Bjuda hit tjejen från Filippinerna

Bara alla dokument finns och är i ordning så går det snabbt.
Mycket viktigt att bifoga utskrivna foton på er tillsammans från olika tillfällen.
Ja men såklart, läste lite bland tidigare inlägg och det verkas som att den vanligaste anledningen till att en del människor har fått avslag är försenad inlämning av ansökan eller ej tydligt motiverade ansökningar. Min tjej påpekade detta också att vi behöver bildbevis på oss tillsammans. Så det ska vi naturligtvis bjuda dom på.

Ja ok, det låter ju som att det gick undan där, det är man ju tacksam för.
Ambassaden anger 12-15 arbetsdagar för behandling av visumet.
Det tar 1 dag från Filippinerna sen handlingar, intervju och fingeravtryck är gjorda hos VFSGlobal för passet och handlingarna som skickas till Bangkok.
Räkna med minst 2 veckor för den processen.
Beroende på var man bor och tidsbokning hos VFSGlobal går det ytterligare tid.
Den sökande måste själv skaffa birth certificate hos PSA som också har tidsbokning i många städer.
Sen ska CFO fixas och det går inte i förväg då visum-nummer krävs.

Från den dag hon fått din skriftliga inbjudan till hon kan resa tar det en månad eller mer.
Ta det i bedömning när ni bokar biljetterna.

Ambassaden anger 12-15 arbetsdagar för behandling av visumet.
Det tar 1 dag från Filippinerna sen handlingar, intervju och fingeravtryck är gjorda hos VFSGlobal för passet och handlingarna som skickas till Bangkok.
Räkna med minst 2 veckor för den processen.
Beroende på var man bor och tidsbokning hos VFSGlobal går det ytterligare tid.
Den sökande måste själv skaffa birth certificate hos PSA som också har tidsbokning i många städer.
Sen ska CFO fixas och det går inte i förväg då visum-nummer krävs.

Från den dag hon fått din skriftliga inbjudan till hon kan resa tar det en månad eller mer.
Ta det i bedömning när ni bokar biljetterna.
Tusen tack för all info, den är mer än guld värd att veta och jag är evigt tacksam.

Vill man korta ner tiden så finns det viktiga saker att fixa.
Först är att skaffa Birth certificate I god tid och övriga handlingar som krävs i original. Som anställd ännu svårare. .
I snitt en vecka för varje dokument.,
Alla handlingar måste vara i A4
Checklistan är rätt verktyg.

Boka tid hos vfsglobal så snabbt det går.
Vi åkte på en veckas väntetid i april.,,,,

Är ni inte säker på beviljat visum så sök under en månad.

Verkar vara väldigt krångligt i Flappeland.

Thailand framstår som rena paradiset i jämförelse.
Ungefär samma process men det är närmare till Bangkok.
Där kan man tjäna några dagar.
Samma blanketter och krav för schengenvisum.

Fler avslag i Thailand av någon orsak?
Har du någon koll?

Mitt x sökte visum för besök 3 ggr och varje gång gick det på en vecka. Nu var det 5 år sen sist så kanske har ändrats men då var det busenkelt, står på ambassadens hemsida exakt vilka dokument som behövs. Viktigast är att den som bjuder in har bra ekonomi och att man kan visa att man träffats mycket irl och att tjejen inte har några planer på att stanna längre än den planerade resan, säger man att hon kanske vill stanna kvar och bli sambo så får man avslag för då ska man söka ett annat visum.

Bara alla dokument finns och är i ordning så går det snabbt.
Mycket viktigt att bifoga utskrivna foton på er tillsammans från olika tillfällen.
Är det nödvändigt att skriva ut alla bilder och konversationer man har haft sen början, tänker att det behövs iallafall en halv regnskog för det, går det bra om man lägger över allt på ett USB minne och bifogar det tillsammans med alla andra dokument som måste styrkas med papper?

Är det nödvändigt att skriva ut alla bilder och konversationer man har haft sen början, tänker att det behövs iallafall en halv regnskog för det, går det bra om man lägger över allt på ett USB minne och bifogar det tillsammans med alla andra dokument som måste styrkas med papper?
Papper som gäller men räcker med 10 talet foto av er tillsammans från olika tillfällen. Sen ett väl skrivet info brev om er relation, sätt dig in i IM's situation, vad vill dom se för att förstå att ni har en seriös relation.
Extremt viktigt att din tjej har samma story när dom pratar med henne så ni inte har olika datum (månad) när ni träffats osv.

Goddag gott folk!
Jag och tjejen är igång med visumansökan och för hon ska kunna komma hit behöver hon lite resepengar. Hon har reseförsäkring och allt annat som hon behöver för att komma hit, jag har till och med överbevisat att jag täcker hennes vistelse här men tydligen så behöver hon bevisa att hon har resepengar på sitt konto vilken summa är rimlig att hon behöver?

Goddag gott folk!
Jag och tjejen är igång med visumansökan och för hon ska kunna komma hit behöver hon lite resepengar. Hon har reseförsäkring och allt annat som hon behöver för att komma hit, jag har till och med överbevisat att jag täcker hennes vistelse här men tydligen så behöver hon bevisa att hon har resepengar på sitt konto vilken summa är rimlig att hon behöver?
Har aldrig hört talas om detta.
Står du som inbjudare, försäkring är fixad samt TOR biljett ska det räcka.

Självklart behöver hon lite fickpengar till resan men det är inget krav i själva ansökan.
Glöm det kravet.

1000kr är inte fel för lite flärd på resan.

Har aldrig hört talas om detta.
Står du som inbjudare, försäkring är fixad samt TOR biljett ska det räcka.

Självklart behöver hon lite fickpengar till resan men det är inget krav i själva ansökan.
Glöm det kravet.

1000kr är inte fel för lite flärd på resan.

Kan det vara så att det är turistvisum som är sökt och ej besök av släkt och vänner?

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67
W
W
Svar
5
Visningar