Besöksvisum Sverige, utskrivna bilagor för inbjudan och ombud för ansökan?

Du kan alltså inte svara på frågan, bra då vet jag att det var påhitt.
Och jag är lika säker på att du aldrig sökt.
Övriga som läser vet att vi varit i Sverige i sommar och rest runt.
Så här ser ett Schengenvisum ut.

Jobbar du på bank?

20180923_223528.jpg

Ärligt talat så undrar jag också var man kan söka detta online? Vi har alltid lämnat in manuellt.
Det kan väl inte vara så svårt att bifoga länken om det finns en?

Och jag är lika säker på att du aldrig sökt.

Övriga som läser vet att vi varit i Sverige i sommar och rest runt.

Så här ser ett Schengenvisum ut.

Sluta tramsa nu. Du undviker frågan. Du har påstått att man kan göra en ansökan om 90-dagars schengenvisum på nätet. Det är detta påstående som du inte kunnat belägga. Ett visum i ett pass bevisar inte att du gjorde ansökan via nätet. Lägg in en länk till där man kan göra denna ansökan online. Det är det enda som kan visa på att du talat sanning.

Jobbar du på millitären? För denna diskussion känns ibland så absurd att den påminner millitärens regel "Moment 22" i Kafkas bok med samma namn. Du pratar i cirklar, och vägrar kategoriskt ta ansvar för ditt påstående tidigare i tråden, och du missförstår (medvetet?) hela tiden när du skickar in bilder på ett visum i ett pass i tron att det bevisar något relevant (det gör det inte), eller så hänvisar du bara till att jag ska "söka på nätet".

Varför kan du inte bara stå för det du sagt (att det går att göra en ansökan om 90-dagars schengenvisum på nätet), och antingen lägga fram bevis för det (i form av en länk till en sida där man kan göra en ansökan om 90-dagars schengenvisum på nätet) eller erkänna att du skrev/tänkte fel?

Ärligt talat så undrar jag också var man kan söka detta online? Vi har alltid lämnat in manuellt.
Det kan väl inte vara så svårt att bifoga länken om det finns en?
Vi lämnade in allt material manuellt också men fyllde i fruns uppgifter och betalade online, skrev ut cover letter och checklista från nätet.
Smidigt och fort gick det hos VfsGlobal sen.
Mot en avgift skickade dom passet till bostaden med kurirpost.

Vi lämnade in allt material manuellt också men fyllde i fruns uppgifter och betalade online, skrev ut cover letter och checklista från nätet.
Smidigt och fort gick det hos VfsGlobal sen.
Mot en avgift skickade dom passet till bostaden med kurirpost.
Ok, säger du det så.
Har dock aldrig stött på var frun skulle fylla i sina uppgifter online. Det blir väl att uppdatera mig.

Vi lämnade in allt material manuellt också men fyllde i fruns uppgifter och betalade online,

Nu säger du emot dig själv. Du skrev tidigare:

"Är det ett Schengenvisum för 90 dagar? I så fall ska hon göra först en första ansökan online och betala 60€ i förskott "

Att lämna in ansökan manuellt är totala motsatsen till att ansöka online.

Skit samma! Svälj stoltheten nu, och sluta försöka sätta dit från andra hållet.

Jag är faktiskt riktigt nyfiken på var våra darlingar ska fylla i sin Schengenansökan online. Släng fram länken.
Jag hittar den inte själv, så jag tar gärna hjälp med detta. Tror flera är intresserade av den länken.

Nu säger du emot dig själv. Du skrev tidigare:

"Är det ett Schengenvisum för 90 dagar? I så fall ska hon göra först en första ansökan online och betala 60€ i förskott "

Att lämna in ansökan manuellt är totala motsatsen till att ansöka online.
Man måste lämna in personligen, dels för utfrågning och biometri.
Man fyller i personliga uppgifter online i förväg som ett första steg.

Tveksamt om det går att applicera på oss som hat thaifru, men jag ska läsa in mig.
Annars är det ju bra info för de på detta forum som har en fillipina....

Tveksamt du...

"I am not a citizen of the Philippines. Can I still apply?

Yes, as long as you hold a valid residence permit in the Philippines. Persons who do not hold a valid residence permit, should apply for a visa from their home country."

Dessutom, vid den minimala chans att man ändå skulle få ansöka via denna sida, måste man sen bege sig till en ambassad i Filippinerna för att gå vidare i processen, inte speciellt smidigt för majoriteten av Thailändarna. Huvudsyftet med att använda en onlineansökan skulle i vårt fall vara att slippa en inrikesresa till Bangkok, men denna lösning skulle istället kräva en utlandsresa.

Sidan gäller Filippinerna. Tråden handlar om en thailändsk medborgare boendes i Thailand.
Som jag skrivit tidigare, gör som du gjorde tidigare, att nymodigheter som online inte fanns än i Thailand förvånade mig.
Ska inte vara skillnad för att söka visum mellan länderna.
I alla kommer det snart till VfsGlobal i Thailand gissar jag.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp