Då ska vi börja bygga i Nakhon Sawan, Banphot Phisai District

• Trådstartare Trådstartare BosseB
  • Start datum Start datum

Då blev det dax med VVS biten i eftermiddags... Tur man va med lite där, grundregeln lutning på 1 cm per meter förstod dom inte. Var tvungen att visa dom på skithusröret, det dom monterat lutade "bakåt", på första bilden ser man utloppet till skithus tanken på utsidan, till höger utom bild ligger inloppet på första toan. Man ser helheten på sista fotot. Så med ivriga instruktioner al'a mim teater visade jag vad som kommer att hända om toa ledningen har bakåt lutning. Så till slut hajjade dom och grävde om rören... :rolleyes:

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg
På första bilden, är det dig han tittar på å tänker jäkla perfektionist:nerd_transparent:

Säga vad man vill men tempot är det inget fel på.

På första bilden, är det dig han tittar på å tänker jäkla perfektionist:nerd_transparent:

Säga vad man vill men tempot är det inget fel på.

Jo ibland får man lite konstiga blickar när man är där och petar, men han som tittar är frugans halvbror. Han är villig att lära sig vad vi kan lära ut... Efter lite förklaringar så brukar han förstå hur vi tänker vid byggen i norden...

Då kom äntligen betongen i morse... Vi kom lite sent, typ... Så frugan rusade fram för att kolla läget på första bilden... Sen lte nervös på andra bilden... Men det verkar gå bra för dom, fick dom att lägga på lite extra och förklarade vikten av att lyfta upp den "svaga" armeringen när man hällde på betongen... Och till slut ville frugans halvbror fråga om det dög... Jaja sa jag och for och köpte en kartong avkyld Chang åt dom... I morgon får dom börja med väggarna... Ska bli kul att se lite former på vårat "växthus" med "pelare" mitt i rummet... 5555 :oops:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Verkligen. Tur att ni inte har anlitat @magunnar s latmaskar. Och våra byggare i Khon Kaen verkar inte ligga långt efter, dock bygger dom ett helt bostadsområde med liknande hus så det finns en förklaring.

Någon slutbetalning kan dom glömma innan huset är färdigställt.

Jo dom pinnar på ganska bra våra byggare. I dag ska dom börja med väggarna, hoppas det blir klart under veckan. Sedan måste dom återvända till deras bygg project i Bangkok.

I morse när vi dök upp där vid 8 tiden hade dom börjat med väggarna. Vi drog på inköpsturne, och när vi kom hem hade dom kommit en bit på vårat "växthus". Fönster och toadörrar kom ganska snabbt, så nu i kväll började dom montera lite dörrkarmar. Jobbet fortsätter i morgon...

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Då kom äntligen betongen i morse... Vi kom lite sent, typ... Så frugan rusade fram för att kolla läget på första bilden... Sen lte nervös på andra bilden... Men det verkar gå bra för dom, fick dom att lägga på lite extra och förklarade vikten av att lyfta upp den "svaga" armeringen när man hällde på betongen... Och till slut ville frugans halvbror fråga om det dög... Jaja sa jag och for och köpte en kartong avkyld Chang åt dom... I morgon får dom börja med väggarna... Ska bli kul att se lite former på vårat "växthus" med "pelare" mitt i rummet... 5555 :oops:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg
Som vanligt då Thai bygger en tunn armering på marken, gör absolut ingen nytta.Minst 2 st på ett golv,med distansklossar.

Växthuset i Ubons uttryck, ligger nåt i det men ej på grund av utseendet eller placering av pelarna.
Anser jag utan att vara kritikfull.
Tänker du nyttja halvplanet till nåt mer än vind?
:wai:

Växthuset i Ubons uttryck, ligger nåt i det men ej på grund av utseendet eller placering av pelarna.
Anser jag utan att vara kritikfull.
Tänker du nyttja halvplanet till nåt mer än vind?
:wai:

I dagsläget inga planer på att utnyttja vinden till något. Men man vet ju aldrig...

Lite bilder från förmiddagens framgång på "växthuset". Först en bild från framsidan med väggen för fönstret på G. Sedan ett med vardagsrummet i vinkel. Sedan ett från vinkeln med gästrummet först, master bedroom sedan och utgången på baksidan och gäst toan till höger. Så en bild på gäst toan. sedan en bild på våran toa från vårat sovrum. Och till sist en bild på sidan med gäst toans små fönster i bakkant, och väggen till vårat badrum saknas ännu.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
16 K