Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
nej men var i udon köper du sånt. Vi var där i lördags men min frus syster och andra tanter viste inget om var man kan handla farlang mat
 
nej men var i udon köper du sånt. Vi var där i lördags men min frus syster och andra tanter viste inget om var man kan handla farlang mat
TIT (Trotters Independence Traters) nära till flygplatsen. Öppet 10-18
Måndaga stängt
Tel: 065-250-6104
Det finns felix rödkål, bostongurka, och lite flera svenska grejer.
Bostongurka 200tb 375gr
Rårörda lingon 280 tb 410gr
Rödkål 180tb köpte inte
Så var det 25% på lingon o boston
Vet inte hur länge till.
 
Senast ändrad:
TIT (Trotters Independence Traters) nära till flygplatsen. Öppet 10-18
Måndaga stängt
Tel: 065-250-6104
Det finns felix rödkål, bostongurka, och lite flera svenska grejer.
Bostongurka 200tb 375gr
Rårörda lingon 280 tb 410gr
Rödkål 180tb köpte inte
Så var det 25% på lingon o boston
Vet inte hur länge till.
tackar så mycket frugans syster bor ju nära flyget så nu blir de udon i gen ganska snart
 
D68D0ACC-FBA4-4044-897C-E9114956E716.jpeg
Dagens lunch brorsan och svägerskan.
Kyckling och fisk och brunt ris.
 
Ser smaskigt ut, utom ölen:D
När jag är ensam o jobbar här i Bangkok kommer jag ofta sent hem o då blir det bara skräpmat. Nu äter jag Burger Kings
godis/zero.:rolleyes:
Precis, allt utom ölen. För det första Singha, för det andra med is. Urrrk!! :eek: :confused: :eek: :confused:

Vi fick en slags kycklinggryta med filippinskt stuk till middag, blev god när jag hade strött över torkad chilli med thaistuk. Phet maak maak!! :p
 
Milda makter, ungefär som nyårsdagen hemma i Sverige då. Man tar sig för pannan, total avsaknad av matkultur. :rolleyes:
Ja jag gillar inte gamla traditioner och allt som det för med sig. Allt måste vara på ett speciellt sätt och är det något litet fel någonstans så är dagen förstörd för många. Som Kalle Anka på julafton, man har sett det så man kan det utantill och drömmer mardrömmar om det. Maten som serveras på ett äkta svenskt julbord är ofta fet mat från det gamla fattigsverige som hamnat som någon slags delikatess idag. Jag avstår allt gammalt traditionsfirande. Jag skapar hellre egna traditioner med min familj här i Thailand, det är trevligare och det går att lägga ner den om man tröttnar. Om man nu absolut måste ha traditioner, jag för min del är inte mycket för sånt.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
18 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp