RC-Flyg (Modellflygning) i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Eftersom du är Svensk så måste du ha träffat mig där ,,i alla fall om du varit där det sista året ??

jag flyger inte qad , men det finns ett hyfsat intresse för det , du kanske vet att Thailand idag inte tillåter qads med kamera utan tillstånd från polismyndigheten ...
Enligt den information jag fått så finns det ingen lag på detta ännu. Det var ett förslag. Känner en som brukar vara insatt i vad som händer här i Thailand. Men det kanske är fel. Jag fortsätter dock att flyga. Gumman får väl lösa ut mig i värsta fall :)

:):):):):):):)
Orsaken till förbudet är att folk har som vanligt misskött sig , att filma genom hotellfönster och sen lägga ut på internet är inte så smart , likaså att filma militäta anläggningar i Thailand , jaja , dumskallar finns det ju överallt ...........
Ja det finns för många idioter. Man måste tänka lite.
//G

Jag har en quad men endast för FPV. Rent flygmässigt så tycker inte jag att quad ger mig något.

Ja jag läste någonstans att det inte var lagligt med FPV i Thailand. Synd för quaden är tämligen lätt att frakta.
Du ska pröva en racequad typ min 250. Stor skillnad mot Phantomen. Har inte fått till datorn riktigt ännu men sen blir det goggles och fpv kamera på den. Kolla in på Youtube när dom flyger mellan träd i gamla hus också vidare. Skit kul!

Du ska pröva en racequad typ min 250. Stor skillnad mot Phantomen. Har inte fått till datorn riktigt ännu men sen blir det goggles och fpv kamera på den. Kolla in på Youtube när dom flyger mellan träd i gamla hus också vidare. Skit kul!

Nja det spelar nog ingen roll hur mycket klös det är i en multirotor. Det saknas liksom något. Det skall ryka, döna och lukta :)

Vet inte om du testat någon 90 size metanolare men dom inger respekt och går ruggigt snabbt. Man kan göra hur stora loopar som helst. Jag älskar att flyga stor heli med vänsterspaken i topp och bara justera med högerspaken. Jag får en kick varje gång. Sedan avsluta med en lyckad hög höjds auto. När man gjort det kan man fika och umgås resten av dagen. Däremot för FPV är ju multirotor kanon. Att få "flyga med" är en grym kick i sig.

Nu håller jag mig mest till hovring, liggande åttor och knäskak :)

Multirotor är för mig inget flyga , behövs ju inte mycket skicklighet med spakarna anser jag , för film och foto ,Ja! då är de ok , men att påstå det är RC flyg ,det håller inte jag med om. däremot en Skala Heli som flygs som en fullskala , det fodras kunskap , 3D flyg roar inte mig alls , Skalamodeller som flyg skalariktigt passar mig bra . Min Sukhoi 29a skall flygas som en fullskala , Loopar , Hammerheads , rollar, stallturns är något som man kan utföra med en fullsize och detta räcker för mig i min ålder .Har några polare här som tillhör värdseliten med 3D Heliflyg , efter en flygning är man visserligen impad , men det har inget med realistisk flygning att göra , F3a internation blir det på Staduim den 7 nästa månad , det är kul , massor med flyg , får se om jag får igång allt så jag kan flyga med min SU29a , har rökgenerator i den men funderar på att skippa den då man skitar ner kärran rent för djävligt ---

Beställde en Space Walker igår , skall ha den till min OS 155 a pump , Yaken som den har suttit i nu ett år börjar bli mjuk , Space walkern är en fin Skalakärra i 120 size dvs 2100 mm i wingspan ...... den skall nog hinnas flyga den 7e då jag har det mesta från yaken att flytta över ,servon radio mm , snabbt gjort att få den i luften
Bilderna är en Sukhoi 29a , en Space Walker som jag nu beställt
Visa bilaga 43438

Visa bilaga 43438

Space Walker.jpg

1584359.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Håller med dig @Phonta vad gäller flygning och skalamodeller är trevligast även fast jag själv äger väldigt få. Jisses vilka stora fina maskiner du har. Skulle verkligen vilja kika närmare på dem.

Har en sprillanns ny Corsair Blackhorse Modell , Air retracts Futabaservon Klaffar , 1800 Wingspan Os 155 2,6 HK
Till salu 25,000 thbt prutat och klart ;) Nypris för bara kit 13000, + servon ca 5000 samt OS 155 kostar ny 15000 så det är ett bra pris Nypris runt 40,000 och motorn bara inkörd

Har för många , motorn i nyskick ,ej flugen mycket , planet helt ofluget , kanonfin modell klädd i Oracover ,har bilder ,kanske lägger ut dem sen i kväll .
Nu skall jag ut på fältet

Mors :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G