Bonusprogram flyg.

Ok.
Tänkte kanske internationellt för ser man på butikerna så är det dom med störst västerländskt utbud.

Ja, kanske. Men det är membership points som är en ren Amex produkt och inte SAS brandad.

Här har du enkla poäng om du behöver något

Ja, kanske. Men det är membership points som är en ren Amex produkt och inte SAS brandad.

Här har du enkla poäng om du behöver något
Ok, får handla handduksset där istället för på IKEA ;)

Får min 2 för 1 nu men efter det byter jag bort Amex, är ju väldigt begränsat var det kortet gäller och ser att när jag skall boka flyg för familjen så är det extra påslag på 530kr med amex, inget påslag på visa och mastercard.
Byter till SAS mastercard istället så man inte måste begränsa sig var man kan handla.

Får min 2 för 1 nu men efter det byter jag bort Amex, är ju väldigt begränsat var det kortet gäller och ser att när jag skall boka flyg för familjen så är det extra påslag på 530kr med amex, inget påslag på visa och mastercard.
Byter till SAS mastercard istället så man inte måste begränsa sig var man kan handla.

Jag har inte sådana problem. Endast ett fåtal som inte tar Amex.
Vem är det som debiterar 530kr för att man betalar med Amex?

Finnair debiterar 530kr.
Är ju knappt en butik som tar Amex, måste ju planera sina inköp och i Thailand är det ännu värre få vanliga butiker som godkänner Amex.

Det beror nog på vad och hur man handlar.
Men du har nog rätt i att det är lite knepigare i Thailand nu. Förr fungerade det riktigt bra och en del ställen fick man dessutom rabatt när man pröjsade med Amex.

Däremot gör du rätt. Fimpa Amex och kör med Amex när du har tillräckligt med poäng för att använda vouchern.

Själv har jag för få poäng och för många vouchers just nu. 2 vouchers och en tredje kommer nog in senare i veckan. Saknar däremot en hel del poäng för att utnyttja mina vouchers.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar