Besöksvisum, 90 dagar innan ansökan eller 90 dagar innan resa?

 

SnöSol

Medlem
Ska söka besöksvisum för min flickvän och efter att ha pratat med migrationsverket så fick jag informationen att hon måste vänta 90 dagar från hon lämnade Sverige innan hon kan ansöka på nytt. Men sist hon var här så tror jag vi lämnade in ansökan 2 månader efter hennes senaste besök och sedan kom hon efter 90 dagar från att hon var i Sverige senast och det var vad jag trodde gällde innan jag talade med MIGv. Har det blivit nåt missförstånd i kommunikationen med MIG eller är det verkligen så att man måste vänta 90 dagar med att ansöka för visum från när man lämnade Sverige?


Hade tänkt UT för besök från början men det skulle ta tre till fyra månader innan det var klart enligt Migv så det tar vi efter besöksvisum tänkte jag. För det skulle man visst kunna göra på plats i Sverige också sa de.
 
Hade tänkt UT för besök från början men det skulle ta tre till fyra månader innan det var klart enligt Migv så det tar vi efter besöksvisum tänkte jag. För det skulle man visst kunna göra på plats i Sverige också sa de.

Vi har ju redan svarat dig att det inte tar så lång tid. Det är en standardformulering från Migra. 5v från inlämnad ansökan i Bkk tills kortet låg på ambassaden för avhämtning tog det för gumman.

Det var nu i januari/februari, så väldigt aktuellt.
 
Vi har ju redan svarat dig att det inte tar så lång tid. Det är en standardformulering från Migra. 5v från inlämnad ansökan i Bkk tills kortet låg på ambassaden för avhämtning tog det för gumman.

Det var nu i januari/februari, så väldigt aktuellt.
Tack. Antar då att den i telefonen på migv sa längsta möjliga tid?
Hoppas att samma gäller för UT flytta ihop för där sa hon också upp till 18 månader.

Vad skrev ni för tid att ni ville hon skulle komma?
Undrar vad som händer om beslut kommer efter den tiden man ville att UT skulle börja gälla.
 
Tack. Antar då att den i telefonen på migv sa längsta möjliga tid?
Hoppas att samma gäller för UT flytta ihop för där sa hon också upp till 18 månader.

Vad skrev ni för tid att ni ville hon skulle komma?
Undrar vad som händer om beslut kommer efter den tiden man ville att UT skulle börja gälla.

Lämnade in ansökan 14 januari. Besökstid 1 april till 30 september.

Skrev att vi ansöker om UT samtidigt. I UT ansökan skrev vi att vi önskar intervju i Bangkok men att vi söker UT för besök samtidigt och att vi då vill ha intervju på en ambassad i Europa.
 
Lämnade in ansökan 14 januari. Besökstid 1 april till 30 september.

Skrev att vi ansöker om UT samtidigt. I UT ansökan skrev vi att vi önskar intervju i Bangkok men att vi söker UT för besök samtidigt och att vi då vill ha intervju på en ambassad i Europa.
ok, då gav ni åtminstone dem lite tid. Skriver jag ansökan nu som hon lämnar in om kanske två veckor för besök i mitten/slutet av april så kanske det är för nära i framtiden?
 
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp