Som jag skrivit tidigare, gör som du gjorde tidigare, att nymodigheter som online inte fanns än i Thailand förvånade mig.
Varför förvånade det dig?
Jag förvånas inte längre när jag noterar att thailändska myndigheter, banker och företag än idag har hemsidor som ser ut att vara frysta i tiden i 10 år. Inte heller förvånas jag över det faktum att dom inte drar in fiber direkt till varje lägenhet i nybyggda condos. Jag tycker det är väldigt märkligt och dumt, men jag förvånas inte över det... längre
Ska inte vara skillnad för att söka visum mellan länderna.
Det gäller väl bara regelverket? Och regelverket säger väl inget om exakt hur ambassaderna ska ta emot sina ansökningar?
I alla kommer det snart till VfsGlobal i Thailand gissar jag.
Det är möjligt. Men så som du beskrev det hela så är det väl ändå inte nån jättestor fördel jämfört med att göra allt på plats. Det är ju inte som att man slipper en resa till Bangkok, vilket enligt mig skulle vara huvudpoängen med att ansöka online.
Eller är det så att när du gör detta i Fillipinerna så bifogar du bilagor, och VFS gör en första granskning innan ambassadbesöket? Då kan man ju eventuellt vinna lite på det om man råkat göra något misstag i ansökan. Som vi lyckades göra första gången vi åkte till VFS. Vi kom dit lite drygt två veckor för tidigt, eftersom jag slarvat med att kolla upp hur tidigt man tidigast kan ansöka om visum.