Bostad och belopp vid ansökan om uppehållstillstånd!

Vilka fördelar då? Jag har ju förstås klurat på saken men inte kommit på en enda.

Fast då är ju kanske våra förutsättningar lite annorlunda, förstås, det är till exempel inte aktuellt att vi kommer bosätta oss i Thailand under överskådlig framtid. Och att besöka landet längre än 30 dagar åt gången kommer inte hända heller.
Thailand är inte i krig, så det är rätt så riskfritt med tjänsten.
Om jag var ni skulle jag se till hans möjligheter och inte era. Om ni inte planerar vara mer i Thailand eller bosätta er borde inte få styra frågan vad gäller honom.
Välj inte för honom, ge möjlighet för honom att välja själv.

Om jag var ni skulle jag se till hans möjligheter och inte era. Om ni inte planerar vara mer i Thailand eller bosätta er borde inte få styra frågan vad gäller honom.
risken för inbördeskrig är nog något som måste tas in i beräkningen.
Thailand har betydligt mera muslimer än Sverige.
Starka politiska och etniska motsättningar som har lamslagit Bangkok flera gånger de senaste decennierna.
Ohälsosamma ekonomiska klyftor som ger en grogrund för extremistgrupper.
Så det är nog inte riskfritt med militärtjänst i Thailand.
Även i Sverige med framtida ökande internationella åtagande finns det risk att bli uttagen till tjänst där det finns stridigheter. Det finns även tankar på att militär personal skall bistå polisen vid oroligheter

risken för inbördeskrig är nog något som måste tas in i beräkningen.
Thailand har betydligt mera muslimer än Sverige.
Starka politiska och etniska motsättningar som har lamslagit Bangkok flera gånger de senaste decennierna.
Ohälsosamma ekonomiska klyftor som ger en grogrund för extremistgrupper.
Så det är nog inte riskfritt med militärtjänst i Thailand.
Även i Sverige med framtida ökande internationella åtagande finns det risk att bli uttagen till tjänst där det finns stridigheter. Det finns även tankar på att militär personal skall bistå polisen vid oroligheter
Sannolikheten är så liten att den är försumbar. Om det skulle inträffa får man väl vara glad att få hjälpa sitt land.

Enligt FN har jag för mej så anses det vara ett lågintensivt inbördeskrig i de sydligaste provinserna i Thailand, för några år sedan så var södra Thailand krigsområde 2 i världen.

Sannolikheten är så liten att den är försumbar. Om det skulle inträffa får man väl vara glad att få hjälpa sitt land.
Kan bara nämna Mali Och Afganistan som ex där Sverige sänt soldater i närtid. Och det kommer att bli mera med ett Natomedlemskap. Om du menar att risken är mindre än militärtjänst i Thailand kan jag hålla med.

Kan bara nämna Mali Och Afganistan som ex där Sverige sänt soldater i närtid. Och det kommer att bli mera med ett Natomedlemskap. Om du menar att risken är mindre än militärtjänst i Thailand kan jag hålla med.
Nej, jag menar risk överlag. Om det sedan skulle bli krig, är chansen för en person att få ställa upp och hjälpa sitt land något man inte har en rätt att ta ifrån denne.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp