Nya hus säljer bra här också Jonas. Det är beg hus som är svårsålda pga Thai inte vill köpa beg pga spök skroll.
Ang att Kineser inte köper så var det hus jag syftade på.
I min village är avgiften 25k/år för vårt hus, dyrt men en av dom mest välskötta här och grymt bra security med dubbla vakter som förutom att vakta den 5m höga grinden även patrullerar i området. Sen ingår trädgårds skötsel och pestcontrol i hyran så eg är det drygt 5000 av hyran som ägaren har i fasta utgifter.
Priserna på husen verkar hysat lika i Pattaya men hyrorna extremt höga, kan bero på att du kollar hos mäklare och prutar dåligt? Jag hyr direkt av ägaren och det gör en bra slant, men då får man jobba sig lite och åka runt i områdena och snacka med folk. Kollade på ett nybyggt hus med liten egen pool och 2 sovrum via mäklare, 35.000. Åkte sen dit på em själv och snackade med folket som bor där, då skulle jag få hyra grannhuset (exakt lika) för 24.000 av ägaren.
Jag åkte runt och kollade själv också men prisena har inte skilt sig, prutat ner 5000 har jag dom skulle ha 30k.
Vet ju vad tex. Krister betalade för sitt förra hus jag vet vad andra betalar för sitt hus, Phonta sa väl runt 10k för sitt och har ju sett bilder nu på hans så mina priser stämmer rätt bra.
Går alltid att pruta ner jag har prutat ner minst 5k på varje hus men det är större problem att hitta ett ledigt hus.
Jag har då varit runt och letat hus, nästan det enda jag gjort ett tag inte ett hus som passat mig för en rimlig prisnivå.
Dom prisvärda husen går direkt, är inte så lätt finna ett hus här i Pattaya som alla gjort gällande som håller hög standard och är prisvärt. Åkte och knackade på dörrar där det satt skyltar och ringde på nummer, visa ju sig att för det sitter en skylt där betyder inte att huset är till uthyrning den tar dom inte ner bara för någon annan hyrt det.
Jag betalar 25k för mitt det är 3 sovrum rätt stora sådana, tv-rum och kök med 3 toaletter, ny Village finns inte ens med på Street wiev på Google map och taxi chaufförerna känner aldrig till den bara grann villagen, går städare runt hela dagen, 1 pool och ett litet motionsrum.
Hus modellen här verkar väl rätt lika din.
Men skulle aldrig betala ens 4 miljoner för ett sådant här typ av hus tveksam till 3 för inte den typ jag vill ha.
Tycker priserna verkar motsatta i Hua Hin svindyra att köpa men billigare att hyra.
Du säger att huset du hyr skulle kosta dig över 5 miljoner och tror då att dom jag kollade på 5 miljoner är mer prisvärda helst det för 6.3 miljoner med egen pool och stor hörntomt, hade passat mig sitta på verandan.
Så här vill jag det skall se ut invändigt och utvändigt och ett riktigt kök inte det jag ser folk visar på bilder här utan riktigt kök annars får det vara.