Bo i Thailand , hyra eller eget

• Trådstartare Trådstartare EV
  • Start datum Start datum

Jag är definitivt inte avundsjuk på er, då hade jag inte byggt hus uppe i isaan om jag ville bo vid havet, jag vill inte bo bland en massa skandinavier i Thailand, då kan man lika gärna stanna resten av livet i Sverige
Lite skillnad är det väl på kusten i Thailand och i Sverige ... hade södra Sthlm varit som Pattaya hade jag inte haft drömmar på Thailand ;)

Jag har ju några år kvar att jobba, är ju bara 48 nu, gumman vill komma hit och jobba först x antal år så att vi kan betala halva universitets kostnaden för grabben, vet ej vad det kostar, så har inte satt någon direkt tidsram än

Då måste du tänka på en annan plats , för du hittar inte bättre luft än här vid kusten .
Vi har monsum vinden som blåser in från havet i 6 månader , den blåser från väster kall vind
hela vinteren . Den kan vara något fuktig pågrund av att havet for dampar i värmen .
Och det finns ingen svart dam från havet och i fuktig luft.
Du måste vara lite även sjuk på oss som bor vid havet .

Jag har nog för lite kännedom om din "by" har bara bott där i 4år, så jag kan bara lite, men vet att från "sukuvit" kommer det ingen fräsch luft, trots att jag bodde 500 m därifrån. se mitt förra inlägg.
Bor vid havet nu med, men 70 km söderut, och här är det ren och fin luft.

Oavsett om ni bor vid kusten eller uppe i isaan ska ni vara glada för luften. Jag kan inte hurra för luften här i Bkk, måste rengöra fläkten minst varannan vecka...

Jag måste säga att @Glimten och jag tänker på ungefär liknande sätt. Varför träffa på en massa turister dagligen om man bor i ett turistghetto när man kan bo i Isaan och själv välja när man vill åka ner? Jag vet att det finns näst intill lika många åsikter om detta som vi är medlemmar här men så känner jag.

Att ha ett eget hus i Isaan (om det är skrivet på min tiirak är betydelselöst) känns helt rätt i mitt fall. Inget är fel när det gäller denna fråga, man gör vad som känns bra.

Jag måste säga att @Glimten och jag tänker på ungefär liknande sätt. Varför träffa på en massa turister dagligen om man bor i ett turistghetto när man kan bo i Isaan och själv välja när man vill åka ner? Jag vet att det finns näst intill lika många åsikter om detta som vi är medlemmar här men så känner jag.

Att ha ett eget hus i Isaan (om det är skrivet på min tiirak är betydelselöst) känns helt rätt i mitt fall. Inget är fel när det gäller denna fråga, man gör vad som känns bra.
Precis, vill man ner och bada vid exempelvis pattis så är det bara åka ner dit, dock så har vi en hel del ställen att bada vid uppe i isaan, Bang Saen 2, sen finns det något i roi et, ubolrat dam och i buriram för att nämna några

Precis, vill man ner och bada vid exempelvis pattis så är det bara åka ner dit, dock så har vi en hel del ställen att bada vid uppe i isaan, Bang Saen 2, sen finns det något i roi et, ubolrat dam och i buriram för att nämna några

Jajamen, Ubolratdammen är verkligen inte att förakta. Och det tar en timme med flyg från Udon Thani till Bangkok sen ligger stränderna bara ett stenkast bort.

Ursäkta OT!

Jajamen, Ubolratdammen är verkligen inte att förakta. Och det tar en timme med flyg från Udon Thani till Bangkok sen ligger strändernabara ett stenkast bort.

Ursäkta OT!
Inget att be om ursäkt för ;)

Jag trivs uppe i huset med risfälten som grannar , har bara 12 km in till självaste roi et

Senast ändrad:
Att bygga ett hus själv vore ju en dröm men kan ju kanske kännas oroligt för vissa när de gäller äganderätt och dylikt.

Säkert inte till hälften lika insatt i ämnet som många andra av er här.

Tjejens moster har tydligen ett hus som hon inte använder inte så långt från tjejens föräldrar.
Såg genast möjligheter framför mig när jag hörde det men verkar som att hon inte vill hyra ut bara sälja. Står helt tomt och gjort så ett bra tag som jag förstod de.

Enligt tjejens syster vill hon inte hyra ut för att de kan bli förstört. Vet fock inte om de gäller när familj vill hyra.
Sen skulle ju jag mer än gärna hjälpa till att fixa med huset då de skulle hålla mig sysselsatt när man är där nere. :)

Jag flyttade från orten för att det blev mer o mer luftföroreningar där, fick sopa upp en massa svart damm varje morgon

Att bo vid Sukhumvit Roan som är en av dom mest trafikerade gator i Thailand och att bu bredvid
Sukhumvit är inte så bra luft med avgas från bilar
Jag bor cirka 200 meter från Bangsaen Beach , på helgerna finns det en del bilar där också , men dom
kör inte . Men smaken är så olika var man vill bu . Jag trivas i Bangsaen .

o3-Bangsaen-Songkran-1.jpg

One-Lower-Sukhumvit-Lewin-An-Exclusive-District-in-Bangkok.jpg

Sukhumvit_Road_-01.jpg

Några av bilderna är ju från Bkk dock. Även om Sukhumvit går hela vägen från Nana till Pattaya så är det lite skillnad på Sukhumvit inne i smeten och sukhumvit bortom Suvarnabhumi.

Några av bilderna är ju från Bkk dock. Även om Sukhumvit går hela vägen från Nana till Pattaya så är det lite skillnad på Sukhumvit inne i smeten och sukhumvit bortom Suvarnabhumi.

Bild nr.1 är från Sukhumvit Road i Bangsaen från songkran festival , och dom två andra bild
är från Bangkok där Sukhumvit startade , och från fredag till måndag är det full med bilar här
från Bangkok till Bangsaen .

Bild nr.1 är från Sukhumvit Road i Bangsaen från songkran festival , och dom två andra bild
är från Bangkok där Sukhumvit startade , och från fredag till måndag är det full med bilar här
från Bangkok till Bangsaen .

Många låter sina bilar stå på tomgång, så dom är kalla då man skall åka hem på kvällen.
Sukomvit slutar inte vid Pattaya den går ända till Rayong, kolla på en karta så ser du med.

Vi var runt och titta på hus i ett år innan vi fann ett hus vi gilla . Här på bild , ett trevligt hus
med fin trägård och bara Skr. 210.00.- , men det var ett minus , tre kilometer till näraste
busstop , det var motorcykel taxi .
Men vi var sams , huset vi skulle köpa skulle ligga centralt och goda grannar

IMG_2344.JPG

IMG_2345.JPG

IMG_2346.JPG

IMG_2347.JPG

IMG_2348.JPG

Och du väljer Pattis som badplats jag tror du behagar skämta. Du har alla Thailands underbara stränder att välja mellan och du tar den i Pattis säga vad man vill men du har inte höga krav på badstrand må jag säga.

Och du väljer Pattis som badplats jag tror du behagar skämta. Du har alla Thailands underbara stränder att välja mellan och du tar den i Pattis säga vad man vill men du har inte höga krav på badstrand må jag säga.
Läs en gång till...står exempelvis pattis, det innebär inte att jag åker dit och badar

Liknande trådar

Tillbaka
Topp