Besöksvisum för thai flickvän avslaget

Update.

Gjorde ny ansökan anpassad efter deras synpunkter.
30 dagar istället för 62.
Familjebrev och gåva på hennes konto samt kontoutdrag.

Vi lyckades.

De godkände denna ansökan.

Och för övrigt så var ingen intervju nödvändigt vid ansökan hos vfs. Jag fick även följa med in och stötta henne. Så det var bara skitsnack att man var tvungen att gå på intervju samt vänta utanför.

Tack för mig. Ha det gott
Grattis!
Kör på din egen känsla. Jag har fått den känslan från dina inlägg här, att du klarar av att utvärdera vad det kan bli av denna bekantskap. Lycka till.

Jo precis han har ju rätt. Menar bara på som du säger att de finns ju en skala på det. Och min tjej är en av de mindre illa. Hon slipper gärna jobba på bar och kan tänka sig ta ett annat jobb sålänge vi är tillsammans. Hon saknar inte de två månaderna hon jobbade på baren.
Samtidigt finns ju de tjejerna som älskar bar livet och har 5 olika faranger som skickar dem pengar varje månad och alla inblandade är okej med hela upplägget. Lustigt nog verkar de ändå alltid bränna upp alla pengarna varje månad. Lever bara dag för dag. Eller så är de lönnrika men väljer ändå att stanna i den miljön?
Så det är inte helt svart eller vitt

Har din tjej enbart jobbat två månader i baren så hamnar nog saken i ett annat läge. Då har hon inte hunnit att bli helt moraliskt och känslomässigt
avtrubbad. Jag har träffat massor av tjejer i barerna som jobbat där 10-15 år och dom har absolut inga skrupler. Dom går med den som har den tjockaste plånboken utan att varken ålder eller utseende har minsta betydelse. Möjligen att dom reagerar på om farangen misshandlar dom på fyllan. Men är man snäll och kan vinna en tjej som vistats kort tid i baren så klart att chansen ökar att hon möjligen ser annat än pengar.
Sen handlar ju mycket oxå om tjejen är pressad av familjen och släkten att hela tiden ge pengar. Kan oxå finnas thailändska pojkvänner i bakgrunden som pressar henne eller någon eller några hon har skulder till.
Dom som man ska vara mest uppmärksam på är mama och papa i hembyn som gärna pressar sin dotter att skicka pengar så ofta som möjligt.
Så kan man hitta en tjej utan mama och papa är mycket vunnet.

BTT

Har din tjej enbart jobbat två månader i baren så hamnar nog saken i ett annat läge. Då har hon inte hunnit att bli helt moraliskt och känslomässigt
avtrubbad. Jag har träffat massor av tjejer i barerna som jobbat där 10-15 år och dom har absolut inga skrupler. Dom går med den som har den tjockaste plånboken utan att varken ålder eller utseende har minsta betydelse. Möjligen att dom reagerar på om farangen misshandlar dom på fyllan. Men är man snäll och kan vinna en tjej som vistats kort tid i baren så klart att chansen ökar att hon möjligen ser annat än pengar.
Sen handlar ju mycket oxå om tjejen är pressad av familjen och släkten att hela tiden ge pengar. Kan oxå finnas thailändska pojkvänner i bakgrunden som pressar henne eller någon eller några hon har skulder till.
Dom som man ska vara mest uppmärksam på är mama och papa i hembyn som gärna pressar sin dotter att skicka pengar så ofta som möjligt.
Så kan man hitta en tjej utan mama och papa är mycket vunnet.

BTT
Måste bara fråga, mama och papa är det några vanliga uttryck du hört av thai tjejerna? Antingen säger dom väl det på engelska eller thai men dina namn passar ju inte in på något av språken. Vet du ens hur man säger mamma och pappa på thai?

Måste bara fråga, mama och papa är det några vanliga uttryck du hört av thai tjejerna? Antingen säger dom väl det på engelska eller thai men dina namn passar ju inte in på något av språken. Vet du ens hur man säger mamma och pappa på thai?
Thai sonen hemma säger papa, biologiska säger daddy.
Pa, ipa, papa.

Pa är thai, i-pa är Isaan, papa säger som sagt thaisonen och frugan säger thai, inget han fått från mig.
Isaan I-pa, I-mä fast blir väl mer pa och mä där med med yngre generation?
Ja I framför är ju mer en artighetsgrej har jag förstått det som, kanske likställt med pi på thai men är endast en gissning från mig. I före någons namn och fel uttalat blir allt utom artigt kan jag meddela så jag håller mig ifrån sådant.

Pa är thai, i-pa är Isaan, papa säger som sagt thaisonen och frugan säger thai, inget han fått från mig.
Isaan I-pa, I-mä fast blir väl mer pa och mä där med med yngre generation?
I-pa och andra ord som föregås av I har vad jag förstått har en lite dålig klang.
Nu är jag väldigt dålig på Isaan kulturen. Det här kommer från att ganska långt tillbaka i tiden hade vi en granne från Isaan. Hennes barn hette Mo och Me som normala tilltalsnamn. När hon var sur på dom blev det I-Mo och I-Me som hon skrek. Annars var det Mo och Me.
Jag har hör samma tendenser när man pratar om folk. Khon gae eller I-gae, där jag uppfattar att I-gae är mindre artigt sätt att tilltala på.
Är det bara för att vi befinner oss utanför Isaan området?

Po betyder också pappa precis som Paa. Enligt exfrun används Po både i Isaan och i Bangkok (så hon skrev). Mitt ex är från Isaan (Chaiyaphum) för dom som inte hade koll på det.

Alldeles riktigt. Fruns brors barnbarn säger poo till både mig och fugans bror, och pa till deras pappa.
Nu fick jag ett tydligare svar. Så här skrev hon.

IMG_4270.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp