Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Vadå är inte grädden här bra?
Dock har jag bytt från grädde till kokosmjölk men annars finns det både creme fraishe och matlagningsgrädde i butiken.
Men tycker blir goare med kokosmjölk.
Även i köttfärssåsen har jag bytt ut grädden mot kokosmjölk.
Jo jag vet att du använder coccosmjölk. Nä jag har inte lyckats hitta grädde i Thailand av samma kvalité som i Sverige men har ju inte letat på några år. Matlagningsgrädde är verkligen inte riktig grädde. Ja creme fraîche har jag sett i Thailand men aldrig provat.
En stilla undran, smakar det inte coccos när du använder coccosmjölk eller försvinner den smaken? Kanske får testa någon gång :)

Jo jag vet att du använder coccosmjölk. Nä jag har inte lyckats hitta grädde i Thailand av samma kvalité som i Sverige men har ju inte letat på några år. Matlagningsgrädde är verkligen inte riktig grädde. Ja creme fraîche har jag sett i Thailand men aldrig provat.
En stilla undran, smakar det inte coccos när du använder coccosmjölk eller försvinner den smaken? Kanske får testa någon gång :)
Det blir en liten skillnad på smaken, ingen stor men den lilla som är, är fördelaktig tycker jag.
Har 3dl i.

Det blev makrillåda potmos och tråkiga grönsaker idag.

20241122_090807.jpg

Men först fick jag dona ihop lådan på morronen.

20241122_065900.jpg

20241122_070119.jpg

20241122_071120.jpg

20241122_081631.jpg

Gott som fan blev det.

Har kokat köttfärssås nu på förmiddagen. Hoppas grabben kan äta den också då det blev hyfsat sting på den men också väldigt mycket vitlök som jag verkligen gillar.
Tog fram ett ytterlår från frysen men måste handla lite fler ingredienser till en gryta bla vin :) Om inte allt vin går ned i grytan så kanske kocken får sig ett glas

IMG_1960.jpeg

Har kokat köttfärssås nu på förmiddagen. Hoppas grabben kan äta den också då det blev hyfsat sting på den men också väldigt mycket vitlök som jag verkligen gillar.
Tog fram ett ytterlår från frysen men måste handla lite fler ingredienser till en gryta bla vin :) Om inte allt vin går ned i grytan så kanske kocken får sig ett glas

IMG_1960.jpeg
Här blir det också köttfärssås som jag skall laga till nu.

20241122_180142.jpg

Vart pizza till lunch och tycker fortsatt Pattayas godaste pizza trots ny ägare och personal, blev en Bolognese som alltid när äter där.
Börjar bli för mycket folk där bara.
För några år sen kunde vi bli sittande själva där, sker inte nu förtiden, sista gångerna har det nästan varit fullsatt runt lunch och då har det inte vart bridgekvällar...

20241123_122242.jpg

Tusan också!
Jag kokade lite "små"potatis nu på morgonen och hällde av vattnet efter tjugo minuters kok, sen lät dem komma ner i temperatur så de blev ätbara och nu så delade jag på fyra stycken och åt dem en efter en med en kall smörklick och lite Aromat på smöret som just börjat känna av värmen från den kokta potatisen.
Gottigottgott!

@JBK.Ltd.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
19 K
magnusjansson
M
R
Svar