanför det engelsktalande bältet vore ju rent idiotiskt.
Fast å andra sidan Thailand har väl aldrig gjort sig känt som landet som fattar beslut utifrån rätt tänkande.
”Fysisk person som inte är bosatt i Thailand beskattas där för inkomst från källa i Thailand. Detta gäller även om inkomsten betalas utanför Thailand.”
”Fysisk person som inte är bosatt i Thailand beskattas där för inkomst från källa i Thailand. Detta gäller även om inkomsten betalas utanför Thailand.”
Jag håller igentligen med dig till 100% men sådans rättskaffens skatteivrare och fackman som du anser jag att borde se till att göra rätt, se till att din fru lämnar in alla dessa uppgifter till skattemyndigheten och dom får ta beslut om skall skattas.
Meddela ja sen låta skatteverket besluta det, jämställs markförsäljning med husförsäljning så skatt ja, jag länkade i hyra ut bostad tråden vad skatteverket säger om bostad där jag antar mark ingår?
Där kommer man inte undan skatt men får göra avdrag.
Jag ställde en fråga, jag skrev också innan att igentligen håller jag med han men sosse, fackpamp som han och kommunist som du är väl skatteivrare?
Sen vad du tycker ger jag blanka fan i....
IL:s fru är väl även thailändsk medborgare eller har jag fel ? I så fall verkar det väl logiskt att hon skattar för sina thailändska inkomster i Thailand och sina svenska inkomster i Sverige. Man behöver inte krångla till saker och ting bara för att man kan.
Sen är ju frågan om du hinner nli frisk innan pengarna tar slut om du ex.vis behöver långvarig avancerad vård eller t.o.m en organtransplantation eller liknande.
Vad jag har sett så har försäkringarna som går att teckna i Thailand beloppsgränser. Premierna är också höga i förhållande ersättningen. I och för sig inte förvånande då risken att bli sjuk ökar kraftigt vid stigande hög ålder ålder.
Själv har jag som 75 åring ingen försäkring. Vilket är ett hyfsat väl underbyggt beslut.
Har arbetat med försäkringar huvudsakligen med pensioner men även sjukvårdsförsäkringar och försäkringar för svenskar som är utsända av svenska företag.
Jag tror inte jag hoppat på någons fru, IL berättar ju att de kan leva gott på inkomsterna hans fru tar in på gården. Sen låtsas han inte fatta när någon försöker förklara att sånt ska tas upp i deklareringen.
Varför menar du att jag skulle tycka det är ok att hoppa på någons fru och på vilket sätt har jag gjort det?
Du svarade väl att hon själv kan avgöra om hon ska meddela eller ej, som att det var någonting valfritt.
Personligen tar jag upp mina egna konton i den norska deklarationen, även om det inte innebär någon skatt.
Men inkomster, saldo, aktier och annat ska redovisas.
Du svarade väl att hon själv kan avgöra om hon ska meddela eller ej, som att det var någonting valfritt.
Personligen tar jag upp mina egna konton i den norska deklarationen, även om det inte innebär någon skatt.
Men inkomster, saldo, aktier och annat ska redovisas.
IL:s fru är väl även thailändsk medborgare eller har jag fel ? I så fall verkar det väl logiskt att hon skattar för sina thailändska inkomster i Thailand och sina svenska inkomster i Sverige. Man behöver inte krångla till saker och ting bara för att man kan.
Jag tror inte jag hoppat på någons fru, IL berättar ju att de kan leva gott på inkomsterna hans fru tar in på gården. Sen låtsas han inte fatta när någon försöker förklara att sånt ska tas upp i deklareringen.
Varför menar du att jag skulle tycka det är ok att hoppa på någons fru och på vilket sätt har jag gjort det?
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.