Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Middagen vid ankomsten till byn för frugan och barnen.

Messenger_creation_6CB70B45-88A9-44DE-8BEB-7069F9FFFD6C.jpeg


Messenger_creation_3D5C4D48-FB4E-4D96-85FF-B6EE4EC7C30B.jpeg


Messenger_creation_26A6E697-CBCD-42A2-9866-2F2EB7482FE4.jpeg


Messenger_creation_4BD7B6F5-B345-4886-A137-1D59CEF364E7.jpeg
 
Lyckades att smyga ut utan att väcka frugan denna morgon och starta dagen med en kopp starkt kaffe.
Tar nu min vanliga frukost med två mackor ett glas mjölk och en banan och läser aftonbladet och expressen på internet med en ytterligare kopp starkt kaffe. När frugan kommit upp också så får det bli en halv avocado också. Frugan har koll på var man köper riktigt bra frukt till bra priser och igår kväll så var hon på den lilla onsdagsmarknaden bara en bit bort och handlade frukt mm.

Jag skall åka till den rätt nya Makro butiken som öppnade i början av året och handla idag och se vad jag kan hitta dör? Det jag ör mest på jakt efter är om jag kan hitta något ätbart bröd och bredbart margarin/smör som smakar okej? Pålägg som korv och skinka är det dock inga problem med att hitta hör.

IMG_1833.jpeg
 
Lyckades att smyga ut utan att väcka frugan denna morgon och starta dagen med en kopp starkt kaffe.
Tar nu min vanliga frukost med två mackor ett glas mjölk och en banan och läser aftonbladet och expressen på internet med en ytterligare kopp starkt kaffe. När frugan kommit upp också så får det bli en halv avocado också. Frugan har koll på var man köper riktigt bra frukt till bra priser och igår kväll så var hon på den lilla onsdagsmarknaden bara en bit bort och handlade frukt mm.

Jag skall åka till den rätt nya Makro butiken som öppnade i början av året och handla idag och se vad jag kan hitta dör? Det jag ör mest på jakt efter är om jag kan hitta något ätbart bröd och bredbart margarin/smör som smakar okej? Pålägg som korv och skinka är det dock inga problem med att hitta hör.

IMG_1833.jpeg
Köper du inte bröd hos Cheese 2 Meat You, det har väl färskt tyskbakat bröd på mornarna.
 
Köper du inte bröd hos Cheese 2 Meat You, det har väl färskt tyskbakat bröd på mornarna.
Jo kanske jag skall pröva dör men det är tyvärr på motsatt sida av Udon Thani från dör vi bor på västra sidan så det är rätt långt och ska man gena genom stan så är det också mycket trafik.

Jag köpte ett bröd på Makro idag som inte var alls tokigt faktiskt. Carlsson Fyrkant som jag tog med från Sverige är nu inne på sista limpan. Jag köpte också rökt skinka i storpack och en pack blandade sorters påläggskorv och allt var fätdigskivat. Tyvärr så hade Makro enbart Oliv bredbart margarin till mina mackor och köpte inte för jag har provat tidigare och vet att jag inte gillar denna. Får se jag hittar något på stora Lotuś men om inte så blir det en tur till Cheese 2 Meet You eller stora Big C kanske.
 
Köper du inte bröd hos Cheese 2 Meat You, det har väl färskt tyskbakat bröd på mornarna.
Jag tog precis och skivade upp brödet jag köpte på Makro och som jag tycker smakar helt okej och bifogar en bild.

Jag köpte också en 5 liters dunk för 220 baht med juice från Shogun apelsiner och det kanske inte är så nyttigt med allt socker men god ör den!

Tänkte också på att om jag inte hittar gott bredbart margarin/smör på Cheese 2 Meet You så kan det eventuellt kanske finnas på Villa Market i Udon Thani? Har bara varit dör en gång också men det var ju ett bra urval på varor där också som man kanske inte hittar på de stora matvaruhusen.

IMG_1846.jpeg


IMG_1845.jpeg
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
19 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp