Ska söka besöksvisum för min flickvän och efter att ha pratat med migrationsverket så fick jag informationen att hon måste vänta 90 dagar från hon lämnade Sverige innan hon kan ansöka på nytt. Men sist hon var här så tror jag vi lämnade in ansökan 2 månader efter hennes senaste besök och sedan kom hon efter 90 dagar från att hon var i Sverige senast och det var vad jag trodde gällde innan jag talade med MIGv. Har det blivit nåt missförstånd i kommunikationen med MIG eller är det verkligen så att man måste vänta 90 dagar med att ansöka för visum från när man lämnade Sverige?
Hade tänkt UT för besök från början men det skulle ta tre till fyra månader innan det var klart enligt Migv så det tar vi efter besöksvisum tänkte jag. För det skulle man visst kunna göra på plats i Sverige också sa de.
Hade tänkt UT för besök från början men det skulle ta tre till fyra månader innan det var klart enligt Migv så det tar vi efter besöksvisum tänkte jag. För det skulle man visst kunna göra på plats i Sverige också sa de.