Besöksvisum Sverige, utskrivna bilagor för inbjudan och ombud för ansökan?

Som jag skrivit tidigare, gör som du gjorde tidigare, att nymodigheter som online inte fanns än i Thailand förvånade mig.

Varför förvånade det dig? :)
Jag förvånas inte längre när jag noterar att thailändska myndigheter, banker och företag än idag har hemsidor som ser ut att vara frysta i tiden i 10 år. Inte heller förvånas jag över det faktum att dom inte drar in fiber direkt till varje lägenhet i nybyggda condos. Jag tycker det är väldigt märkligt och dumt, men jag förvånas inte över det... längre ;)

Ska inte vara skillnad för att söka visum mellan länderna.

Det gäller väl bara regelverket? Och regelverket säger väl inget om exakt hur ambassaderna ska ta emot sina ansökningar?

I alla kommer det snart till VfsGlobal i Thailand gissar jag.

Det är möjligt. Men så som du beskrev det hela så är det väl ändå inte nån jättestor fördel jämfört med att göra allt på plats. Det är ju inte som att man slipper en resa till Bangkok, vilket enligt mig skulle vara huvudpoängen med att ansöka online.

Eller är det så att när du gör detta i Fillipinerna så bifogar du bilagor, och VFS gör en första granskning innan ambassadbesöket? Då kan man ju eventuellt vinna lite på det om man råkat göra något misstag i ansökan. Som vi lyckades göra första gången vi åkte till VFS. Vi kom dit lite drygt två veckor för tidigt, eftersom jag slarvat med att kolla upp hur tidigt man tidigast kan ansöka om visum. :oops:

okeeeey.... Men vad vill du säga med det? :)
Ingenstans i det du citerade står det något om att lämna in en ansökan online, vilket kurant pratade om. Tvärt om står det svart på vitt att ansökan ska lämnas in på ambassaden.

Jag menar att du inte ska göra någon onlineansökan, utan du fyller i banketten,skriver ut och skickar med rek brev eller skickar som fil på mail.

Jag menar att du inte ska göra någon onlineansökan, utan du fyller i banketten,skriver ut och skickar med rek brev eller skickar som fil på mail.

Jag har koll på den manuella ansökningsprocessen. Det var enbart den påstådda onlineansökan jag frågade om, och det var jag väldigt tydlig med i ett flertal inlägg i denna tråd.

Dock har det ju nu visat sig att kurant hade erfarenhet av hur det var i Fillipinerna, och antog att det fungerade på samma sätt i Thailand. Dock erbjuder ju ambassaden/VFS i Thailand som bekant ingen sådan möjlighet.

Jag har koll på den manuella ansökningsprocessen. Det var enbart den påstådda onlineansökan jag frågade om, och det var jag väldigt tydlig med i ett flertal inlägg i denna tråd.

Dock har det ju nu visat sig att kurant hade erfarenhet av hur det var i Fillipinerna, och antog att det fungerade på samma sätt i Thailand. Dock erbjuder ju ambassaden/VFS i Thailand som bekant ingen sådan möjlighet.

Om ändring inte gjorts nyligen så är det fortfarande den svenska ambassaden i Bangkok som handhar Filippinarnas visumansökningar till Sverige.

Om dom nu inte drar in fiber till varje lägenhet (vet inte om det stämmer)?
Beror inte det på att varje bolag drar ju sin egen fiberkabel, i Sverige tex dras det väl en huvudkabel som olika bolag hyr in sig på?
I Sverige är väl det statligt sammordnat när fiber drogs, i Thailand ansvarar väl varje bolag för sin egen kabeldragning?

Så jag förstått det som när jag skall ha haft nytt internet till olika hus här nere.

Fast condominiumet kunde ju haft en huvudlina, har inte nybyggena som började byggas efter fiber kom det?
Fiber har ju inte funnits så länge här nere och för att det skall vara med i planen får det ju vara ett condo som byggdes efter det infördes.

Senast ändrad:
Om dom nu inte drar in fiber till varje lägenhet (vet inte om det stämmer)?

Beror inte det på att varje bolag drar ju sin egen fiberkabel, i Sverige tex dras det väl en huvudkabel som olika bolag hyr in sig på?

I Sverige är väl det statligt sammordnat när fiber drogs, i Thailand ansvarar väl varje bolag för sin egen kabeldragning?

Så jag förstått det som när jag skall ha haft nytt internet till olika hus här nere.

Fast condominiumet kunde ju haft en huvudlina, har inte nybyggena som började byggas efter fiber kom det?

Fiber har ju inte funnits så länge här nere och för att det skall vara med i planen får det ju vara ett condo som byggdes efter det infördes.

Jag ber om ursäkt, jag kanske uttalade mig lite förhastat där. I den senaste condon jag hyrde (i vintras), som också var den "yngsta" condon jag bott i (2016) så var det fiber indraget. Jag blandade ihop det med en tidigare condo (modell äldre), där jag behövde skaffa ett ADSL-abbonemang för ett halvår (för en tremånadersvistelse).

Hon kan skriva ut arbetsgivarintyg/lönespecar själv på plats.

Skicka till Thailand med DHL fungerar dock väldigt bra och kostar runt 500:-

Inbjudan ska du väl skriva under och skicka i original om inte jag minns fel?
Hej! jag har skickat till henne rekommenderat med postnord. Namn och adress på thailänska. Funkar felfritt. tat ca en vecka

Liknande trådar

Tillbaka
Topp