Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ganska taskigt väder så tog tur ned till Phuket Rawai beach och lite käk hos mama klong eller om det heter flip side nu. Thai för kärringen jag tog deras ribs.
Vi hade ev tänkt tagit en natt på hotell. Men vädret var skit och det har mest blivit nån öl för mig sedan kojen och nåt film för oss så det kändes lite bortkastat. En jävla trafik är det från Talang ned till Rawai. så 25 mil och typ 8 h bilen, vart det väl.
Jag och sonen åkte till Laem Chabang och gick på MC Donalds.
Det skiljer sig 40 baht för en Big Mac co, 40 baht billigare i Laem Chabang än Pattaya, dyraste jag ätit är på MC Donalds i Krabi.
Jag och sonen åkte till Laem Chabang och gick på MC Donalds.
Det skiljer sig 40 baht för en Big Mac co, 40 baht billigare i Laem Chabang än Pattaya, dyraste jag ätit är på MC Donalds i Krabi.
Big Mac index skiljer ju sig i Thailand.
Dyrast är väl Krabi och Phuket, osäker på Phuket, gissar bara att ligger på samma nivå som Krabi som är klart dyraste jag varit på.
Pattaya och Bangkok har samma pris och sen kommer städer där det kanske inte är så mycket utlänningar, Laem Chabang är en industristad utan turism och här är mycket billigare än I Pattaya på Mc Donald.
Samma på Mc Donalds Maha Sarakham, samma prisnivå som Laem Chabang.
Har jag inte räknat med Suvarnhabumi för dom har en prisklass för sig själva.
Hmm?
En typ av "Chilli con carne" eller som vi kallar den här i Sverige, "Kalle konkar Arne"?
Men inga "bönor" så Arne är utesluten och endast "Cheap Charlie spice", kunde iallafall använt "Jalapènos".
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.